Permalänk
Medlem

Hos NOIDPAD kan du ladda upp en bild som trycks på musmattan. Qpad verkar ha slutat med den tjänsten.

Permalänk
Avstängd

Hittils så har jag inte tänkt köpa någon ny mer än en MIE 3.0, måste fungera med Linux.

Edit: Hatar formen på Logitechmöss för er som ska klaga på att jag använder Microsoft

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

fick hem min Razer Lachesis för några dagar sedan och jag finner bara ett problem med den här modellen......den är för låg var tvungen att modda skrivbordet för att få bra vinkel på handleden annars tycker jag den var super

ps har musen i vänster hand

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grönis
fick hem min Razer Lachesis för några dagar sedan och jag finner bara ett problem med den här modellen......den är för låg var tvungen att modda skrivbordet för att få bra vinkel på handleden annars tycker jag den var super

ps har musen i vänster hand

Hur då för låg? Att handleden blir för rak menar du?
Är grymt sugen på denna mus men inte säker ändå

Sen btw, vad är det för vits med att sänka DPI:n? DPI är väl ett mått på precision, så varför sänka den?

Permalänk

Kan detta vara ny firmware (1.00)? Det står "first release" men den släpptes igår.

http://www.razersupport.com/index.php?_m=downloads&_a=viewdow...

Citat:

Samuel, just to be clear, at dpis lower than around 2700, the maximum speed is 100ips. At 4000dpi, the maximum speed is 64.3ips. This has to do with the amount of data being sent at 4000dpi (much more for one inch of movement to process). I’m not certain what you mean by performance.

mikeftb, if your Windows pointer speed is set to the middle (which in Windows means no filtering done on the mouse movement data received) and there is no acceleration enabled, then 800dpi = 800 pixels for every 1 inch of movement. Your mileage may vary depending on the surface you’re using the mouse on by up to 25%, this is inherent in all sensors.

RyanZX679, acceleration is a function of the operating system (our drivers just let you turn it off), or the game. It has nothing to do with the sensor. If you don’t like how the OS or the game is attempting to predict your movements, you should turn it off.

Just to let you all know that we are close to a beta release on some new firmware that will help with double clicking, and resolve the random cursor jumping plus some other niggling irritations. We’re stabilizing it for release and I’ll announce it soon.

http://blog.razerzone.com/2007/10/30/the-razer-3g-laser-techn...

Har de fixat "cursor jumping" så är jag oerhört glad för detta. Det var det största problemet för mig med Razer Lachesis. Sen tror jag att jag har samma problem som Grönis. Musen är för låg så musen fungerar inte så bra med ett ordentligt handledsstöd.

edit: 1.00 var visst för downgrade. 1.56 är den nya beta firmware:n.

http://razerblueprints.net/

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Lachesis förhastat för att Deathaddern tagit slut. Bra material och lättinställt program men felar totalt på det viktigaste; den är VIDRIG att hålla i för alla utom möjligen basketspelare med jättelabbar. Det blir onaturlig hållning och ringfingret glider gärna ner och skaver mot knapparna på högersidan.

Omoget att jämföra en greppvänlig mus handhållning med en död fisk som jag läste i recensionen, bara för att man antingen är vänsterhänt med ett magert utbud eller får ont i handen och skavsår av Lachesis Den är också för låååång för att kunna klassas som "finger-mus" som det även stod. Det ska inte vara en bedrift att klara av att spela med en speciell mus, utan enbart vara ett bekvämt, exakt pekdon för det som händer på skärmen. Och det är tyvärr inte Lachesis, för mig iallafall. Prova ordentligt i butik om ni tänkt köpa en.

Btw, dåligt av de stora tillverkarna att inte släppa vänsterhands-speglingar av sina populäraste modeller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Kan detta vara ny firmware (1.00)? Det står "first release" men den släpptes igår.

http://www.razersupport.com/index.php?_m=downloads&_a=viewdow...

http://blog.razerzone.com/2007/10/30/the-razer-3g-laser-techn...

Har de fixat "cursor jumping" så är jag oerhört glad för detta. Det var det största problemet för mig med Razer Lachesis. Sen tror jag att jag har samma problem som Grönis. Musen är för låg så musen fungerar inte så bra med ett ordentligt handledsstöd.

edit: 1.00 var visst för downgrade. 1.56 är den nya beta firmware:n.

http://razerblueprints.net/

La precis in den där firmwaren och den strula till cursor jumping ännu mer!
Blev så satans sur på DB, köpte musen på DH men då hade musen cursor jumping, bytte in men det hjälpte inte. Kommer hem och vill skicka tillbaka musen men det går inte för siffrorna på kvittot jag hade visade "returnerat" i deras dator. Varför lägger man ut en sämre firmware?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Beta firmware 1.58 ska tydligen fixa problemet.

http://razerblueprints.net/index.php/component/option,com_smf...

Jag ska testa det nu. Oh fyfan vad irriterad jag blir på dessa cursor jumpings.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Köpte en Creative Fatal1ty. Väldigt nöjd och snygg är den också Mkt bättre än min Logitech G7a (som dock möjligen var lite bekvämare...)

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alopex
All denna produktutveckling och så gör man musen symetrisk? 90% av användarna får kasst grepp för det ska vara rättvist för alla. Vadan denna dumhet? Själv kommer jag köpa en asymetrisk mus...

Jag håller med. Förutom att det faktiskt blir kasst för 100%, det borde finnas musar speciellt designade för vänsterhänta.

Permalänk

Spam knapp :P

Hej

Jag har en Razer Lachesis och jag hade förut så att jag kunde hålla in Mouse button 4 och den spammade mouse button 6 (den på andra sidan om musen) som var inställd på t ex knapp 9 på tangentbordet. Men efter att jag fått en ny dator och jag stallt in allt som det ska så funkar det inte längre.

Så här funka det förut:

Jag håller in mouse button 4 och den spammar 9 som är inställt på "Frostbolt" i wow och den spammar "frostbolt".

Kan nån hjälpa mig så jag frå det att funka så igen?

MvH Thomas

Permalänk
Medlem

Edit: Creative Fatal1ty är inte en bra mus. Logitech G9 är dock by far den bästa mus jag någonsinn använt. Formen och priset lämnar lite att önska men precisionen är totalt oöverträffad - vet ingen mus som kommer i närheten.

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||