Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Ska CPUsocket pinnarna på ett IInno3d SL7I680A nForce680i SLI Socket 775 se ut så här

Permalänk

Ska CPUsocket pinnarna på ett IInno3d SL7I680A nForce680i SLI Socket 775 se ut så här

Hej, i går bestämde jag mig för att börja montera i hop min nya dator som jag beställ i delar laqndet runt.

Döm om min förfäran då jag öppnade cpu sockeln(socket 775) till mitt nya moderkort för 2000 spänn och ser 2 små försänkningar i mönstret av pinnar som ska ligga an mot CPU:n.

Trodde att det ska vara ett jämt mönster utav ben, det är mycket svårt att se exakt hur det ser i dessa fördjupningar.

Är det någon som kan bekräfta att detta modertkort är friskt eller trasigt

Visa signatur

Signatur slaktad. Max tre rader /damme

Permalänk
Medlem

Jadu jag förstår inte ett smack av vad du menar. Om du skulle fixa en bild så kanske hjälpen kommer

Permalänk
Medlem

Re: Ska CPUsocket pinnarna på ett IInno3d SL7I680A nForce680i SLI Socket 775 se ut så

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne svda
Hej, i går bestämde jag mig för att börja montera i hop min nya dator som jag beställ i delar laqndet runt.

Döm om min förfäran då jag öppnade cpu sockeln(socket 775) till mitt nya moderkort för 2000 spänn och ser 2 små försänkningar i mönstret av pinnar som ska ligga an mot CPU:n.

Trodde att det ska vara ett jämt mönster utav ben, det är mycket svårt att se exakt hur det ser i dessa fördjupningar.

Är det någon som kan bekräfta att detta modertkort är friskt eller trasigt

Har samma moderbord och kom ihåg att när jag monterade ihop allt (ca 2veckor sen) så var inte heller alla mina "pinnar" eller fyrkanter i jämn höjd.

Efter allt var monterat och satt på plats så gick det bra. Tror nog knappast att det är något konstruktionsfel eller måndagsexemplar, med tanke på att det är robotar som bygger moderkorten.

Permalänk

Hur lägger jag upp en bild, ser ingenstans där jag kan ladda upp den(kanske beror på att jag kör med firefox) ?

Tack för svaren det känns skönt att ha någon och bolla detta med.

supporten på det företag där jag beställt kortet lär ju knappast tro mig när jag säger att det inte är jag själv som åstadkommit det här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ladda upp bilden på tex Imageshack och lägg sedan in länken( som du får efter att du laddat upp bilden ) i ditt nästa svar.

http://www.imageshack.us/

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk

Lägg märke till de två små förändringarna i mönstret(svårt att missa)

här en förstoring

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jadu. Vet inte hur det ska se ut. Men det där ser ju mysko ut enligt mina ögon

Permalänk
Medlem

Det ser inte riktigt friskt ut, normalt ser ju 775an ur som följer:

http://www.linuxhardware.org/images/articles/intel775a643800-091704/LGA775-open.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne svda
Lägg märke till de två små förändringarna i mönstret(svårt att missa)

http://img216.imageshack.us/img216/1615/sockel775qf3.th.jpg

här en förstoring

http://img183.imageshack.us/img183/4116/sockel775nrbildnr1fp4...

Kan säga att sådär såg inte min sockel ut. Prova att installera cpu och om det inte funkar reklammerar du

Permalänk

Vänte med att sätta in processorn, Du kan voltmodda genom att blocka pinnar i socketen/ guldprickarna på på cpu's undersida. Låter kanske konstigt men om pinsen är fel så kan den få fel volt, jag ska se om ja kan dra fram nån pin-voltmods guide.
Kanske lite paranoid men är alltid överförsiktig med cpu, det är en dyr pryl

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående!
Vänta med processorn!
Akta så inget ligger emot varandra så du inte kortsluter ngt!!

Tycker du ska kolla upp detta med företaget du köpt moderkortet..

Jag hade själv ringt på engång...

//Fredrik

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Intel i7 4790K | Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5 | Corsair Vengeance Pro 16GB 1866MHz | Gigabyte NVIDIA GeForce GTX 970 4GB | Samsung SSD PRO 850 256GB | 2*WD Black 1TB | 1*WD Green 2TB | Corsair RM850 850Watt | Corsair Hydro H110

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av si3rra
Det ser inte riktigt friskt ut, normalt ser ju 775an ur som följer:

http://www.linuxhardware.org/images/articles/intel775a643800-091704/LGA775-open.jpg

Sådär ser det inte ut på mitt DS4 i sockeln, utan det fattas ett par, ser ut som om det aldrig suttit något där, på höger sida längst in mot sockeln. Hmm.. Dock har min processor funkat utan problem osv.

Detta måste undersökas närmare.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Mitt Xfx 680i såg lika ut, fast mina 2 st var inte på exakt samma ställen som dina, men mitt har fungerat hur bra som helst. fast har byttat nu:P

Visa signatur

ASUS Maximus Formula X38| Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz @ 3.8 GHz | Schyte Infinity CPU Cooler | 4 x Corsair Dominator PC2-8500 |ASUS GeForce GTX 285 1GB | CoolerMaster 700W RealPower | WD 750 GB + 250 GB + 74 GB Raptor

Permalänk

Tack för alla svar !

Jag ska ta med kortet till återförsäljaren så får de jämföra med ett lika dant kort.

Blir nog till att våldgästa dom, har inte fått svar från TBH ännu(började maila deras support i torsdags).

Ohps råkade jag nämna vart jag köpt kortet

Visa signatur