ännu en om paneler=) (2232bw)

Permalänk
Medlem

ännu en om paneler=) (2232bw)

Tjao!!

Jag har letat runt här i forumet ett tag men har inte lyckats få något riktigt svar......
Jag ska köpa mig en samsung 22" skärm(2232bw), å jag har läst här att den skärmen bygger på 226bw komponenter.

226bw har ju som känt, haft en massa problem med dåliga paneler. Så då undrar jag ifall detta gäller även de nya 2232bw skärmarna??

isåfall är det någon som vet någon webbutik som har de bästa panelerna??

Visa signatur

Ett tips om hur du "moddar" om din diskmaskin te en snöslunga... släng te kärringen en snöskyffel

Permalänk
Medlem

När jag gjorde research innan jag köpte min 226BW (i början på november detta året) så tyckte jag absolut man kunde se en trend med S-paneler. Framförallt gällde detta folk som köpte i större butiker på nätet. Själv köpte jag min på Inet och fick en S-panel. Hurvida 2232BW kommer med olika paneler vet jag inte.

Kan tillägga också att jag är nöjd med min 226BW men jag är inte en extremanvändare av några mått och mina krav är inte så höga som många andras.

Visa signatur

It's too bad she won't live! But then again, who does?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rvnlrd
Framförallt gällde detta folk som köpte i större butiker på nätet. Själv köpte jag min på Inet och fick en S-panel. Hurvida 2232BW kommer med olika paneler vet jag inte.

Hur såg du att det var en S-panel? Ska man inte kunna se det efter modellnamnet på klisterlappen på baksidan?

Jag kollade på skyltexemplar i diverse Svensson-butiker (On Off mfl) men där stod det bara 226BW[R]. Har de börjat sätta R som panelnamn bara för att folk inte ska klaga ifall det skulle stått C?

Permalänk
Medlem

Står [R] bakom min 2032bw skärm iaf.

Inga problem alls, upplever skärmen som den bästa jag haft hittils.

på 2*32 serien kan man dessutom ändra ljuset på "on" knappen vilket många stört sig på vad gäller 2*6 serien.

Såg nån recension nånstans att nya 2*32 serien har samma hårdvara som 2*6 serien men nytt skal och förbättrad mjukvara med "renare" färger eller vad det nu stod.

Sist men inte minst är ju skärmen så snygg så man stirrar ju bara på den de första 10-20min man packat upp den..[ Futurisk ] är väl rätt ord för den

Bilder finns i sign.

Visa signatur