Börjar bli för gammal för spel!(?)

Permalänk
Medlem

Börjar bli för gammal för spel!(?)

Dingar inom kort 40! (Sluta himla med ögonen, jag bryr mig inte själv ens!)

Nu lite allvar.

Lirat sen 19årsåldern då mina ögon öppnades för den underbara världen av amigalir. Har genom åren köpt på mig tonvis med spel till Amiga, NES, Snes, N64, PS1,PS2,Gameboys hit och dit, 360. Lurar på att spara ihop till en PS3 men vet ärligt talat inte om jag har intresset kvar i större mängd.

Skrämmer mig en aning, har levt och andats spel merparten av mitt liv och idag orkar jag knappt höja ögonbrynet längre åt titlar. Känns som jag sett det mesta och lirat allt. Merparten av allt som släpps idag har jag sett förr, bara annan grafik.

Gillar allt mindre och mindre den hysteriska jakten på pcsidan till exempel. Snudd på alla spel som släpps ska knuffa fram gränsen för vad en pc klarar och vem f-n har råd med en ny dator i princip varje gång det släpps en titel. Crysis till exempel har jag inte testat och har ingen tanke på att göra det. Har inte lust att skrapa ihop stålar till en dator från NASA som inte ens den klarar av de högsta kraven till Crysis. För att verkligen skjuta mig i foten men jag orkar inte med ytterliggare ett "kuta-runt-och-panga-på-allt" spel som jag sett i oändliga kombinationer. Enda skillnaden är att idag ramlar träden verkligare!

Strategispel känns likadant. Älska(de)(r) Championship Manager som blev Football Manager men det spelet känns numera som ett träningsredskap i tränarutbildningar inom fotboll. En del älskar det och jag respekterar det självklart men jag har inte kul med det längre.

Som sagt. Jag börjar nog bli för gammal och det skrämmer mig. Inte att bli gammal utan tappa mitt största intresse! Avundas er ungdomar som har intresset kvar och har en framtid som kan vara intressant men det kommer ju en dag för er också när det "dör"!

MMORPG´s kanske jag skulle nämna med. WoW har jag lirat en hel del och gör än men raidandet för mig är stendött. Till största delen på grund av att jag inte hängde med i "början" på BC på grund av IRL. Hoppar runt ensam för merparten av tiden och kompisarna från förr hör jag inte av alls längre på grund av mitt ickeraidande (antar jag eller så är jag gravt störd och otrevlig idag till skillnad från förr). Wow är det enda jag lirar just nu, mest för att få tiden att gå men det kommer ju en dag där med........

(För alla heliga sakers skull! Missförså mig rätt nu! Flamar absolut ingen utan skriver mest i min frustration att se en epok i mitt liv börja ta slut!)

((Jizuz vad taffligt skrivet!! Ursäkta, mår halvdassigt och orkar inte editera om! Grattis till den som orkat plöja genom möget och hemskt mycket ursäkt om jag postar i fel del av forumet!))

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Tjo
Har du funderat på att ta en paus for att ge andra intressen mer tid? Eller är spel det enda intresset?
Som jag ser det är det ingen mening att spela om man som du, som jag förstår det, inte tycker det är lika kul längre.
Hade jag varit du, eller rättare sagt -du varit jag, så hade jag tagit en helpaus från allt spelande så länge som man inte tycker det känns som något riktigt kul. Spelade ett spel innan som jag från början tyckte var riktigt kul, men mitt intresse avtog efterhand och tillslut spelade jag utan att tycka det var kul. Av någon anledning fortsatte jag att spela, men det resulterade bara i att jag blev helt uttråkad av det. Då bestämde jag mig för att ta en paus i ca en månad och under den tiden återkom intresset igen. Inte för samma spel men själva spelandet.
Är visserligen inte i samma ålder som dej, men jag tror inte att det skiljer så mycket i hur man ser på sina intressen ändå, inte vad det gäller spel i alla fall.

