Sony Ericsson W960i Tråden

Permalänk
Medlem

Ni som har använt telefonen nu ett tag utan skydd på skärmen...hur blir den, repas den lätt?
Jag har kört med skydd på min sen den var ny men tycker det tar bort mkt av känsligheten och funderar på att ta bort skyddet om den inte repas allt för lätt..

Permalänk
Medlem

inga repor här inte och kör utan skydd.
beror väl på om du har den i fickan med nycklar etc? tror den håller hyffsat väl! hoppas det iaf

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem

Är detta ungefär samma telefon som P1 fast i ett annat skal? Använde P1 i några veckor och va väldigt nöjd med den, saknade dock många multimedia funtioner

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Tack för infon markusw..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
Är detta ungefär samma telefon som P1 fast i ett annat skal? Använde P1 i några veckor och va väldigt nöjd med den, saknade dock många multimedia funtioner

Ja under skalet är det ingen större skillnad (om ngn alls) mellan w960 och P1..
Vilka funktioner var det du saknade?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacAllan
Tack för infon markusw..

Ja under skalet är det ingen större skillnad (om ngn alls) mellan w960 och P1..
Vilka funktioner var det du saknade?

Ok, då kan det nog vara värt att köpa en kanske

Nej, inga speciella funktioner Kändes bara lite fattigt

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

En grej som jag märkt är att mp3-spelaren är lite buggig i nuläget, när man öppnar ett album i spelaren kan t.ex. enstaka låtar från ett annat album smyga sig in i låtlistan. När jag drog över en mapp med 11 låtar till telefonens medieminne så syntes det som två olika album i mp3-spelaren. När man kollade innehållet i dessa så låg 10 av 11 låtar i det första albumet och en ensam låt i det andra albumet. Underligt eftersom alla låtar ligger i en och samma mapp när man kollar i utforskaren. Nån som märkt nåt liknande? Man får hoppas detta åtgärdas om man uppdaterar mjukvaran sen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fierze
En grej som jag märkt är att mp3-spelaren är lite buggig i nuläget, när man öppnar ett album i spelaren kan t.ex. enstaka låtar från ett annat album smyga sig in i låtlistan. När jag drog över en mapp med 11 låtar till telefonens medieminne så syntes det som två olika album i mp3-spelaren. När man kollade innehållet i dessa så låg 10 av 11 låtar i det första albumet och en ensam låt i det andra albumet. Underligt eftersom alla låtar ligger i en och samma mapp när man kollar i utforskaren. Nån som märkt nåt liknande? Man får hoppas detta åtgärdas om man uppdaterar mjukvaran sen...

Det beror ju helt på hur låtarna är taggade i datorn med IDv3-tag (inte helt säker) och inte hur filstrukturen ser ut i utforskaren.

Nåt jag märkt är att ljudet slutat fungera helt vid spelning av ett visst album och man varit tvungen att starta om men det problemet försvann efter att jag tagit bort och lagt in samma album igen!

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk

hej! Köpte telefonen men, stort men! Skyddsplasten på displayen var bubblig och ngt repig, jag gick tillbaka, då jag anser att den skall vara i stort sett blank?
Hur var era?
Tacksam för svar Hanoi

Visa signatur

Hanoi

Permalänk
Medlem

Skyddsplasten på displayen som sitter där när man köper den? Den som man kan ta bort?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

ja, skyddplasten på displayen när man köper den!

Visa signatur

Hanoi

Permalänk
Medlem

OK.

Den är inte tänkt att sitta där i all evighet, tanken är att du ska ta av den när du köpt telefonen. Så om den är bubblig så är det inte något fel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Det är "alltid" någon bubbla men den ska ju inte vara jättebubblig, men igentligen, det spelar ju ingen roll ?

Visa signatur

< - - - - - - - - - -E6600@3,6ghz . Zalman CNPS9700 - 4x1gb pc6400 - 8800gtx@640/1500/2000 - Asus Commando - Toughpower 850 - Raptor- - - - - - - - - - >

Permalänk
Medlem

någon som kan länka till sida med gratis spel/program eller annat skoj till den har haft den någon månad nu men inte hittat något jag vill ha...

Visa signatur

// -> SafeWay

Permalänk
Medlem

Hur är högtalar funktionen på w960i? Upptäckt att jag faktiskt använder högtalaren en hel del på min w810i, någon som vågar sig på en jämförelse?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Hur är högtalar funktionen på w960i? Upptäckt att jag faktiskt använder högtalaren en hel del på min w810i, någon som vågar sig på en jämförelse?

