8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micco
Beställde också ett helt system, den 6:e. Tycker det skulle vara rimligt om vi som beställde ett kort inkluderat i ett helt system för runt 10k kunde få lite förtur, om man ser det från deras synvinkel iaf. Pågår det här med uppskjutning cirka en vecka till avbeställer jag hela skiten, kortet hinner ju fan bli gammalt innan de hunnit montera riggen och skicka iväg.

verlkigen hehe för jag har med beställt en hel rigg ;D

Visa signatur

• Alienware 34" OLED AW3423DWF • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Mjo samma här beställde ny rigg den 5te från DB, men skiten börjar ju kännas gammal, innan man fått den, heh. Aja Synd att DB inte har som bl.a komplett som skriver ut hur många dom har kvar, av prel. lev. Synd att komplett låg så mkt dyrare annars hade jag lätt beställt min rigg där från början.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tempest
Funderar ju seriöst på ta ett grafikkort för 500 kr och sedan köpa ett 8800 gt när det kommer in. Har väntat i 8 dagar nu och det känns som det kommer bli det dubbla.

Du kan ju använda ångersrätten inom 14 dagar Gjorde jag på mitt GTS så fort jag fick nys om GT. Kortet måste dock vara tillbaka hos dom inom 14 dagar.

Själv sitter jag här med en hel dator utan grafikkort.
E6850
Gigabyte DS4
Corsair XMS2 Heatsink 2*1gb

och inte kan jag använda den då förra grafikkotet var AGP.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Jag tycker att alla kan avbeställa sina Asus 8800GT kort från datorbutiken....... Tehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sublett
Jag tycker att alla kan avbeställa sina Asus 8800GT kort från datorbutiken....... Tehe

Tycker jag också låter som en bra idé!

Permalänk
Medlem

Jag beställde ny dator med asus 8800GT den 31/10 från DB, över 2 veckor sen alltså.. dom har skjutit upp lev. datum 3 ggr. Känns inte som man får se burken denna veckan heller :/ Stämmer som endel säger här, man vill fan avbeställa i ren ilska, men som sagt är väl inte deras fel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schizo00
Jag beställde ny dator med asus 8800GT den 31/10 från DB, över 2 veckor sen alltså.. dom har skjutit upp lev. datum 3 ggr. Känns inte som man får se burken denna veckan heller :/ Stämmer som endel säger här, man vill fan avbeställa i ren ilska, men som sagt är väl inte deras fel...

Då sitter vi i exakt samma sits..

Permalänk

Det positiva i detta är att går det in i december kan vi ta ett GTS kort istället.

Mkt lär ändras om nya ATI korten visar bra bench (fakta inte rykten).

En annan sak som är bra är att man kan beställa spel från det där B-företaget som har 10 dagars lev för datorn lär ju inte vara här till helgen iaf.

Alla på en gång: Glaset är HALVFULLT ! *hehe*

Coop

Visa signatur

Coop
E2140@3000 stock-kylning 1,36875v || Gigabyte P35-DS3 (rev 2.0)F5 || 2Gb Corsair XMS2 6400 @ 5-5-5-15 900Mhz || SONATA III || 8800GT

Permalänk
Medlem

Jag har också en hel rigg på db tillsammans med msi kortet. Fast min står fortfarande på 19:de i ordern. Ändrade till det kortet tidigt dagen det kom ut i hopp om att jag skulle vara en av de första i kön på det kortet. Jävligt dålig stil nu om de inte går efter tid utan datum. Om man har lite tur kanske man får det inom snar framtid.

Om det visar sig att skiten skjuts upp till NYÅR tänker jag inte lägga beställning på nytt kort utan kanske rent av avbeställa allt och vänta tills intel släpper sina nya dualcore i början av nästa år.

Anledningen till att jag bestämde mig för att köpa allt nu är att minnespriserna förmodligen hinner gå upp en hel del långt innan intel släpper sina nya. De är ju garanterat så billiga som de någonsin kommer vara just nu.

Visa signatur

4690k@4.5, noctua nh-d15, asus z97-a, 2x8gig corsair vengeance lp, msi gtx 970 gaming, corsair hx620, define r4, benq g2420hdb, audigy 2, denon 2807, ino piP + prof-x2(zachry d250) + 4 mupps(surround), senn hd600

Permalänk
Medlem

kollat runt lite...ser ut som det blir början på december...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

Ja så går det när man inte litar på sin produkt (Nvidia).

Helt sjukt att bara för att man beställde 2 dagar för sent så blir man efter över en månad...

Haha måste skratta åt vilket högt pris jag betalat för att få Company of Heroes.

Att beställa ett annat Graf-kort och lira med det i 14 dagar för att sen skicka tillbaka (ånger köp)det är jag inte uppfostrad för...tyvärr.

Undras vad de tjänat i ränta på mina 10k under alla dessa veckor.