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Inaktiv

enda jag har o säga e att man blir aldrig för gammal för att spela =), det e ett intresse som alla andra.

Permalänk
Medlem

Håller väll med till viss del ( ja inte att man börjar bli för gammal då:P) men rent allmänt så har man tröttnat på det hela.

Som sakt en paus från spelandet gör det lite roligare sen när an börjar igen.
eller varför inte dra igång nått riktigt gammalt PC/Konsol lir...

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Håller väll med till viss del ( ja inte att man börjar bli för gammal då:P) men rent allmänt så har man tröttnat på det hela.

Samma här. Spelar mycket sällan numera. Det som är intressant är att följa utvecklingen och diskutera. Själva spelandet är inget vidare för det mesta.

Permalänk
Medlem

Känner likadant som trådskaparen. Dock inte spelat lika länge, spelat spel aktivt sen jag va 3-4 år gammal, 19 år nu. Inget nytänkade tyvärr, spelet är så jädrans krävande.

La ner mycket pengar ( för mig ) på min burk jag har nu. Problemet är att jag inte har råd med spel tack vare det.

Senaste 2-3 åren har jag endast spela Everquest 2 igentligen. Kul spel, sjukt kul när man började och skrapade level efter level. Nu 3 år senare kan man alla klasser i spelet, raidat mycket som fan mja inte mycket kvar. Tyvärr finns det inget spel jag hittat som lever upp till eq2 så jag är kvar där ännu.

Tog dok en 2-3 månaders break från spelandet, satans kul det va att komma tillbaka

Så ta en break, gör något annat, personligen kör jag radiostyrda bilar på fritiden för att ha något annat att göra än datorn.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Tröttnar gör man på allt... utan undantag. Dock håller jag med om att spel har blivit mer enformiga, kortare och mindre engagerande på sistone. De börjar bli dussinvara ala Hollywood-filmer. Det är verkligen synd... dock skulle jag inte säga att spelen har blivit sämre heller. Bara mindre nyskapande (vilket antagligen beror på att så mycket redan har gjorts). Det här är något jag har sett under de drygt 14 åren jag har spelat spel.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Köp et wii och upp lev spel glädje .. inte snyggt grafiskt men så ql , nästan som gamla amiga tiden ( jag är ifs bara 39 ) har hållit på lika länge som du .. back to basic lira dom gamla spelen känn lite nostalgi .

Eller ta en paus .

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem

Köp ett radiostyrt plan kanske eller något:P
Nej, jag vet inte riktigt men ta en paus som dom ovan skrivit.
Måste ju finnas något annat du gillar att göra?

Permalänk
Medlem

Jag känner iprincip samma sak, man drar sig inte alls lika mycket till spelandet som förr i tiden, här kan vi spekulera vad det beror på men det är svårt att veta säkert. Jag spelar ett spel som är hypat av folk hit och dit, och visst det är kul... i högst en timme.

Online spel håller intresset uppe lite längre men även det känns rätt stelt.

Jag vill känna som jag gjorde förut när jag spelade, jag vill ha ett spel som jag lever mig in i, nu är inte jag lika gammal, och när jag var liten så var de första Sonic spelen det bästa jag visste! Nu är de "nya" Sonic spelen tyvär det sämsta jag vet.

Kan det vara att spelen tappat känslan genom åren när utvecklingen börjat bry sig om grafiken mer?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Jag kan säga att jag faktiskt känner igen mig lite, trots att jag bara är 13(ok, snart 14... jag sa att jag känner igen mig ''lite''). Jag växte inte upp med spel som amiga, det jag växte upp med var nog Super Nintendo och N64, knappt det. Senare när jag hadde blivit lite äldre så hörde man alltid sina brorsor prata om dom gamla goda spelen. Det gjorde mig intresserad och idag så kan jag minst lika mycket om gamla spel som dom. Jämte min dator står en Commodore 64 som jag bland annat har ett Bruce Lee spel till som är hysteriskt kul, trots grafiken. Jag lyssnar på spelmusik från förr 24/7(Megaman Original!). Varför jag gör detta vet jag inte. Antagligen är det för att jag bryr mig mest om spelkänslan och inte grafiken. Dagens spel går ju att klara ut till sist, men när dom gammla spelen gjordes så tänkte inte skaparna på att det skulle gå klara ut, det skulle helt enkelt vara roligt.

