vilket 8800gt skulle du välja?

Permalänk
Medlem

vilket 8800gt skulle du välja?

hej, nu hade jag tänkt köpa ett 8800gt men jag vet inte vilket tillverkare/moddel som är bäst hade som 3 exp obs! graffat ska klockas så optimalt de bara kan 24/ klock

MSI GeForce 8800GT OC 660MHz

BFG GeForce 8800GT OC 625MHz

Leadtek GeForce 8800GT org klock

eller om tillverkare om den skulle bekräftad bätre.

//mvh

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem

Tillverkare spelar nästan aldrig roll då alla utgår från nVIDIAs referensmedell (iallafall på nVIDIAs kort. ). Det enda som skiljer är isåfall kylare och fabriksöverklockningar, så spara pengarna genom att köpa den billigaste 8800GT du hittar från en tillverkare som ger bra villkor för garanti och liknande och spendera pengarna du sparar på en bra kylare och överklocka.

Permalänk
Medlem

BFG har livstids garanti.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Är det så svårt att kolla på dem hundra olika 8800GT trådarna det redan finns?
Den billigaste.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

xfx funderar jag på. bäst garanti? eller evga...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Jag hade valt den som gick o få tag på... db.se har 900 ordar på kö till 8800GT. Så de flesta får inte uppleva det lagom till crysis. Beställer man idag så får man nog vänta 2 veckor minst skulle jag tro.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orginallinus
xfx funderar jag på. bäst garanti? eller evga...

Har ägt många g-kort i minna dar å ingen tillverkare
har så bra garanti som evga...

Dom har en mästerlig support, forum och respons.
Kan va värt å nämna att de har ett "step up" program
som funkar som så, att du kan inom 90 dagar
efter köp byta upp dig till ett bättre g-kort. De du
betalar är mellanskillnaden och frakt...

// evga for the presedent

Visa signatur

ST20G5// AMD 4400 X2@ 2400Mhz // 2x512 mb Corsair XMS Pro // eVGA 7900KO SC @ core 610, mem 1700 // Dell 2001 FP // Zalman z5500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
BFG har livstids garanti.

Om du bor i nordamerika ja..

Permalänk
Medlem

Men hur ofta kör man med samma graffe i 10 år? Vad är poängen med livstids garanti på sånna saker? Visst, chassin, skärmar och HDDs förstår jag, men grafikkort? De måste ha tänkt på samma sak, och använder "livstids garanti" som ett sätt att locka fler att köpa deras kort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Men hur ofta kör man med samma graffe i 10 år? Vad är poängen med livstids garanti på sånna saker? Visst, chassin, skärmar och HDDs förstår jag, men grafikkort? De måste ha tänkt på samma sak, och använder "livstids garanti" som ett sätt att locka fler att köpa deras kort.

De har ju även garanti för överklockning hade jag för mig eller var det bara något kort från BFG som hade livstidsgaranti för överklock?

Kommer faktiskt inte ihåg men senast för 2 år sedan i alla fall.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
De har ju även garanti för överklockning hade jag för mig eller var det bara något kort från BFG som hade livstidsgaranti för överklock?

Kommer faktiskt inte ihåg men senast för 2 år sedan i alla fall.

Är inte det bara för kort som levereras överklockade från fabrik? Annars tycker jag jag känner igen det också, men det var säkert flera år sen jag hörde det sist. Och det var väl BFGs som var så?

Permalänk
Medlem

är det så är det ju super kan man klocka utav bara fan skitsamma om det smäller fast det troliga är att det gäller dom OC korten som är fabriksklockade skulle nog bli rätt dyrt för BFG annars ^^

Permalänk
Medlem

Det finns en version som är superclockad EVGA 8800gt SSC superclocked 700hz http://www.evga.com/products/moreinfo.asp?pn=512-P3-N806-A1&f...

annars är Zotac ett annat alterantiv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
BFG har livstids garanti.

Begränsad livstid ;).

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Just nu skulle jag vara glad om jag fick tag i något 8800GT

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|