Permalänk
Medlem

Tänk Om Nu!!

Vi är fem stycken elever på ett välansett gymnasium som för närvarande håller på med ett miljöprojekt. Vi vill gärna ha lite hjälp av er här på forumet för att få fram lite statistik. Gå gärna in och gör enkäten på www.tankomnu.se (det tar bara någon minut)

Så blir tomten och alla sälar glada.

MVH
// TänkOmNu.se

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

välansett gymnasium? Jaha?
Btw, vad finns det för välansedda gymnasium i jakobsberg?

Permalänk
Medlem

Jag reagerade också på ordet välansett.

Permalänk
Medlem

Jag föreslår att ni på frågorna med flera valbara alternativ, listar "vet ej" som en möjlighet. Det blir rätt jobbigt för korridorsboende studenter osv annars.

Permalänk
Medlem

Hur mycket flyger du per år?

Det finns inget svarsalternativ för mig på denna fråga. Jag flyger kanske 0,5 ggr per år. (0-1 ggr per år skulle kunna vara ett alternativ)

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin17
Hur mycket flyger du per år?

Det finns inget svarsalternativ för mig på denna fråga. Jag flyger kanske 0,5 ggr per år. (0-1 ggr per år skulle kunna vara ett alternativ)

hur flyger man en halv gång? :S

Visserligen om du skulle planet skulle lyfta 23:00 31/12 och landa 01:00 1/1 och sedan tar bil/tåg hem..

Jag vill gärna veta vad du menar med en halv gång

Undersökningen ifylld! LÄNGE LEVE MILJÖN!

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dedde
hur flyger man en halv gång? :S

Visserligen om du skulle planet skulle lyfta 23:00 31/12 och landa 01:00 1/1 och sedan tar bil/tåg hem..

Jag vill gärna veta vad du menar med en halv gång

Undersökningen ifylld! LÄNGE LEVE MILJÖN!

En gång på två år.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

välansett gymnasium? vad är nu detta

jag har fjärrvärme hemma, är det samma sak som centralvärme? :s

Permalänk
Medlem

Jag gick på ett illa beryktat gymnasium, får jag svara på frågorna?
Och jag är 30år vad skall jag välja 25-30 eller 30-35??

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte svara på det där. Ni räknar alltså med att samtliga, även folk under 20 år ska ha en årsinkomst på minst 100 000 kr? Jag studerar och tar lån, så jag går egentligen back varje månad. Och dessutom bor jag på ett internat i ett rum.

Edit: Studerar för övrigt på en välansedd folkhögskola, HA!

Permalänk
Medlem

Ironi trodde jag var en välanvänd jargong här på Sweclockers

Ni som känner att det inte är något för er, svara inte så blir alla glada.
Ni som redan fyllt i enkäten tackar vi!

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk

Har fyllt i den men de svaren jag ville ge fanns inte på enkäten så jag tog det som låg närmast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-k0rf
Ironi trodde jag var en välanvänd jargong här på Sweclockers

Ni som känner att det inte är något för er, svara inte så blir alla glada.
Ni som redan fyllt i enkäten tackar vi!

Mjo, ironi är vanligt här, det där är jag dock osäker om det verkligen var ironi eller en efterhands konstruktion som är om möjligt ännu vanligare här...

Fixa till formuläret så att det täcker alla svarsalternativ annars förlorar formuläret sitt värde. (såvida ni inte i rapporten skriver att ni begränsat den)

Permalänk
Medlem

haha.. asså sweclockers.. vilka tjommar de finns... Många måste sakna ett liv..

Visa signatur

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dedde
hur flyger man en halv gång? :S

Visserligen om du skulle planet skulle lyfta 23:00 31/12 och landa 01:00 1/1 och sedan tar bil/tåg hem..

Jag vill gärna veta vad du menar med en halv gång

Fattade du helst seriöst inte att han menar 1 gång på 2 år? Det vore väl betydligt enklare att tänka sig än den rätt komplicerade konstellation som du presenterar?

Appropå undersökningen finner jag det extremt roligt att man skiljer på radhus och kedjehus.

"Ja, här kan vi se att 45% av människor bosatta i radhus flyger fem gånger per år medan endast 44% av kedjehusborna gör det".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Appropå undersökningen finner jag det extremt roligt att man skiljer på radhus och kedjehus.

"Ja, här kan vi se att 45% av människor bosatta i radhus flyger fem gånger per år medan endast 44% av kedjehusborna gör det".

Ja, faktiskt då många i radhus inte har samma möjligheter till värme/elektricitet som kedjehus (eller om man vill kalla det villor).

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

Nu har den väl ansedde användaren svarat på de väl ansedda frågorna. Det fanns inget väl ansett alternativ för oss som (väl ansett) tjänar mindre än 100 000 kronor per år, som vilken väl ansedd student som helst. Det är inte väl ansett av den här väl ansedde användaren. Man anser väl studenter som väl ansedda människor oberoende av en eventuellt väl ansedd inkomst?

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon100
haha.. asså sweclockers.. vilka tjommar de finns... Många måste sakna ett liv..

Som skriver innehållslösa inlägg i ett debattforum till exempel?

On topic: 25-30 30-35 etc e ju sådär ur synpunkten undersökningsvärde. Det samma gäller ju ovan nämnda oförmåga att välja <100 000 inkomst ^^

Så tyvärr, jag vet inte vad jag ska svara :S

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Svara då inte Tack.

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

Fyllt i! Hoppas det hjälper er. Är det ert projektarbete eller?

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Också fyllt i nu.
Sista frågan där det står "Förslag ?" är lite otydlig.
Förslag på vad ?
Tips på åtgärder som gynnar miljön eller ?

Flyget är en stor miljöbov i dagsläget. Flyger ganska mycket själv i och med jobbet.
Där har jag också svårt att se så många alternativ för tillfället.
Finns det överhuvudaget några miljövänliga sätt att driva flygplan ?

När det gäller bilar så finns ju redan idag realistiska alternativ. Vi måste ju inte använda fossila bränslen. Fungerande elbilar existerar ju redan.
De är visserligen inte lika snabba och kraftiga som andra bilar, men teroetiskt skulle man ju faktiskt successivt kunna tvinga fram ett stopp för fossila bränslen här.

Vet dock inte hur man skulle kunna göra flyget miljövänligt eller hitta några alternativ.
Kan inte någon uppfinna teleportern istället ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Det blir ju väldigt heltäckande när ni ber de som inte kan svara på en fråga att helt enkelt strunta i det. Då blir det knappast en grundlig undersökning...Fixa ett formulär som funkar som det ska så att ni får användbar statistik från hela spektrat (ett tips från en välansedd högskola)

Det vore även trevligt att få veta vad detta ska användas till.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Eller hur, skriv isåfall på eran statistiska rapport att ni inte har undersökt folk som bla inte har en inkomst på över 100k per år.

Permalänk
Medlem

Hoppas inte att detta är ett projektarbete av det seriösare slaget (typ Projektarbete 100p). Ni kan nog iaf ställa in er på inte alltför höga betyg.