Lite offtopic kanske... Men det jag känner igen mig i är att det inte finns några spel idag som faktiskt håller sig roliga i längden. Visst, man lirar CS och WoW o.s.v, men det är ju för att polarna gör det helt enkelt, och det blir ju alltid lite roligare när man är fler. Man går mest och väntar på nya spel(Mest WoW: Wrath of the Lich King atm), men när dom väl kommit ut, man har spelat ett tag och gjort allt roligt som man väntat på att få göra... då är det slut helt enkelt, och väntandet börjar igen.

Permalänk
Medlem

Jag märkte förra året hur min lust till att spela började avta. Nu spelar jag nästan aldrig, blev besviken på Command & Conquer 3 - Tiberium Wars som jag köpte, efter det så var det inte så mycket spelande.
Men sen så skaffade jag Call of Duty 4 det fick tillbaka lite av min spellust, har bara orkat spela singelplayer delen vilken jag tyckte var väldigt kul att spela.
Men tycker typ bara det är kul att spela på lan nuförtiden, annordnar nåt lan då och då och det är bland det roligaste som finns.
Men tror spelen var roligare förr, Red Alert 2 spelade jag hur mycket som helst i flera år faktiskt. Får se om man kommer tillbaka till spelandet när 3:an kommer.

Lite on topic då :P, jag tror en paus från spelandet kan vara bra.
Har du andra intressen? Fru? Barn? borde iallafall finnas nåt annat du kan sysselsätta dig med, och du behöver ju inte spela för att du sitter vid datorn, du kan ju programmera, designa hemsidor, you name it!

Hoppas det inte blev för mycket

Permalänk
Medlem

Jag @ 23 har redan tröttnat på det mesta, slänger rätt mycket pengar i sjön på hårdvara mer som en hobby/beroende!?!, problemet är att även när jag fått ny hårdvara så startar jag knappt något spel, testar nått nytt efter ett tag en kort tid för att se vad som hänt inom datorgrafik & prestanda, men det är allt. Sitter mest & surfar och läser om hårdvaran/mjukvaran och lär mig, när jag inte pluggar (se sign) dvs.

Visst jag saknar mer och mer den underbara tiden när jag & min bror lirade Neverwinter Nights och plöjde spel dag in och dag ut men det kommer aldrig att hända igen. Det var den bästa tiden i mitt liv och alla var friska & glada, nu på sista tiden har det vart lite krisperiod och man vet inte vad man själv tänker, sen bla har min 12 åriga katt varit/är sjuk sen ett bra tag, också andra nära i släkten, har oftare & oftare tänkt på hur mycket värdefull tid man bränner framför datorn på spel & annat när det finns nära & kära, har flera gånger tänkt det vore bäst att kasta ut datorn genom fönstret för att få mer tid över till annat nu när man väl förstått hur mycket tid man går miste om, och inte får tillbaka...

Lev livet först, tänk på nära och kära, spela i nödfall eller på regniga dagar...
/Dalton Sleeper

Permalänk

Ni äldre som är aktiva här på Sweclockers, hur funkar den sociala biten med er, altså att vara (datorfreak)? med jobb, fru och barn ?

Jag själv är ganska orolig, träffat mindre och mindre kompisar sen min nya dator kom och de känns som man skärmar av sig lite från omvärlden.

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag håller med dig/er. Jag är 25 och spelat helat mitt liv men nu tycker att jag inte får ut lika mycket nöje från datorspel som man fick förr i tiden. Nu har jag inte prövar CoD4 och HL2 EP2 som sägs vara skitbra, men jag skall köpa dem när de har gått ner i pris och får se om jag får något nöje med dem.

Det som jag ser mest fram emot nu är Age of Conan, jag hoppas det kommer bli roligt och uppskattat... men tyvärr hör jag rätt mycket negativitet om spelet från betatestarna.

Men största sannolikhet kommer min nuvarande dator vara den sista som köpts för att kunna spela på.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag känner att det kanske är lite att jag vill ha det jag det jag inte redan har och när jag har det så tröttnar jag snabbt på det. Jag har liksom flera spel installerade nu, men spelar inget. Skulle jag börja avinstallera något snart så skulle det inte ta långt tid innan jag saknar något igen. Så jag installerar och spelar någon timme så är jag tillbaka till början igen och är trött på det.

Det var nog roligare när man var liten(är 18) för då stack man hem till kompisen och lirade något tillsammans eller bara tittade på om det var 1player och turades om. Nu om man vill lira något så är det ju enkelt över internet och sådär men det känns inte direkt likadant även med chat/mic/webcam eller allt vad det kan finnas. Det är inte samma grej som när man var liten och satt vid NES och skrattade eller körde intensivt för att klara en bana.

Det känns som spel har blivit för verkliga eller häftiga. 3D tycker jag har förstört lite. 2D som mario och dom var ju hur kul som helst när man lirade med en kompis. Det var enkelt gjort men kunde ändå vara svårt och krävde tid för att klara. När man tröttnade på spelet så gjorde man ju iaf något med kompisen som att gå ut och springa runt eller kollade på tv, vad som helst liksom. Nu om man stänger av spelet man lirat så går man till att slösurfa eller kolla på någon serie/film på datorn, eller vad man nu gör. Det har väl helt enkelt blivit mindre socialt att lira. Så jag skulle nog hålla med om att Wii kan vara en bra ide, bara man får med några som lirar. Sen är man väl alltid som unge mycket lätt underhållen också.

Permalänk
Medlem

Jag är en sådan person som snuvar in mig på saker periodvis, dvs jag har olika epoker av intressen.

Några exempel är: Fotboll, bandy, fiske, lego (fram till 11 årsåldern),kläder, tv-spel, dator-spel, golf, moppe, skidåkning, långpromenader, träning, flickvänner osv.

Detta är faktiskt en bra egenskap som gör att direkt när jag börjar tröttna på något börjar jag bli tok nörd på något annat, sedan är det klart att detta går runt i kretslopp, dvs att en gammal insnuvning kan bli populär igen.
Tillexempel efter att jag varit sjukt nörd på skidåkning lånade jag en polare nintendo 64 och slog mig ner och spelade Zelda: ocarina of time (vilket kan vara världens bästa spel på alla punkter genom tiderna). Nostalgi kicken man fick då var hur nice som helst.

Det jag vill säga är att testa lite olika grejer och rulla runt så hinner du i princip inte tröttna på något.

Värt att nämna är att jag fyller 18 den 11 september (även kallat 9/11)

Hursomhelst det här med data-spel så kan jag inte annat än hålla med dig, för världens tre bästa spel genom tiderna är från 1980-90 talet.
Ni förstår säkert vilka jag tänker på (jag tar den i release ordning):

"Super mario 3" till nintendo (1981 om jag inte minns fel)

Spelade det hos mina kusiner när jag var kanske runt 5-6, sedan fick jag en nintendo konsol vid 9 årsåldern och spelade lite då. Sedan försvann den och blev upphittad i en garderob för ca 2 år sedan och det var sjuktligt kul att spela igen efter 6-7 år.

Strategispelet "Civilization 1" (1991)

Som jag satt och spelade på fritids i 6års åldern och lade grunden för mitt starka historie intresse. Sedan köpte jag hem det vid kanske 9 års ålder. Sedan bytte jag dator och fick ett kärt återseende med spelet för bara 1-2 år sen och när jag drog igång det då så var det riktiga nostalgi tårar(inombords).

