Missa inte Amazon Prime Deal Days!

raptor disk till gammal dator

Permalänk
Medlem

raptor disk till gammal dator

Tja, ska göra en mindre upgradering av min lite äldre dator och undrar om det är värt att köpa en raptor hd till den. Efter jag upgraderat den kommer den se ut såhär:
processor: intel p4 2,4 GHz (ska klockas)
Grafikkort: Sapphire Radeon X1950Pro 512MB DDR3
minne: Corsair VS1GB400C3 Value Select 2x1024MB Kit (tot. 2GB) DDR PC3200 400MHz 184pin CL3
hd: Western Digital Raptor WD740ADFD 74GB 10000rpm 16MB cache S-ATA
Ska ha både OP och spel på den hårdisken eftersom jag inte använder så mycket utrymme. Men kommer processorn flaskhalsa så mycket så att det inte är värt det?

Permalänk
Medlem

Kan inte tänka majj att proppen skulle flaskhalsa. Accestiden är ju mycket snabbare och på den disken jämfört med en standard. Skulle säkert snabba upp en del. Hundra på att du har sata på mobot? Relativt gammalt även om mitt inte är mycket nyare...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

jo ja kom på att jag nog inte har sata på moderkoret :/ f#n också... ska ta reda på det för säkerhetsskull men tror inte att jag har sata.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad heter ditt moderkort?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har faktiskt ingen aning, det står inget på det heller. Det är iallafall AGP och ca 2,5 år gammalt. Det skulle förvåna mig om det är sata. tittade på dom gamla hårdiskarna och på den ena stod det iaf juni-99 alltså är den ca 7,5 år gammal.

Permalänk
Hedersmedlem

Ladda hem Eversest Ultra Edition och kolla där vad du har för hårdvara
skriv sedan vilket moderkort du har här

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det står moderkortsnamn: IBM 830542G
På hårdiskarna stod det IDE men det kanske kan finnas sata också?