Permalänk
Medlem

Crysis hackar

Tjena, köpte Crysis här om dagen och nu har jag installerat det men saken är den att det hackar ganska mycket. Kör på 800x600 allt på low spelbart men hackigt på vissa ställen. har kollat runt lite och sett att vissa med en P4 och ett 7300gt har kört på samma inställningar som jag flytande.. Vad kan vara fel??

Datorn är den i sign

/Joki

Permalänk
Medlem

det är väl relativt. vad är flytande för dom och för dig?

dil cpu orkar inte, sen orkar inte gpu. sen så äter crysis minnen som kexrån.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

flytande = över 30fps

Så en 5000+ 7900GS 512MB skulle inte klara av Crysis på 800x600 på low?

Permalänk
Hedersmedlem

Vissa kort fungerar faktisk sämre om man slår av allt godis i låga upplösningar så testa i medium i 1280x1024. Men köp mer minne!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ska inte 2GB räcka?

Permalänk
Hedersmedlem

Oj ja det står två moduler där.

Jag har ett X1900XT och jag kör i 1680x1050 med allt på medium och det flyter riktigt bra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

jag hade en 3200+ samt ett lite klockat 7300Gt å Crysis flöt på fint med ca.30fps i 800X600 med allt på low!
men vilken skillnad det blev med min nya dator!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Det är inte minne som är problemet, jag kör på allt high 1280x1024 och som max används 1100Mb minne och 500Mb grafikminne. Testade för sakens skull allt low och 800x600, det drog 500Mb intern och 280Mb grafikminne.

Har du nyaste drivers då?

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

Hur kollar man hur mycket grafikminne som används?

Permalänk
Medlem

Använder du Vista eller XP ?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Vista men har också testat med XP

Permalänk
Medlem

Jag har ett program som man manuellt ställer in benchmarkbanna, tidpunkt på dagen, loop time game settings mm, finns över 20 olika man kan välja mellan. Där vissas också fps, minne, cpu ovs. Jag använder XP.

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

programmet heter??

Permalänk
Hedersmedlem

Vista hatar ljudkort och har du en svag processor är det kört.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Du kommer definitivt få en prestandaboost om du byter till XP, speciellt på datorn du sitter på.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag har en gammal P4 (single core) på 2.4 Ghz, 2gb ram (inte dual channel) och ett oklockat 6800GT med 256mb. Kör i minst 20fps i crysis på 1024x768 med low på allt utom volumetric effects, som ligger på medium. Du borde få bättre fps helt klart.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk
Medlem

Crysis Bencmarking on XP heter det

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Du kommer definitivt få en prestandaboost om du byter till XP, speciellt på datorn du sitter på.

Näpp, inte vad jag kan se, fortfarande i princip ospelbart.

Permalänk
Medlem

Hej

Du borde med ett 7900gs på 512MB och en AMDx2 i 2800MHz kunna spela Crysis på 800*600 low settings.
Du har givetvis testat på autosettings i Crysis med samma resultat.

Det jag kan tänka är antingen någon sorts throttling av cpu av värme, eller att dina drivrutiner inte är av senaste nVidia.

Har du testat att köra proc. standard, se ovan_^_?

Håller med dig att det verkar konstigt...

Visa signatur

Kunskap är makt, vem styr din kunskap?

J.Johansson

Permalänk
Medlem

En sak jag reagerade på med Crysis var att jag med min (anser jag) ganska jävliga dator bara kunde köra på 1024x768, allt på "Low" och utan AA. Och då hackar det ändå en hel del. Några dagar efter att jag kört lite Crysis så skaffade jag Call Of Duty 4. Där kunde jag ha allt på max med 8x AA och det hackar inte någonting, dessutom är CoD 4 med maxinställningar tio gånger snyggare än Crysis på på "low". Nej, usch och fy för spel som man måste ha minst "High" på för att det ska se vettigt ut!

PS: Laddade ner den s k "Crysis-drivrutinen" från Nvidia som tydligen skulle förbättra det en del, men nu kan jag inte spela det alls. Det slutar oftast fungera redan i introt, någon som kan förklara detta???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andchi
En sak jag reagerade på med Crysis var att jag med min (anser jag) ganska jävliga dator bara kunde köra på 1024x768, allt på "Low" och utan AA. Och då hackar det ändå en hel del. Några dagar efter att jag kört lite Crysis så skaffade jag Call Of Duty 4. Där kunde jag ha allt på max med 8x AA och det hackar inte någonting, dessutom är CoD 4 med maxinställningar tio gånger snyggare än Crysis på på "low". Nej, usch och fy för spel som man måste ha minst "High" på för att det ska se vettigt ut!

PS: Laddade ner den s k "Crysis-drivrutinen" från Nvidia som tydligen skulle förbättra det en del, men nu kan jag inte spela det alls. Det slutar oftast fungera redan i introt, någon som kan förklara detta???

