Permalänk
Medlem

Klart man kan klaga, jag fick mitt tangentbord idag som jag beställde för en vecka sedan från webhallen pga att de var de enda som hade på lager. De skickade paketet igår och innan dess stog det bara "under behandling" de får väl anställa lite mer folk på lagret om de inte hinner med, blir ingen mer beställning från mig på ett tag iaf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dlp
Jag rinde just webhallen och kolla, min order skulle skickas idag. Så alla i min sits kan va lugna.

Skickade dem iväg något till dig igår ? Min står fortfarande "under behandling"! Man undrar ju om det kommer gå en hel vecka innan de ens gör något?

Visa signatur

4690k@4.5, noctua nh-d15, asus z97-a, 2x8gig corsair vengeance lp, msi gtx 970 gaming, corsair hx620, define r4, benq g2420hdb, audigy 2, denon 2807, ino piP + prof-x2(zachry d250) + 4 mupps(surround), senn hd600

Permalänk
Medlem

jag har inte läst genom hela tråden. Men det mesta. Men om man ska sätta på en 120mm fläkt, vilket jag tänkt göra. Så antar jag att man får komma på en egen lösning, med stripes eller liknanade.

Är det någon som har lust att lägga upp bra tips, kanske, guide och bilder, på hur detta bäst görs?. tack tack

Visa signatur

8700K@4.8GHZ, CorsairH80i v2, G.Skill 32GB CL14 3200mhz RBG, Corsair RM750x, Geforce 2080 TI, 2x Samsung 960 EVO(Raid 0), Intel 750 400gb, MSI Z370 KRAIT GAMING. Samsung oddesey G9 49"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illdan
jag har inte läst genom hela tråden. Men det mesta. Men om man ska sätta på en 120mm fläkt, vilket jag tänkt göra. Så antar jag att man får komma på en egen lösning, med stripes eller liknanade.

Är det någon som har lust att lägga upp bra tips, kanske, guide och bilder, på hur detta bäst görs?. tack tack

Silent PC Review löste det på det här viset:
http://www.silentpcreview.com/article793-page5.html

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt att blåsa ut varmluft under grafikkortet, vid pci-portarna. Men jag antar att den kyler mycket bättre om jag monterar fläkten direkt på kylaren.

Permalänk
Medlem

Du kan ju (om du har plats) montera fläkten "framför" kortet, mot framsidan på datorn till så att den blåser bakåt och ut genom pci-portarna, borde kunna funka.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Jag har fått hem en S1:a från webhallen och monterade den på mitt 8800GT inatt när minsta ungen vägre sova.....

Bytte pastan på S1:an till IC diamond 7, det dom hade på lokala butiken. Lite skeptiskt med enligt en del tester helt ok. Inte sweclockers test dock.

Körde med medföljande minnesflänsar och med 3 zalman + en bit av vregflänsen som följde med S1. Jag kapa och trixa till den till dom 3 som sitter på rad närmast moderkortet. Limmade allt med Zalmans 2-komp lim.

Kör passivt och tempen är i snitt 20 grader lägre än orginal fläkten. BFG 8800GT OC 625/1566 är kortet.

67/90+ mot 48/70

Det sitter i en Antec Solo med en 120 nexus på 900 varv som utblås. Det gjorde ingen större skillnad om jag använde två 92mm som inblås på idle tempen.

Så jag är nöjd även om det va lite stressat med en gnällig 2 månaders bebis som behövde vaggas in då och då.

Ska ev. dra på en 120 noctua som ligger och skräpar direkt på flänsen bara för testa.

Permalänk

Jo det tycker jag är en bra ide Jag körde passivt med min, hade 54 grader i load då, men har satt på min nexus 120 mm fläkt nu och då hoppade den ner till 46 grader load. Funkar jättebra! Kör fläkten på 60%. Är supernöjd med accelero S1.

Innan jag hade S1 kunde jag bara överklocka med 50MHz stabilt i crysis, nu är den stabil i crysis och UT3 med 134MHz överklockning på core (8800GT) Funderar på biosvoltmoden nu..

Permalänk

hej kan meddela att dustinhome har tagit in den till sin hemsida och det kostar bara 165:-med studentkonto!

