Microsoft Program & Sök problem?

Permalänk
Medlem

Microsoft Program & Sök problem?

Hejsan,

Har haft Windows XP ett tag med oäkta vara (1 år ca)
så det har inte vart något problem med ordet "Microsoft"
tills nån gång i Januari (detta året) så fick den strul med ordet "Microsoft" så jag kunde
inte söka på Google med det ordet utan att Internet Explorer stängde av sig själv på 1 sekund och Microsoft Visual C++ 6.0 (som jag haft i ca 1 ½ år)
som säger att den inte kan hitta filen och säger åt mig söka efter den i datorn.

Jag har gått till en datorbutik i närheten här och köpte
Windows Home Edition med äkta vara (i Torsdags eller Tisdags förra veckan) för jag tyckte datorn behövde
starta på nytt (bli fräschare) och så jag kan börja använda mitt Microsoft Visual C++ igen.
Trodde de va för att den oäkta varan hade gjort något dumt mot Windows.

Så det första custom programmet jag installerade var Microsoft Visual C++ 6.0 när jag installerade Windows XP Home Edition med splitter nya skivan och serienyckeln.
Så nu är jag tillbaka på det problemet som jag hade förr.
Kan inte söka eller använda något program som inkluderar Microsoft utan att det händer något.
(Det inkluderar deras officiella hemsida, Internet Explorer stänger av sig själv med)
Extremt tacksam för hjälp, är total förbannad på denna dator nu
eftersom jag Måste ha det till mina projektarbeten.

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter som om du har något olämpligt installerat. Har du testat något antivirusprogram eller liknande?

Permalänk
Medlem

Jag har NOD32 just nu, men ska hyra F-Secure från Telia snart.

Permalänk
Hedersmedlem

Testa något antispyware/malwareprogram också. Adaware, spybot search and destroy eller motsvarande.

Permalänk
Medlem

Hittade bara trackade Cookies med Spybot Search & Destroy.
Problemet kvarstår.

Permalänk
Medlem

Hur installerade du? På tom disk eller installerade du över befintlig windowsversion?

Kör även memtest över en natt. www.memtest.org

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag installerade det dagen efter jag installerade Windows XP Home Edition.
Är memtest nödvändigt ens? Och vad gör det? Det förklarade inte så mycket vad det gör för mig när jag läste igenom hela texten "About".

Permalänk
Medlem

Jag omformulerar frågan.
Hur installerade du din nyinköpta windows XP? På tom disk eller installerade du över befintlig windowsversion?

Memtest86+ - Advanced Memory Diagnostic Tool

Problemen med program som oförklarligt stänger av kan orsakas av minnesproblem, därför ska du köra memtest. Kommer du upp i fyra 'pass' och noll 'fail' så kan du anta att minnet är ok. En fullständig genomgång kan ta uppemot några timmar, beroende på hur mycket och hur snabbt minne du har, därför är det lämplgt att lämna datorn igång över natten.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem

Annars verkar ju att stänga av program som har ordet "microsoft" i titeln som en jätterolig idé för ett virus.

Permalänk
Medlem

överbefintlig windows version.
ok, har ju endå datorn på 24/7 så gör inget för mig.

ÄNDRAD:
Problemet kvar står.