Zelda: Ocarina of time

Fick det på min födelsedag när jag fyllde 8 år och fattade ingenting, testade det igen kanske vid 10-11 års ålder med min kompis som kunde spelet utantill och då blev jag fast, "finaste spelet med finaste storyn någonsin".
Sålde sedan nintendo 64 vid 2002 för att istället köpa ps2.
Sedan för ca ett halvår sedan lånade jag spelet av min kompis och det var bland det roligaste jag gjort och nostalgi tårarna strömmade återigen inombords.

Sista biten är troligen ointressant för alla, men kände att jag behövde skriva det.

MVH Markus Ståhl

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Själv är jag bara mer kräsen nu än när jag var yngre. Spel måste ha en bra story för min del, eller någonting annat som iaf gör att man fastnar en stund som tex coop. Är inte mycket bra till pc nu för tiden tycker jag och det är ju lite tråkigt. Jag som i hela mitt liv varit lite anti konsol har haft både xbox och ps3 nu. Det känns som en del av spelen där har blivit bättre. Spelade klart uncharted nu senast och det var det bästa jag spelet på ett bra tag. Annars så tyckte jag COD4 var väldigt bra, lite mer handling o variation än i dom tidigare titlarna, något som jag saknar för det mesta i spel. Wii ger jag inte mycket för, hade det men sålde det. Är 21 år gammal för övrigt.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Hmm sett dig en del här på swec och nu lär ja fråga..

Beginner, det är inte ralle eller?

Permalänk
Medlem

Skulle säga att spelen är fördåliga. Man spelar inte direkt många spel per år som verkligen har bra story, känsla och själ. Annars blir man aldrig för gammal.

Permalänk
Medlem

Tycker mitt spelintresse fått ett uppsving efter att jag fått alla på mitt skift på jobbet att börja spela spel. Lite drygt dock att de inte är så datorkunniga så jag har fått bygga ihop allt åt dom samt att man får räkna med en del support även för de enklaste grejorna. GRAW 2 coop to the people. Notera att vi alla är 30+ och vissa får passa in spelandet mellan allt barnskrik. Och dom älskar teamspeak. Nästa spel blir nog Raven shield, dom tycker coop i det ser kul ut trots att grafiken är lite gammal men dom är helt inne på att gameplay är det viktigaste. Skönt att få en del jämnåriga kamrater att lira, samt att vi alla har samma skumma arbetstider. Lillebror och en del kompisar i min ålder brukar också spela, men dock väldigt sporadiskt. Lillebror burkar iofs inte spela speciellt sporadiskt men man kanske kan säga det är sporadiskt att vi lyckas spela samma spel.

Man är aldrig för gammal, dock om man känner att det inte är kul längre så låt bli helt enkelt. Man spelar ju för att det är underhållande och börjar det kännas som att man bara spelar för spelandets skull är det dags att ge upp, i alla fall tillfälligt.

Player 1:"Jag måste viska för att minsta är vaken nu"
Lite dialog här emellan
Player 2 viskar "Det sprang in en kille mellan husen"
Player 2 igen:"Varför viskar jag också??"
STEALTHY!

Permalänk
Medlem

Jag e 25 och älskar att spela....
För mig är det en sorts avkoppling mellan jobb/gym/flickvän och andra små problem o.s.v.
Det är otroligt skönt att sätta sig ner och ta ett par öl, lira lite cod med klan polarna och snacka skit...Det blir som en skilld gemenskap!
Saken är kanske den att jag hade en C64 när jag var ca.8år gammal men sen kom ju Sega mega drive å allt annat nått sånt ficka aldrig jag.
När jag var 20 fick jag äntligen råd till en Xbox som jag satt och lirade på.
Ett eller två år senare köpte en komppis en dator och började spela bf2, då var jag fast!
Kanske jag tar tibax allt jag förlorade som liten, om man ser på alla mina polare så dom spelar ju inte spel längre men...