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockerpapi
Jo det tycker jag är en bra ide Jag körde passivt med min, hade 54 grader i load då, men har satt på min nexus 120 mm fläkt nu och då hoppade den ner till 46 grader load. Funkar jättebra! Kör fläkten på 60%. Är supernöjd med accelero S1.

Innan jag hade S1 kunde jag bara överklocka med 50MHz stabilt i crysis, nu är den stabil i crysis och UT3 med 134MHz överklockning på core (8800GT) Funderar på biosvoltmoden nu..

54 i load passivt! mina 70 i load är ju som kattskit då......

Permalänk
Medlem

Samma här. Inte över 60c passivt. klockat lite lätt till 700/1782/999

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Testade dra på fläktarna i chassit, då vart det idle 45 load 61.

Så det e najs. .

Permalänk
Citat:

54 i load passivt! mina 70 i load är ju som kattskit då......

Passivt o passivt.. Jag har ju PSU nere i botten av chassit, längst fram, så den stora PSU fläkten suger luft från grafikkortets kortsida. Det var väl därför jag fick bra resultat. Men på själva kylaren hade jag ju ingen fläkt monterad, så på så sätt är det passivt ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Testade dra på fläktarna i chassit, då vart det idle 45 load 61.

Så det e najs. .

Det låter som att det går att baka bröd i ditt chassi

Antagligen skulle det göra större allmännytta om du plockade av din Noctua 120 från Acceleron och satte den på att pumpa in lite fräsch luft i lådan istället

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | Intel Core2Duo E4400 2.0Ghz@2.9Ghz (8*370) | 3GB Corsair XMS2-6400 | Geforce 8800GT@ 771/1890/1080 (max)| 3dMark06 score: 11 990p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klab0
Det låter som att det går att baka bröd i ditt chassi

Antagligen skulle det göra större allmännytta om du plockade av din Noctua 120 från Acceleron och satte den på att pumpa in lite fräsch luft i lådan istället

Hehe, ja det vore perfa med fralla till frukosr. Dator/Bakmaskin.

Jag har två 92mm som blåser in men allt går på låga varv så det blir varmt. Ett utblås under s1:an ska jag testa för skoj skull. Sätta en på pcislots hålen kanske.

MEN iaf, igår kväll så såg jag att en minnesfläns på satt lite snett. Peta på den och vips så ramla den ner. Tog isär allt och nästa alla minnesflänsar satt mer eller mindre illa. Men dom på voltreg satt som berget. Hade nog för klent med lim och för dåligt blandat. Körde på dom igen med fläskigt med lim och blandade ordentligt.

Nu borde dom sitta men det tyckte jag sist med. Det var mot minnet det lossnade. På flänsarna fick jag gnugga ett tag för att på bort det. Man får ju för sig att värmen löser limmet men det måste väl va inbillning!?

Permalänk
Medlem

tjena, hade tänkt köpa mej en ACCELERO S1 till mitt EAX X1950pro..

tycker att orginalfläckten lever om för mkt.. ligger nu på ca 50-55C på 2300rpm vid spel..

har två chassifläktar, en fram och en bak.. 92mm tysta 12dBA

vad tror ni? blir det bra? kommer den att kyla lika bra/bättre än orginalfläkten..??

mvh/robin

Visa signatur

Acer Aspire 5920g

Permalänk
Medlem

Se upp med VRM-temperaturen bara, det brukar vara det som är problemet med 1950pro-korten. En Nexusfläkt som blåser genom flänsen mot minneskylning och VRM kylning kan nog vara en bra idé.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[/list]

Permalänk
Medlem

Okej.. men GPUn och RAM temperaturen kommer troligtvis att ligga på samma eller?

Ser att du har Accelero S1 på ditt grafikkort.. blev det någon skillnad när du bytte? alltså temperatur mässigt..?

Visa signatur

Acer Aspire 5920g

Permalänk
Medlem

Ser att Accelero s1rev.2 finns att beställa nu på dustin, 153kr för de med studentkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Logi
Okej.. men GPUn och RAM temperaturen kommer troligtvis att ligga på samma eller?

