Permalänk

datorbutiken.

Hej det är så att jag har haft en dator beställt igenom datorbutiken i ca 1mån och det enda som fattas är grafikkortet (8800GT) men nu har jag sett att nästan allt har gått ner ruskigt i pris sen jag beställde och jag undrar om kan jag avboka ordern (även fast att det står leveransklar på dom flesta produkterna) och lägga in en ny bokning med samma produkter fast till ett billigare pris utan att skapa problem?

edit; måste också tilläga att jag beställde
"Montering av cpu samt kylare på moderkort" så det kanke kan skapa problem ifall dom redan monterat cpu på moderkort?

Permalänk
Medlem

En månad? och de har fortfarande inte levererat grejorna? Så ska det inte få gå till. Ring deras kundtjänst. Är de inte villiga att justera priset (rejält) för att kompensera denna väntan, avboka hela ordern. Lägg sedan en ny order och var noga med att se till att det du beställer finns i lager.

Jag tror inte de halvmonterar en dator och låter den stå så i väntan på grafikkort. Mer troligt är att de reserverar undan delar till dig och börjar bygga datorn när alla delar finns i lager.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

de väntar på alla delar innan de börjar bygga... så du kan lungt avbeställa...

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk

Tack så mycket för era svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moxica
En månad? och de har fortfarande inte levererat grejorna? Så ska det inte få gå till. Ring deras kundtjänst. Är de inte villiga att justera priset (rejält) för att kompensera denna väntan, avboka hela ordern. Lägg sedan en ny order och var noga med att se till att det du beställer finns i lager.

Jag tror inte de halvmonterar en dator och låter den stå så i väntan på grafikkort. Mer troligt är att de reserverar undan delar till dig och börjar bygga datorn när alla delar finns i lager.

Ifall du kollar vilken del det är som fattas så tror jag du förstår.