Textur fel, mistänker grafikortet

Permalänk
Medlem

Textur fel, mistänker grafikortet

Hejsan alla läsare

jag har ett litet problem, när jag ska spela spel på min dator som e.x "Assassin Creed" "World of warcraft" "Crysis" så får jag ofta textur fel. Och det kan variera ibland drar huvudet på gubben ut sig, eller pippan på bössan blir ett stort sträck som fastnar typ på ett träd..

Jag har testat olika saker för att fixa problemet men inga resultat, om jag e.x byter grafik så kan det fixa sig ett litet tag, men sen kommer det tillbaka igen..

Har en ganska stor anning om att det är grafikkortet som är konstigt, kanske även drivrutiner som är fel. Jag har ett, HIS Radeon HD 2600 PRO 256MB DDR2,IceQ, PCI-Express (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=337064) och är ungefär ett år gammalt.. inte det bästa men klarar mig, men om ni har några förslag så skulle det va bra

Visa signatur

In the absence of light, Darkness prevails

Permalänk
Medlem

Får samma artefakter, fast har ett 7900GT som troligtvis är "defekt".

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem

Och visst händer bara i spel? ibland kan det vara nå röda/gröna pixlar på skärmen men det brukar försvinna fort

btw jag kör vista

Visa signatur

In the absence of light, Darkness prevails

Permalänk
Medlem

Låter som typiska överhettningsartifakter. Jag har haft nästan identiska artifakter med ett tidigare grafikkort (både det först beskrivna felet och det där med röda (nåja, lila kanske) och gröna prickar, men de försvann när jag böt ut kylaren mot ett annat.

Visa signatur

X79, baby

Permalänk
Medlem

Hmm nja kan nog inte vara mitt problem för enligt PCalert 4 så ligger mitt på runt 27 till 30 grader, kortet heter iceQ för en anledning nemen har många fläktar och tempen är stabil.

Visa signatur

In the absence of light, Darkness prevails

Permalänk
Medlem

har hört flera klaga på att det inte finns några vettiga drivrutiner som 2600 serien fungerar som det ska med. Men det kan vara ett problem som är löst.

Att kortet ligger på 27-30 grader låter högst osannolikt, ice-Q eller inte, om din rumstemp ligger i närheten av 20 (rapporterar fel???). För att utesluta temp-problem kan du testa montera om kylaren och se om problemet kvarstår.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk

Jo jag har samma problem. Var dum nog att köpa ett såpass gammalt kort begagnat. Vid ungefär 60*C kommer det sådana artefakter.

Visa signatur

You're damned if you do and you're damned if you don't