Antagligen mycket bättre. Gissar på att det är något liknande som på min P1 och det är mycket bättre än w810.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Jag tycker högtalaren är sjukt bra för att vara mobilhögtalare och även andra har sagt att den är bra så...

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

Om man gör en total återställning på telefonen eller uppdaterar firmware, försvinner alla filer som är lagrade på det inbyggda 8 GB minnet?
Får min telefon i veckan och ska bli intressant då detta är den första smartphone jag köper.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

Telefonlås koden är??? står inte med i manualen...snabbt svar av någon? gissar på typ 0000 men någon som vet säkert? behövs när jag ska göra total återställning av telefonen.

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem

0000 eller 1234 brukar det väl vara? 0000 tror jag det är på min K850 i alla fall.

Permalänk
Medlem

testade med 0000 som jag trodde, och det fungerade! tack ändå!

märkligt att det inte står med i manualen bara....

EDIT: allt försvann som jag tidgare haft på luren, kontakter kalender poster etc samt media minnet resnades och program som jag installerat borta! jo jag hade tagit backup på det jag behövde så det var bara bra!

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem

Ja det va konstigt, vet inte om det står i min... En miss av Sony Ericsson i så fall..

Permalänk
Medlem

Alla vet ju att det är 0000

Annars är det ju inte så svårt att slå en pling till support..

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Antagligen mycket bättre. Gissar på att det är något liknande som på min P1 och det är mycket bättre än w810.

själv tycker jag att det var en sjuk försämring från min w810i till P1 på just högtalarfronten.
Otroligt ljust och skrikigt ljud.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Finns det något program att redigera sina kontakter i datorn och sedan föra över de till telefonen igen? MyPhoneExplorer stödjer inte smartphones än och det är synd.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

Jag tycker då att högtalaren på w960n är det sämsta med hela telefonen. Jämfört med föregående walkmantelefoner som jag prövat så är ljudet, som någon nämnt tidigare i tråden, väldigt skrikigt. Det låter som att högtalaren är lite sprängd redan från leverans. Fast ingen har väl mobilens högtalare som något partyredskap direkt? Angående repkänsligheten så kan jag säga att den är helt okej. Jag har haft den sen i julas och är väl inte överdrivet försiktig med den och den har inte fått några repor än och då har den åkt i backen två gånger.

Visa signatur

E6400 / GA-965P-S3 / 2GB Kingston 533 / Samsung SP-250 / GigaByte 8800GT 512mb / Hiper HPU-4M530

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teXmeX
Finns det något program att redigera sina kontakter i datorn och sedan föra över de till telefonen igen? MyPhoneExplorer stödjer inte smartphones än och det är synd.

Outlook fungerar utmärkt..
SE's egna sync program är betydligt bättre nu än vad det var tidigare..

Permalänk

Hej!
Jag köpte en w960i men som en del tidigare skrivit, den upplevdes som seg!
Allt som jag gillade hos w800i fanns inget i w960;an.
Den är visst mer som p1;an. Tänk på det!
Ingen klockren musiktelefon som en del vill hävda!
Displayen var kanon! Inga repor även fast jag tog i!
Men seg, tråkig, invecklad, trisst ljud så nu har jag sålt den som orsakade mig sömnlösa nätter!
En förlust på 800 pix men nu har jag inskaffat mig en n82;a nokia KANON!
Tänk efter innan du köper en w960i, det finns en uppsjö till salu på blocket!
Mvh. hanoi

Visa signatur

Hanoi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hanoirocks
Hej!
Jag köpte en w960i men som en del tidigare skrivit, den upplevdes som seg!
Allt som jag gillade hos w800i fanns inget i w960;an.
Den är visst mer som p1;an. Tänk på det!
Ingen klockren musiktelefon som en del vill hävda!
Displayen var kanon! Inga repor även fast jag tog i!
Men seg, tråkig, invecklad, trisst ljud så nu har jag sålt den som orsakade mig sömnlösa nätter!
En förlust på 800 pix men nu har jag inskaffat mig en n82;a nokia KANON!
Tänk efter innan du köper en w960i, det finns en uppsjö till salu på blocket!
Mvh. hanoi

Hade du läst på lite om telefonen hade du vetat att det är en "modad" P1 och därmed en smartphone dvs du kan inte jämföra den med deras vanliga telefoner...

Permalänk
Medlem

Så slöa är dom ju inte.. När man väl har startat programmet en gång ligger det i minnet och smider på snabbare.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

hej alla stolta w960i användare!

har en liten fråga som jag tycker är onödig att skapa en ny tråd om..
hur gör man för att skicka filer till telefonen via wifi?
någon som kan svara på det?
har kolla lite på min vän google men hittar inget vettigt..

Visa signatur

// -> SafeWay