Ser att du har Accelero S1 på ditt grafikkort.. blev det någon skillnad när du bytte? alltså temperatur mässigt..?

På mitt kort minskade tempen från 55/85 till 30/60 ungefär, utan direktkylning mot flänsen (bara chassifläktar). Så kylningen av kärnan är S1:an suverän på. Men som sagt, x1950pro _kan_ få problem med överhettning av VRM, mitt förra ASUS EAX hade det och jag var tvungen att byta till ett nytt som inte strulade. Å andra sidan kommer S1:an med en ganska stor fläns speciellt för x1950-korten som borde kyla tillräckligt (men jag har aldrig använt S1 på det gamla kortet).

Visa signatur

[/list]

Permalänk

Har funderat lite på hur det skulle vara att vända på fläkten så den blåste upp genom flänsen eftersom chassifläkten sitter däruppe.

Eftersom S1:an är mycket bredare än grafikkorten så finns det ju ett par centimeter mellan kortet och chassisidan där luften an passera, eller hur? Med en fläkt nedåt så måste ju den uppvämda luften ner och vända i botten på chassit och sedan smita runt hela grafikkortet innan den kan komma ut.

Jag har inte skaffat någon än i väntan på lite andra prylar så jag kan bara fundera utifrån bilder. Får annars ett bra pris på ECS 88GT med S1 färdigmonterat (med "TurboModule") från en kompis i staterna så det blir nog den varianten för mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har datorbutiken S1 i lager, jag beställde igår och de skickade i morse. Det ska inte vara några problem att sätta den på ett 7900GS och köra passivt?

Permalänk
Medlem

Funkar S1 eller S2 till 8600 serien?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOhaanJ
Funkar S1 eller S2 till 8600 serien?

Accelero S1 rev.2 ska passa enligt deras hemsida.

Visa signatur

Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia.

Permalänk

Så nu har jag beställt en S1 rev.2 plus zalman vga chipset heatsink från dustinhome. 208 kr ink frakt blev det för båda jag älskar dustins studentpriser. 153 för S1 och 55 för Zalman.

Visa signatur

Macbook - Intel Core 2 Duo 2.4ghz

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/pd_5010127085.aspx?

I lager!

153kr och fraktfritt med studentkonto är fint.

Permalänk

Hallå.
Har några frågor som jag hoppas få svar på.

Sitter med ett p5b-e plus moderkort och leadtek 7800gt.

Sitter med en accelero x1 just nu och den snor 1 pci-plats, tar accelero s1 mer utrymme ?
Har ~3-4mm nånting till pci-kortet, har inte råd att förlora en pci-plats till.

Hur högt upp från moderkortet reser sej accelero s1 ?
Den förapplicerade mx-1 kylpastan, är det ens värt besväret att byta ut den mot AS5 om man inte ska pressa grafikkortet till max ?
Tror ni den tejpen som sitter på minneskylflänsarna har bytts ut mot en bättre effektivare ?

Mvh Raven6666

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akiira
http://www.dustinhome.se/pd_5010127085.aspx?

I lager!

153kr och fraktfritt med studentkonto är fint.

Vart ställer man inte student grejjer o sånt? Jag hittar inget om billigt för student osv

Permalänk

Jag kör passivt.

Jag har Gigabytes 8800GT med Zalmans originalfläkt där varvtalet inte går att justera. Idag monterade jag ARCTIC COOLING ACCELERO S1 REV2. Hörde att original heatsinks har dålig lim så jag köpte Zalmans istället. Allt gick på c:a 260kr. Kör utan fäkt och är kanon nöjd. Provat att spela FFOW och Turok utan någon problem. Enligt PC Wizard 2008 ligger temp på 49 (IDLE) resp 63-65 grader när jag kör spel. Låda Antec P182.

Permalänk

Nu när jag fick hem min så blev jag förvånad över hur liten den faktiskt är. Jag trodde ju att den skulle vara redigt stor. Sen dom där svarta plastbitarna som man ska sätta dit. Jag fattar inte hur folk kan misslyckas med att få dit dom, det var ju hur enkelt som helst.

Det är en mycket bra kylare till ett mycket bra pris. Rekomenderas starkt. 5/5 av mig.