söker efter ett program

Permalänk
Medlem

söker efter ett program

Hej! jag söker ett program till windows som i likhet med Xbox media center kan på nolltid packa upp och mounta en IMG fil.

jag vill alltså slippa packa upp en RARad fil och bränna ut alternativt mounta den i t.ex. daemon tools, utan istället bara öppna RARfilen och starta img-filen.

Kan nån hjälpa mig?

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem

asså det beror ju på....vad innehåller IMG filen?! Är det en film eller ett program eller lösa filer?!

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem

Re: söker efter ett program

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunkan
Hej! jag söker ett program till windows som i likhet med Xbox media center kan på nolltid packa upp och mounta en IMG fil.

jag vill alltså slippa packa upp en RARad fil och bränna ut alternativt mounta den i t.ex. daemon tools, utan istället bara öppna RARfilen och starta img-filen.

Kan nån hjälpa mig?

?? du måste ju oavsätt någon gång extrahera ut filen från RAR-filen.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

asså det enda man kan göra är liksom att öppna RAR arkivet och sen typ välja Öppna med... och sen kanske välja VLC eller nåt sånt om det råkar vara en film....hur som havre kommer man vara tvungen att packa upp det.

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem

men.. vad för system använder då xbox media center? även om man väljer att öppna filen med ett program via t.ex. powerarchiver så måste den ju extrahera den först vilket tar tid. det gör inte xbox media center. den går in i rar-filen och på nolltid mountar IMG filen och startar. genom en enkel knapptryckning.

Det måste ju finnas nåt program till windows som gör samma sak?

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem

Skulle väl isåfall vara att den extraherar datan som behövs "on the fly". Det är väl så Xbox MC fungerar antar jag.
Detta kräver givetvis antingen att Daemon Tools klarar rar-arkiv eller rar-programmet klarar att bilda en simulerad fil som skapas i och med att något program försöker läsa av den.

Användbarheten för den funktionen är ganska begränsad då prestandan kommer att minska väldigt mycket. Det är väl därför det inte går i de vanliga programmen.

Permalänk
Medlem

låter väldigt osannolikt. för om du har tex en dvdfilm så är det ju en massa lösa filer och så måst du ju ea och extrahera en av dem så allt kommer till en fil. tror ju inte precis att det finns något program som kan speeda upp tiden det tar att extrahera en kanske 4.5gb stor fil från typ 2 minuter till 1 sekund...

Permalänk

Det är osannorlikt med sant.
Jag streamar rar-arkiv på kanske 100x4mb filer från datorn till xboxet (innehållande img-dvd-film).
Jag behöver bara öppna en av dom och det är igång.
Netlimiter visar runt 150-300 kb/s.
Men jag skulle verkligen oxå behöva kunna mounta direkt från ett rar-arkiv för jag hatar när hårddisken är full så man måste ta bort nåt endast för att packa upp nåt man redan har.
Skulle vara mkt praktiskt!
Ingen som kan fortsätta svara i denna tråd?

Visa signatur

-Live Long, And Prosper-

Permalänk
Medlem

fortfarande ingen som har ett svar? kan det ha att göra med att chippade xboxar har linux i sig, och på så sätt har ett effektivare sätt att packa upp packade filer?

Tycker ändå windows borde ha en motsvarighet...

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem

Är det inte VLC i botten på xbmc? Borde gå att öppna direkt i vanliga VLC kan man tycka. Har dock ingen sån film så jag kan inte testa

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Liten nisse dator hittar, och i denna de nu tittar. Nisse flexskiva vill vara, då datorn fil på honom spara.
Nisse inget skrivskydd har, så nisse slutar sina dar.

Permalänk

jo det ska gå att mounta rar filer direkt med Vlc har gjort det ett par gånger..

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows