Permalänk
Medlem

Namn: Dahl
Ditt totalresultat: 123
Resultatkategori: Hög
Du fick bättre resultat än 93 % av populationen.

Permalänk
Avstängd

Ditt totalresultat: 135
Resultatkategori: Mycket hög
Du fick bättre resultat än 99 % av populationen.

Jävla skittest. Illustrerad vetenskap har alltid haft en vrängd bild av vad som är intelligens. Minne och ordkunskap har ju ingenting med intelligens att göra.

Citerar wikipedia:
Intelligens (av latin intellego, att förstå, begripa, inse, avgöra), mental förmåga. Till intelligensen räknas vanligen förmågorna att resonera, planera, lösa problem, tänka abstrakt, förstå idéer och språk, komplicerade orsakssammanhang samt förmågan till inlärning.

Ja någon kanske hakar upp sig på att det står förstå idéer och språk men att förstå språk och att ha ett ordförråd är inte samm sak. Intelligens och kunskap ska aldrig föväxlas.

Permalänk
Medlem

Namn: Wicked
Ditt totalresultat: 128

Du fick bättre resultat än 96 % av populationen.

Det låter ju bra. Om bara min fysik/mattelärare fattade det

Permalänk

Namn: mikael
Ditt totalresultat: 122
Resultatkategori: Hög

Du fick bättre resultat än 92 % av populationen.

hade gissat på drygt 110 så det var ju en överaskning

edit:
Antar att man fick några rätt på att "gissa" med, så hur exakt värde det är man får ut är ju en annan sak.

Visa signatur

Core 2 Duo E6850 | 4GB Corsair XMS2-6400 | XFX nForce 680i LT SLI | Gainward 8800GT 512 *GS* | Aspire 520W | 22" LCD | 2TB HDD
Znote 6625WD

Permalänk

Namn: donic1989
Ditt totalresultat: 97
Resultatkategori: Genomsnittlig

Du fick bättre resultat än 42 % av populationen.

Resultat på ordtest: 96.8%

Resultat på performancetest: 96.6%

Hade förväntad på alla uppgifter förutom ordminnet där fick jag styrka. i stort sett det enda jag överglänste med.

jag går på gymnasiet fortfarande.
men är detta resultat lägst på sweclocker alla andra har ju fått typ 100?? jag gissade på alla nästan utom matematik och ordgrejorna.

Permalänk
Medlem

officer.nu har ett mycket intressantare test. Och till skillnad från den här sörjan så utger det sig inte för att vara ett IQ test.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

112..

kan väl erkänna att jag inte har mest Iq :] men ja e en jävel på att runka!

Permalänk
Hedersmedlem

114 bättre än 82%.

Inte många som fått under 100 inte

Permalänk
Medlem

Namn: ZnoRRFi
Ditt totalresultat: 126
Resultatkategori: Hög

Du fick bättre resultat än 95 % av populationen.

Visa signatur

Intel C2D E6300 @ 2800 || Asus P5B Deluxe || 2048mb Crucial Tenth Anniversary PC5300 @ 1000 4-4-4-12 || MSI 7900GTO @ 700/1700 || Samsung Spinpoint 250gb || NEC 5170 || Antec P180B || Corsair HX520

Permalänk
Medlem

Namn: (Använde mitt riktiga namn, men tänker inte skriva ut det här)
Ditt totalresultat: 134
Resultatkategori: Mycket hög

Du fick bättre resultat än 98 % av populationen.

Bildfrågor: 16
Frågor om ordförråd: 16
Minnesfrågor: 17
Relationsfrågor:19
Matematikfrågor:20

Brukar i regel få lite bättre än jag förtjänar på sådana här tester..

Visa signatur

3700X | 32GB DDR4 3600 | 3070

Permalänk
Medlem

Jag började, men när jag insåg att det var fem delar, pallade jag inte forsätta.. Orden var ju oerhört lätta, men det första kunde vara lite klurit ibland. Är det inte ungefär samma test som man gjorde under mönstringen? Fick nio på det, så jag hade nog kommit strax över medel här...

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk

På Jobbet med iPod i öronen, jag är nöjd!

Namn: Sillen
Ditt totalresultat: 130
Resultatkategori: Hög
Grattis till fullföljandet av IV-testet.
Klicka på "Skriv ut" i din browser, om du vill spara ditt testresultat.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde ett test med slumpade svar och fick resultatet 88. Om jag valde alternativ ett i alla frågor fick jag resultatet 80.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Jag gjorde ett test med slumpade svar och fick resultatet 88. Om jag valde alternativ ett i alla frågor fick jag resultatet 80.

Känns som att det är ointelligenta människor som gjort testet, de har glömt slumpen.

Det kanske är så att får du alla fel har du 60 och alla rätt 140. Men slumpen borde ge kanske 16-25% rätt eller något liknande beroende på hur många alternativ det finns. Vilket boostar allas resultat, fast främst de dumma och mindre hos de smarta. Då de smarta lämnar mindre till slumpen.

Jag tror inte en sekund på att genomsnittet för folket som gör testet ligger på 125 i IQ som man kan få intrycket av här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Känns som att det är ointelligenta människor som gjort testet, de har glömt slumpen.

Det kanske är så att får du alla fel har du 60 och alla rätt 140. Men slumpen borde ge kanske 16-25% rätt eller något liknande beroende på hur många alternativ det finns. Vilket boostar allas resultat, fast främst de dumma och mindre hos de smarta. Då de smarta lämnar mindre till slumpen.

Jag tror inte en sekund på att genomsnittet för folket som gör testet ligger på 125 i IQ som man kan få intrycket av här.

Det kan tyckas märkligt om testkonstruktören inte räknat med något så banalt som slumpen. Man får väl ändå förutsätta att testet normerats på något sätt.

Snittet för ett representativt urval av befolkningen är förmodligen lägre. Dock sker flera urvalsprocesser innan ett resultat postas: personen måste vara medlem på forumet, personen måste läsa tråden (förmodligen pga intresse för ämnet eller en tro på att de kan göra bra ifrån sig resultatmässigt). Personen måste också välja att posta sitt resultat. Med denna bakgrund tycker jag resulteten verkar ganska rimliga. Annars får vi väl skylla på Flynn-effekten...

Och angående vad som räknas till intelligens. Det finns ungefär lika många definitioner som det finns tänkare inom området och vad jag förstårr ingen egentlig konsensus på området. Ett generellt tips till alla är dock att undvika svenska wikipedia och istället använda den mycket bättre engelska versionen.

Fick 135.

Visa signatur

your lichen-covered corpuscles are filthy to my fist
infection is your finest flower mildewed in the mist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Känns som att det är ointelligenta människor som gjort testet, de har glömt slumpen.

Det kanske är så att får du alla fel har du 60 och alla rätt 140. Men slumpen borde ge kanske 16-25% rätt eller något liknande beroende på hur många alternativ det finns. Vilket boostar allas resultat, fast främst de dumma och mindre hos de smarta. Då de smarta lämnar mindre till slumpen.

Jag tror inte en sekund på att genomsnittet för folket som gör testet ligger på 125 i IQ som man kan få intrycket av här.

Sen har du inte skrollan på detta forumet heller. Hon som fick "98 av 100" på detta testet. Hon förstår sig inte riktigt på datorer heller med största sannolikhet:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Jag baserade mest mitt uttalande på iljas experiment. Ger slumpen 88 i IQ på ett test med en skala från 60 till 140 så känns inte testet särskillt välgjort.

Permalänk
Medlem

fan så meningslöst test, rainman är också så jäkla smart, kan alla datum, allt bulls., men likt förbannat är han ändå dum i huvet när det gäller vardagssysslor ,social förmåga och alla annat i livet.

folk som är smarta i samhället är dom som kan snacka omkull andra, och folk som kan göra mångmiljonbedrägerier och klara sig undan finfint.
öskar jag vore den typen av smart.

Permalänk
Medlem

131 poäng

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

123 poäng vart det, men jag vette fan. :] Fick skit på minnestestet, jag har teflonhjärna ibland...

Permalänk
Medlem

Ditt totalresultat: 134

Klubben för självbeundran nästa...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
fan så meningslöst test, rainman är också så jäkla smart, kan alla datum, allt bulls., men likt förbannat är han ändå dum i huvet när det gäller vardagssysslor ,social förmåga och alla annat i livet.

folk som är smarta i samhället är dom som kan snacka omkull andra, och folk som kan göra mångmiljonbedrägerier och klara sig undan finfint.
öskar jag vore den typen av smart.

Ja men det är ju en helt annan intelligens. Mångmiljonbedrägerier så behöver du ju oftast vara ganska smart för att klara dig med. Där har man nog nyta av lite IQ;) Själv har jag tänkt ut något smart som ingen annan har gjort än som jag skulle kunna plocka åt mig några miljoner på en dag och sen flygit ur landet innan det hade upptäckts. Men Det kräver för mycket förberedelse och jag vill inte riskera att hamna inlåst på ett hotell(fängelse) i några år heller.:)

Det finns många olika intelligenser som man kan använda till sitt förfogande för att klara sig i livet. Vissa har talets gåva medans andra har skalle för annat.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Smarthet blandas ihop med kunskap alldeles för ofta (beror väl på att dom flesta människor är korkade men men). Som tex min farmor kan ruggigt mycket men är inte smart alls eller i skolan där man kallas pluggis för att man får bra betyg, och pluggisar kallas smarta för att dom lägger ner 4 timmar dagen på läxor.

Och klasskompisarna tror inte jag skulle ha en chans på betapet mot våran svenska lärare bara för han har större ordförråd osv, men även om jag ligger på ett svagt g i svenska så är jag helt säker på att han inte skulle ha en chans mot mig.

Gnällig och skrytande behöver nog sova.

Visa signatur

Lian-Li PC7 V3 scand | Intel E6750 @ 3.6 GHz | Gigabyte P35 DS3 | Corsair 2x1024 mb PC6400 Cl4 | Corsair 520w | Scythe Infinity | Inno3d 8800gts 320 mb @ 621/918/1512 | WD 500gb AAKS |4 x Nexus "real silent" | Scythe KamaMeter |

Tempz:proc: ~40 idle, ~70 load, graf: ~60 idle, ~75 load

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
http://static.pici.se/pictures/CAuPeqYyH.jpg

men ta denna, hur skall man "tänka" egentligen. ser inget samband någonstans.

Mmm.. det skulle jag vilja vet med.. (jag valde 4:an )

Namn: a_moron
Ditt totalresultat: 123
Resultatkategori: Hög
Du fick bättre resultat än 93 % av populationen.
Resultat på ordtest: 119.5
Resultat på performancetest: 127.7
Bildfrågor: 14
Frågor om ordförråd: 15
Minnesfrågor: 19
Relationsfrågor: 19
Matematikfrågor: 14

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Namn: KurtCobain
Ditt totalresultat: 114
Resultatkategori: Övernormal
Du fick bättre resultat än 82 % av populationen.

Jag är väll ganska smart "sneglar på namnet jag valde".

Övernormal? Mer normal än normalt alltså?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Ditt totalresultat: 118
Resultatkategori: Övernormal
Du fick bättre resultat än 88 % av populationen.

haha inte fy skam med tanke på att de där frågorna om sifferordning hade jag knappt inga rätt på, sifferminne har jag inget ((

Visa signatur

Asus ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI, Streacom BC1 Röd, Intel i7 10700KF, Noctua NH-D15 chromax.black, AMD Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC, Samsung m.2 NVMe 960 Pro 1TB, Corsair Dominator DDR4 3200MHz 16GB.
Går tyst och ganska kall =)

Permalänk
Medlem

Om man kollar på delresultaten så ser man ju sitt resultat jämfört med genomsnittet. Dock så är genomsnittet alltid 10 (eller egentligen 100).. Det är det som är tanken med IQ-testen.. Men dom borde göra så att dom som testar sätter genomsnittet istället. Då hade man sett vilka som verkligen kunde skryta. Tror nog att medel i det här testet i sjävla verket ligger runt 115.

För övrigt så var det som väntat, jag SÖG på matematikdelen, precis som vanligt. Ändå får jag 14, och genomsnittet är 10? Detta betvivlar jag starkt.

Jag är världens ordlekare, men det hade jag inte mycket hjälp av i ordförståelsen :D.
Dock ägde jag tydligen på "performancedelen", tydligen är jag något slags geni där. Men jag VET att jag som mest ligger en OK bit över genomsnittet där.

Resultat på ordtest: 117.5
Resultat på performancetest: 132
Totalt: 123.

akne3, Den där var svår. Jag började fundera om det var nån tredimensionell figur men det sket sig hur jag än vred, vände och spegelvände och försökte förstå. Blev gamle gissningstaktiken där :).

EDIT: Jag härskar över 93% av befolkningen.

Permalänk
Medlem

Namn: Happe
Ditt totalresultat: 130
Resultatkategori: Mycket hög

Edit:
Rotten, på sidan står att läsa att "Genomsnitts-IQ är cirka 100, genomsnittligt IV-Testresultat är cirka 110". Så med andra ord har du rätt, fast 110 istället för 115

Permalänk
Medlem

Namn: tomi
Ditt totalresultat: 111
Resultatkategori: Övernormal

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760