Sedan dess har jag spelat en massa spel som jag har gillat men dom går i perioder, just nu brinner jag för cod4.

NEJ, MAN BLIR ALDRIG FÖR GAMMAL FÖR ATT SPELA!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Fyller 28 i år och har spelat tv/pc-spel sedan jag var 8-9.
Det har alltid varit ett stort intresse för mig, sedan min 16 årsdag har jag dock nästan uteslutande lirat på PC och intresset för hårdvara har varit enormt.
Senaste året har det blivit en hel del WOW men även lite andra spel.

I slutet på Januari hände något, efter att till slut fått upp min andra lvl70 i Wow dog mitt intresse för spelet och vad än värre är för alla spel jag lirar.

Cod4 som varit grymt kul under hösten blev skittråkigt, Richard Burns Rally och Live For Speed som jag spelat otroligt mycket är dötrist numer. I min desperation installerar jag lite gamla härliga lir så som Deus Ex, Outcast och Giants:Citizen Kabuto men inte ens detta hjälper.

Mitt spelintresse har helt dött, totalt. Mitt största intresse är som bortblåst.
Då jag jobbar skift och har en hel del lediga dagar i veckorna då vare sig min sambo eller vänner är hemma, har jag delvis fyllt mina ensamma timmar med spelande och dagarna har på så viss rullat på.

Nu gillar jag inte att vara ledig längre för jag har så förbannat långtråkigt, sitter bara av tiden känns det som, har inte ro att läsa böcker, tv är tråkigt och ingen snö har vi, så ut och svina med bilen är inte heller något alternativ.

Känns så trist att ett av mina största intressen är som bortblåst.
Fattar inte riktigt vad som har hänt.

Nåja, på fredag drar jag och sambon till Kina, Thaliand och Malaysia i 3 veckor så jag får väl se om spelsuget innfinner sig är vi kommer tillbaka.

Permalänk
Medlem

Såg på nyheterna igår att de hade köpt nintendo wii till något ålderdomshem och gamlingarna tyckte att det var jätteskoj, så jag tror inte att man kan bli för gammal för att spela. Gäller att hitta rätt spel bara

Permalänk
Medlem

Äh, inte kan man bli för gammal för spel. Det gäller bara att lyckas hitta de få godbitar som är värda att spelas.

Permalänk

tjooooo är 35 har spelatr sedan C64 såg danens ljus har lirat mega drive amigacd32 3Do PS1 N64 snes neo geo PC PS2 Xbox360 lirar än idag med intet fallande intresse fast tiden jag ägnar är mindre då jag har en liten 4åring som tjatar hit o dit så man kan inte sitta 5min så äre hit än dit

Men barn är härliga de kan säga de mest finurliga saker och ord man inte förväntar sig av de

så game on eller inte inresset måste finnas annars äre ingen ide´

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Är 31 år och har spelat sen 7-års ålder.
Började spela på ABC80:n med svartvit klossgrafik. Tycker fortfarande att det är kul och framför allt att se hur spelen har blivit otroligt mycket mer avancerade och vackra med tiden har varit spännande.

Kommer nog att fortsätta spela hela livet.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Flesta äldre jag vet väljer MMORPG för att rollspela, använder fantasin mycket, och där kan man utnyttja sin kreativitet själv

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd

Nää, du är int för gammal för spel.
Jag hade samma tankar för en tid sen, men sen kom jag på att spelen kommer inte med något nyskapande förutom lite snyggare grafik och sämre handling.

Så svaret är att det kommer inget nytt, spelen är för gamla. (eller liknande)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Dags för en ny hobby?
Finns ju massor av saker förutom spel

Gå till biblan och låna Steven Erikson's första bok gardens of the moon. Härlig fantasy och du får lite träning på din engelska (nästan all bra fantasy översätts inte till svenska).

Visa signatur

minhembio.com/darkages