Vilken film såg du senast?

Permalänk

Halva "Black Christmas", ska fortsätta senare..
Plot: En seriemördare går lös på en massa fåniga tjejer i hans gamla hus, på julafton..
Den funkar..

Permalänk

30 Days of Night
Helt okej film (6/10)

Permalänk
Medlem

The Man of The Year
En politisk komedi, innehåller lite satir.
Filmen utspelar sig i USA då en känd komiker motiveras till att gå med i valet och sikta för att bli president.

Thank You For Smoking
Riktigt rolig komedi om en lobbyist som försöker övertala folk till att börja röka.
Någon drama i filmen, väldigt underhållande.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Pahat Pojat, helt ok film.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rokker_Stu
The girl next door - 2007 - Jack Ketchums
Anledningen att jag skrev Jack Ketchum var att denna film är inte the girl next door från 2004. Den är bokstavligt grym, grym på ett dåligt sätt. Man mår psykiskt dåligt i flera dagar efter att ha sett denna film. Herregud... Iaf 9/10

Det var den vidrigaste film jag nånsin sett! Jag brukar inte bli särskilt berörd av filmer i vanliga fall, men ikväll blir det svårt att somna. Usch

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Magnus Betnér Uncut, sjukt skön.
sedan Rush Hour 3 för nån timma sedan, också riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Det var den vidrigaste film jag nånsin sett! Jag brukar inte bli särskilt berörd av filmer i vanliga fall, men ikväll blir det svårt att somna. Usch

Ja fy! Har precis sett den och jag har en stor klump i bröstet. Kommer bli jäkligt svårt att somna :/

Permalänk
Medlem

Senaste jag såg var faktiskt waterworld på tv igår natt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Babel
8/10 ganska bra film

Djup handling.

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk

Ratatouille - Inte utmärkande på något vis men inte för den sakens skull tråkig. 6/10

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Babel
8/10 ganska bra film

Djup handling.

8/10 och ändå bara ganska bra?

Permalänk
Inaktiv

Dark city.

Jävligt bra, kul med en scifi film som utspelar sig på 40talet, riktigt härliga miljöer! Rekomenderar den starkt! 8/10

Permalänk
Medlem

Donnie Brasco. Väldigt bra maffiafilm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rokker_Stu
The girl next door - 2007 - Jack Ketchums
Anledningen att jag skrev Jack Ketchum var att denna film är inte the girl next door från 2004. Den är bokstavligt grym, grym på ett dåligt sätt. Man mår psykiskt dåligt i flera dagar efter att ha sett denna film. Herregud... Iaf 9/10

Kan bara säga shit! Fan va dåligt man mådde från första början när "det" började. Måste säga att filmen är riktigt bra!! Skådespelet tyckte jag va sjukt bra för att ha så många ungar i den.

Jag ger den en 9.5/10, defenetivt en favoritfilm.

Permalänk

paycheck

redigt bra film må jag säga. lite torr kanske men klart sevärd 8/10

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Fight Club

Ruggigt bra film. 9/10.

Permalänk

Beowulf 2007

7/10 Inte jättebra men grymt snyggt animerat.

Permalänk

Minns inte vilken film det var jag såg sist.
Undrar ifall någon kan tipsa om någon film som Se7en ?
Ska ha en ilsken handling, känns liksom som om jag behöver få ut lite.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

The illusionist
den får 4/5 en bra rulle med andra ord!

Permalänk

Star Trek 8 - First Contact
Helt okej film, kändes mest som ett tv-avsnitt fast lite längre. Borgsen är tuffa!
7 av 10, då ur ett tv-serieperspektiv.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Darkman II -

Tyckte den var helt OK som underhållning men Arnold Vosloo kunde inte ersätta Liam Neeson.

Permalänk
Medlem

Slipstream http://www.imdb.com/title/tt0381601/

Tyckte faktiskt om filmen, många andra som verkar hata den.

"Sci-fi" film, utspelar sig i nutid om en kille som kan åka bakåt 10 minuter i tiden och hamnar i problem.

6.5/10 får den av mig

Permalänk
Medlem

Brooklyn Rules - 7/10. Filmen var väl okej, förutom Freddie Prinze Jr. Han passar verkligen inte in i såna här filmer...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Day Zero

En film som handlar om hur 3 killar blir draftade in i armén för att åka iväg å kriga för sitt land. Man får följa dem under de 30 dagarna från att de blir draftade till att de rycker in.

Bra film
7.5/10

Permalänk

Hot Rod - Bra komedi, lite annorlunda humor, det är alltid trevligt 8/10

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Mr. Brooks.

Ny thriller med Kevin Costner.. Är faktiskt jävligt bra!

4.5 popcorn av 5 mögliga

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Resident Evil: Exctinction

Dög väl, lite för seg för att sen när den väl kom igång så var den slut.. typ.

3.5/5

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Day Zero

En film som handlar om hur 3 killar blir draftade in i armén för att åka iväg å kriga för sitt land. Man får följa dem under 30 dagar.

Bra film
7.5/10

Såg filmen pga dig, förväntade mig annat när man läste din storyline där. Man får alltså följa tre vänner som blir "utvalda" (draftade) att åka iväg och kriga. Men som jag fattade av det du skrev följer man dem i 30dagar under kirgstid, vilket man inte gjorde, så detta är ingen actionfilm.

Man följer dem alltså den tiden mellan det att dem fått tillkallelsen och att dem rycker in. Får följa hur de hanterar beskedet. Extremt bra film tyckte jag!!

8/10 får den av mig, helt klart sevärd film!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Såg filmen pga dig, förväntade mig annat när man läste din storyline där. Man får alltså följa tre vänner som blir "utvalda" (draftade) att åka iväg och kriga. Men som jag fattade av det du skrev följer man dem i 30dagar under kirgstid, vilket man inte gjorde, så detta är ingen actionfilm.

Man följer dem alltså den tiden mellan det att dem fått tillkallelsen och att dem rycker in. Får följa hur de hanterar beskedet. Extremt bra film tyckte jag!!

8/10 får den av mig, helt klart sevärd film!

Yes, det var så jag menade, även om jag skrev precis tvärtemot.

Permalänk

Ghosts Of The Abyss

Dokumentär om titanik.
Gillade den rätt bra, kunde varit lite längre o så men det finns säkert andra dokumentärer som tar upp de andra delarna. klart sevärd även för de som inte gillar dokumentärer då denna mer är byggd som en film. den går runt några viktiga personer, varför folk dog, varför det saknades livbåtar, osv osv.. en bra sammanfattning på 1.20 typ

8/10

Visa signatur

I am Extrazz.