Permalänk
Medlem

inaktivera pekplattan på ezepto

blir tokig av att bara nudda plattan när ja skriver och så klickas det..bör kunnas inaktiveras men jag är ny på området bärbart..

Permalänk
Medlem

Gissar att layouten på alla zepto-datorer är likadana. har själv znote 6224w.
Du har en Fn-knapp längst ner till vänster på tangentbordet. håll in den och tryck på f6. nu ska pekplattan vara inaktiverad.

Visa signatur

Zepto Znote 6224W :: 2.0 GHz Intel Mobile Core 2 Duo T7250 :: Nvidia 8600M GT 512 MB :: 4 GB DDR2 :: 120 GB HDD 7200 rpm SATA

Permalänk

Jag vet inte hur man gör (eller om det går) i Windows, men i GNU/Linux-baserade OS är det inga problem att t.ex. stänga av touchpaden när man skriver. Det borde gå i Windows också, så du kan kolla i musinställningarna, eller vart det nu kan vara den inställningen finns.

Annars lär man sig skrämmande snabbt att inte doppa tummen

Permalänk
Medlem

Haha ja, tummen är ivägen : D

Med FN+F6 så sänktes ljusstyrkan..

jag blir tokig! Vidare till studierna nu, väntar febrilt på svar från er nötter :]

Permalänk
Medlem

Ett tips kan ju vara att skriva vilken dator du har

Men annars så finns det nog en knapp för att stänga av musplattan, FN + någon F-tangent. Kolla om någon ikon ser ut som en touchpad eller liknande.

Och som Verkligheten skriver så är det enkelt att stänga av den när man skriver i Linux, så det borde finnas något sätt att göra det i Windows också.

Permalänk
Medlem

zepto 6625

Permalänk

Kanske är det Fn-F4? Osäker, kolla hur den blå ikonen på F6-knappen här ser ut, och leta efter den på din dator:
http://www.notebookreview.com/assets/25252.jpg

Permalänk

Ringde supporten angående min zepto 3414 och stänga touchpad.. de sa att det inte går anant än om man avinstallerar den ;D och det går inte ^^

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Re: inaktivera pekplattan på ezepto

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aalleexx
blir tokig av att bara nudda plattan när ja skriver och så klickas det..bör kunnas inaktiveras men jag är ny på området bärbart..

Kikat i manualen?

Visa signatur

Mvh.

Permalänk

Jag spårade upp den här lösningen, jag vet inte om det gäller alla datorer som kör Windows, eller bara Fujitsu-datorer, men det kan vara värt att kolla:

Q: My Fujitsu LifeBook sometimes displays the following problems:
1. The cursor always changes its position suddenly while editing.
2. Part of the text is highlighted suddenly while editing.

A: The above occur due to users accidentally touching the Touch Pad during typing. To disable the Touch Pad while typing, do the following: Find Control Panel in the Start Menu, go to Mouse, then to Mouse Properties. Select Tapping, then Typing. Check the checkbox - "Tap off when typing". This setting will disable the Touch Pad while you are typing. It may be re-enabled by un-checking the checkbox.

Källa:
http://www.pc-ap.fujitsu.com/support/faq_lb/general/faq_syste...

EDIT: Hittade det här också (GNU GPL ):
http://code.google.com/p/touchfreeze/

Permalänk
Medlem

6625 = "FN+F1"

MVH
Johan