Vilken Crysis-drivrutin tankade du ned. Finns några stycken där den första var väldigt buggig. Tanka hem den nyaste beta-drivrutinen som finns.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andchi
En sak jag reagerade på med Crysis var att jag med min (anser jag) ganska jävliga dator bara kunde köra på 1024x768, allt på "Low" och utan AA. ...

8600-korten är långt ifrån något prestandakort. Du måste upp till 8800-serien för att kunna köra Crysis något så när. 8600-serien är i princip 1/4-dels 8800 hårdvarumässigt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

köp ny dator.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojs
Hej

Du borde med ett 7900gs på 512MB och en AMDx2 i 2800MHz kunna spela Crysis på 800*600 low settings.
Du har givetvis testat på autosettings i Crysis med samma resultat.

Det jag kan tänka är antingen någon sorts throttling av cpu av värme, eller att dina drivrutiner inte är av senaste nVidia.

Har du testat att köra proc. standard, se ovan_^_?

Håller med dig att det verkar konstigt...

Nja, cpun ligger på 45 i full load så några temperatur problem tror jag inte att det ska vara, drivrutinerna är de senaste. Hmm

Citat:

köp ny dator.

nej

Permalänk
Avstängd

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

testade denna länka å fick att det ända min dator failade på high va 128mb på grafikminnet å det va på high ,men du kan ju testa så får du svar direkt va som gär att din laggar

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Äh det laggar med quadcore på 3400 MHz och 8800GT med. Jag sänkte till 800x600 och High för att det skulle flyta på bra.

Spela ett annat spel

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

Re: Crysis hackar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joki
Tjena, köpte Crysis här om dagen och nu har jag installerat det men saken är den att det hackar ganska mycket. Kör på 800x600 allt på low spelbart men hackigt på vissa ställen. har kollat runt lite och sett att vissa med en P4 och ett 7300gt har kört på samma inställningar som jag flytande.. Vad kan vara fel??

Datorn är den i sign

/Joki

hans GPU orkar visst, jag kör crysis på 1024x768 i medium på allt förutom physics som är på high, å mitt hackar då inte alls, lägsta fpsen ligger runt15 medans avg är runt 40. då med 7600gt @ 631/800 Athlon 3700+ @ 2.75Ghz

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
8600-korten är långt ifrån något prestandakort. Du måste upp till 8800-serien för att kunna köra Crysis något så när. 8600-serien är i princip 1/4-dels 8800 hårdvarumässigt.

Nej, visst är det inte ett prestandakort. Men som sagt, jag kan köra allt på max med 8x AA på CoD 4 som då blir tio gånger snyggare än Crysis på "Low". Jag har ju dessutom klockat kortet (Core bus) till 575 Mhz och jag vet folk med lägre bushastighet (och sämre kort i allmänhet enl. 3D Mark 06) som kan köra Crysis på låga inställningar. Det jag retar mig mest på är att det verkar som att man måste ha en dator för typ 15k för att kunna få ut någon spelglädje överhuvud taget i Crysis. Och om det nu är så att min dator är för dålig så bör ju de rekomenderade kraven på Crysis hemsida ses över, för de är MYCKET lägre än den prestanda min dator har.

Permalänk
Medlem

jag kan spela Crysis hur bra som helst med min burk.
DX10 på 1280X1024 med allt på High och tycker inte det hackar mycket vill jag köra totalt hack fritt så hör jag på 1024X768 med allt på very high och det funkar klockrent, som det har sagts förr Crysis är inte gjord för dagens hårdvara utan man har tänkt på framtiden vilket jag tycker är rätt coolt!

Andchi: min kostade 1100€ och inte 1500€ och tycker den drar ganska bra!

ps. jag har bara spelat demon skall köpa spelet till helgen!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
som det har sagts förr Crysis är inte gjord för dagens hårdvara utan man har tänkt på framtiden vilket jag tycker är rätt coolt!

En till som har gått på den.

Varför skulle ett spel lanseras och säljas idag för att utnyttjas om 2 år? Så klart det är till för dagens hårdvara eftersom Crytek har haft Nvidia ingenjörer i flera års tid och Nvidias grafikkort. Det kan vara svårt att göra ett spel efter ett grafikkort eller viss typ av hårdvara som man inte har tillgänglig, tycker du inte?

Visst kommer spelet att flyta bättre om 1 eller 2 år med den hårdvaran som då finns men så är det ju med allting. Att spelutvecklarna sedan patchar spelet och lägger till godis är ju fullt normalt. Titta hur Far Cry kan se ut idag jämfört med hur Far Cry såg ut då.

Skulle spelutvecklarna utveckla spel för framtidens hårdvara utan att veta något om hårdvaran förutom att hårdvaran stödjer eller kommer att stödja DX.xx och SMxx med mera så skulle inget spel gå bra idag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.