Coop

Visa signatur

Coop
E2140@3000 stock-kylning 1,36875v || Gigabyte P35-DS3 (rev 2.0)F5 || 2Gb Corsair XMS2 6400 @ 5-5-5-15 900Mhz || SONATA III || 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoopDeLoop
Ja så går det när man inte litar på sin produkt (Nvidia).

Helt sjukt att bara för att man beställde 2 dagar för sent så blir man efter över en månad...

Haha måste skratta åt vilket högt pris jag betalat för att få Company of Heroes.

Att beställa ett annat Graf-kort och lira med det i 14 dagar för att sen skicka tillbaka (ånger köp)det är jag inte uppfostrad för...tyvärr.

Undras vad de tjänat i ränta på mina 10k under alla dessa veckor.

Coop

vad pratar du om igentligen? tror du menar att du köpt tex ett gtx eller något?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmmmm jag har beställt från Mr.Pc... och fick detta svar i morse....
mailade honom igår samtidigt som jag beställde..

Hej!

Ett kort kvar just nu på den leveransen som kommer
på måndag/tisdag.

Mottaget kl 08:12.

Så om nån vill ringa dit o fråga?
fanns ett kvar av leveransen som kommer nu på måndag..
fanns 2kvar när jag beställde *pust*

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
vad pratar du om igentligen? tror du menar att du köpt tex ett gtx eller något?

Jag menade att alternativet finns att avbeställa GT kortet, köpa ett kort som finns inne , ha det i mindre än 14 dagar för att sedan skicka tillbaka det på ångerrätten. Då har man en dator NU som man kan spela på medans man väntar på GT kortet.

När jag pratade om GTS kortet i december menade jag den nya utgåvan som har samma arkitektur som GT.

Coop

EDIT: Tydliggjorde

Visa signatur

Coop

Permalänk
Medlem

aha när rammlar den in då? och priset?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som lyckas logga in på tbh hemsida ??

edit: nevermind, fel lösenord lol

sen btw, ngn som handlat från tbh innan ? står att mitt kort är underbehandling packas den då lr hur menar de? vilka "stadier" har de ?

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Medlem

Ingen som fått sitt kort från overclockers.se?

Visa signatur

Msi p67a-c45 / i5 2500k + Nh-d14 / 2x4096 corsair xms 1.5v / Msi 560 ti oc + Thermalright shaman / Corsair hx 650W

Permalänk
Medlem

när tror ni man kan köpa kortet "of the shelf" så att säga, DVS när är marknaden mättad och korten finns kvar på lager mer än 2 minuter?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dookan
Någon som lyckas logga in på tbh hemsida ??

edit: nevermind, fel lösenord lol

sen btw, ngn som handlat från tbh innan ? står att mitt kort är underbehandling packas den då lr hur menar de? vilka "stadier" har de ?

Undrar samma sak, stått under behandling sen jag beställde kortet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Ni som vill ha 8800GT så kanske de har i lager här,
http://www.grdata.se/GamingDatorer.htm

fast de verka oseriöst tkre jag ...

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Citat:

Hmm, baserar du det på grund av att ett sånt ingår i ett av deras paket ? Eller är det något jag annat som jag inte hittar på deras hemsida ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Citat:

Verkar som att man får ringa till dom om man skall beställla något löst. Kan inte hitta någon avdelning där de finns lösa komponenter!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Inaktiv

fan börjar bli less nu på att vänta från DB på mitt Sparkle kort 20 dagar =/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
fan börjar bli less nu på att vänta från DB på mitt Sparkle kort 20 dagar =/

Du är inte ensam. Beställde mitt Albatron dagarna innan 8800GT släpptes och ja har fortfarande inte fått de!!!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

någon som fått sitt asus kort från datorbutiken och har beställt efter den 29 eller den 29?

Permalänk
Inaktiv

snackade med DB nyss ligger mellan 100-150 i kö på alla kort =( känns lite som att GT kortena blir lite omöjliga att få tag i. han som jag snacka med sa nåt om att nvidia har svårt att få fram tilltäckligt med chip till den efterfrågan som är till alla tillverkarna. käns som att man får vänta ett bra tag till =(

Permalänk
Medlem

lagom till Jul då kanske, då man åker hem till päronen och lämnar datorn 56 mil bort X(

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snackade med DB precis också. De sa att det kan komma in en leverans nästa vecka på ca 500 kort till hela sverige. Sen får deras distrubitör ca 200 kort och sen får DB i slutändan ungefär 50 kort.

Han sa att det vart ungefär 500 kort beställda just nu från DB så man får la se om man får sitt innan DH i alla fall :S

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem

Hade jag vetat detta hade jag köpt dator efter jul och säkert sparat jävla massa pengar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

TBH har ju lite dålig stil, står fortfarande 15/11 och ordern är "under behandling" trots att dom ändrat priset på kortet idag alltså har dom kollat upp det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|