Art Lebedev visar upp nytt koncepttangentbord

Permalänk
Melding Plague

Art Lebedev visar upp nytt koncepttangentbord

Ett väldigt hypat tangentbord är Art Lebedevs Optimus Maximus, ett tangentbord som har små skärmar på varje tangent. Nu har Art Lebedev visat upp ett nytt tangentbordskoncept. Hela tangentbordet fungerar som en slags touch-screen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hehe, men vad lär inte det där kosta i såna fall? Plus man vill ju "känna" knapparna, blir nog lite svårt o spela utan o känna.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Vad fort det kommer att bli fruktansvärt flottigt, man ser ju hur tangentbordet man har nu ser ut...

Visa signatur

Jag överklockar inte så försök inte att övertala mig. (Bara lite ibland...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
Hehe, men vad lär inte det där kosta i såna fall? Plus man vill ju "känna" knapparna, blir nog lite svårt o spela utan o känna.

Står ju att de kommer att kostar cirka 10 000kr sry läste inte så noga i texten hehe:D

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Haha de verkar ha goda ideer och snygga konceptbilder men där tar det slut. Ingen verklighetsuppfattning...

Det nya tangentbordet liknar kontrollpanelen i Enterprise från StarTrek där Data satt och tryckte på knapparna :). Har alltid velat ha sån tangentbord men tror inte ett dugg på att den kommer från Art Lebedevs företag isf. Det får ju inte kosta för mycket heller och ska vara funktionell :).

Nej det blir knappast nåt för spel men man lär nog kunna skriva på den rätt så snabb. Man kanske formar knapparna så de blir lite ihåliga eller har "kanter" mellan för att underlätta skrivandet. Men vill de ha en vanlig tryckskärm som bara visar tangentuppsättning så lär det ju inte funka så bra i praktiken. Tycker inte de ska blanda in så man visar video på samma yta då "tangenterna" slits ju lite och då vill man inte se videosnuttar på en skärm med ytan som har massa "fläckar" efter fingrarna...

Permalänk
Medlem

Fan va känslolöst, man vill ju känna knapparna. Tror inte det blir ngn hitt...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitzWing
Vad fort det kommer att bli fruktansvärt flottigt, man ser ju hur tangentbordet man har nu ser ut...

Men mycket lättare att torka av och hålla det rent bortsett från det. Man slipper ju smulor mellan tangenterna och sådant.

Permalänk
Medlem

Varför gjorde dom inte det här direkt?, måste ju vara billigare att tillverka!

Sen ihop med iphones "multipoint touch" och Nokias "feeltouch" är det ju oöverträffat!

Tror iofs inte att det här tangentbordet blir först ut på marknaden med dessa funktionerna, inte med tanke på hur snabbt dom lyckades börja tillverka det förra iaf.

Helt ärligt så bör ett sånt här tangentbord finnas på marknaden inom 2 år. lite beroende på hur villiga ovan nämda företag är på att sälja sin teknik/andra företag är på att rippa tekniken.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Står ju att de kommer att kostar cirka 10 000kr

Det gamla tangentbordet, ja. Det med en massa småskärmar på.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Detta bör ju bli billigare då en stor touchscreen måste vara billigare än massa små skärmar. Hm.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

Det kan ju omöjligt bli dyrare än Maximus. En större skärm, om än i mysko dimensioner, måste ju vara billigare än massor av små skärmar... kontigt vore ju annars. Och touch-funktion är ju visserligen inte billigt, men dyrare än maximus har jag svårt att tänka mig att det skulle bli.

Verkar dock bli riktigt coolt. Skulle mycket hellre plocka ett sådant än ett maximus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Står ju att de kommer att kostar cirka 10 000kr

Ehm, nej...
Optimus maximus ska gå på runt 10k, detta är inte optimus maximus utan ett annat tangentbord.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

alltså sådant här såg jag för ett bra tag sedan.. tror till och med det var i produktion för runt 2500kr, då kunde man även göra gestures på den coh använda som mus.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

Som att köpa en vanlig touchscreen.

Permalänk

mmm.. kladd

Permalänk
Medlem

Skulle inte haft något i mot att äga ett sådant... Men inte fan att man betalar 10k för det....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei

Jag hoppas att de använder Nokias teknik då på knapparna Som Nokia ska ha på deras mobiler som har Touch-skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Fan va känslolöst, man vill ju känna knapparna. Tror inte det blir ngn hitt...

Nokia jobbar på ett system som ska ge taktil återkoppling på pekskärmar. -->
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7272...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killafew

Sen ihop med iphones "multipoint touch" och Nokias "feeltouch" är det ju oöverträffat!

Hade exakt samma tanke! Men det lär aldrig bli, de håller säkert stenhårt på deras patent. Grr!

Permalänk

Jag vill ha

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Musikälskare

Nej nått sånt vill man inte ha, är det inte dags att komma bort från t-bord å skapa ett annat sätt för att mata in data? Bara en tanke

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

För den pengen tar jag häldre ett Optimus Maximus varje dag i veckan!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Nej nått sånt vill man inte ha, är det inte dags att komma bort från t-bord å skapa ett annat sätt för att mata in data? Bara en tanke

Finns ju redan någon gadget pryl som lyser upp tangnetbordets knappar på bordet. Sen är det bara börja skriva på bordet.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Finns ju redan någon gadget pryl som lyser upp tangnetbordets knappar på bordet. Sen är det bara börja skriva på bordet.

Tänkte mig nått helt annat sätt att se på det, inte som ett t-bord

Vet dock inte vad :s Svårt att gå ifrån :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Tänkte mig nått helt annat sätt att se på det, inte som ett t-bord

Vet dock inte vad :s Svårt att gå ifrån :/

Ok, kanske detta kan vara något?

http://www.youtube.com/watch?v=1CrXa8_skSg

ser rätt ballt ut sen får den plats i fickan, kanske lite svårt att lära sig till en början.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Ok, kanske detta kan vara något?

http://www.youtube.com/watch?v=1CrXa8_skSg

ser rätt ballt ut sen får den plats i fickan, kanske lite svårt att lära sig till en början.

Kanske inte så användarvänligt, man vill ju helst inte sträva bakåt

Vore coolt med tankekraft typ "sök på elefant på google.se" så öppnas FF och Google söker

Awsome!

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

Kul att några skapar lite kul produkter... Visst det är väldigt flashigt men Art Lebedev är en designstudio, se på bilprototyper, dom brukar oxå vara utflippade ändå finns det en marknad...

Så trist med allt svart...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5700X3D, LPX 64GB 3600, RTX4060

Permalänk
Hedersmedlem

Kul ide.. men fullständigt värelöst ur användningssynpunkt eftersom knappkänslan lär vara helt obefintlig. Men för icke-datorintresserade designnördar funkar det säkert.

Inget som kommer att hamna på mitt skrivbord med andra ord, jag hackar vidare på mitt 18 år gamla Facit/Cherry.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Kul ide.. men fullständigt värelöst ur användningssynpunkt eftersom knappkänslan lär vara helt obefintlig. Men för icke-datorintresserade designnördar funkar det säkert.

Tack Oskar000 precis min tanke också även om jag inte kan forma samma ord!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Ryskt rakt igenom, snela poserlesbianer och allt!

hursomhelst, äntligen blir drömmen om ett äkta LCARS-tangenbord verklighet..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Undrar om man kan skinna det till en star trek konsol, skulle va kul

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!