EVGA SSC 8800GT vs 8800GTS(G92)

Permalänk
Medlem

EVGA SSC 8800GT vs 8800GTS(G92)

Har noterat att det släppts ett nytt fabriksöverklockat 8800GT kort från EVGA, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342834

Tänkte höra om kortet verkligen är värt pengarna nu när nya 8800gts släppts. Vad tycker ni?

Hur skiljer sig värmeutvecklingen i de båda korten? Antar att EVGAs kort släpps med den nya kylaren?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Varför inte klocka själv och spara 600kr?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Varför inte klocka själv och spara 600kr?

För att jag är amatör och fabriksclockat känns säkrare då det medföljer garanti.

Så tillbaks till frågan; skall jag köpa ett nytt gts eller evga ssc?

Permalänk

nya gts för du lär säkert våga klocka de om någon månad när de behövs mer krut
klock till 700/2000 på gt ska dom inte ta mer än 50 kornor för

Permalänk

8800GTS 512mb om du har råd givetvis. SSC-edition är onödigt dyr, varför har jag den då? Komplett fick in fem stycken i förra veckan så beställde ett direkt, lite dumt kanske. Fast det är riktigt bra i alla fall

Permalänk
Medlem

På vilket sätt har du "mer" garanti på att ett fabriksöverklockat funkar bättre än ett du klockar själv?

Låter ju helt idiotiskt då många företag själva skickar med program till överklockning..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
På vilket sätt har du "mer" garanti på att ett fabriksöverklockat funkar bättre än ett du klockar själv?

Låter ju helt idiotiskt då många företag själva skickar med program till överklockning..

Men de fabriksöverklockade är garanterade att klara av just den frekvens som OC kortet är specat till, det är inte vanilla modeller, dom är garanterade stock hastigheterna... Nu kan man med sannolikhet klocka ett vanligt kort lika mkt men det är ingen garanti...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |