S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
The Sweeper x:

Q1 = 1.a kvartalet under året
Q2 = 2.a kvartalet osv...

Aka_The_Barf:

Priboi är en mod som ändrar spelet , du får en helt ny story med nya uppdrag osv... du startar som "Military"

ClearSky är ett helt nytt spel som kommer "snart"...

låter ju intressant, är modden gratis?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

japp - bara att ladda ner - precis som alla andra moddar...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

tips på någon bra ljudmodd till vapen och annat.
la in en modd igår, men tyckte inte den lät så bra, minns inte heller vad den hete.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Inaktiv

Är CS-releasen helt hsoeudad i mysterie eller? Ska ju släppas Q1 vilket är rätt så snart.

Permalänk
Medlem

det blir väl lite försenat det med - som stalker blev....ingen fara på taket... det är bara att vänta...då hinner jag troligen uppgradera min gamla p4 dessutom

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
tips på någon bra ljudmodd till vapen och annat.
la in en modd igår, men tyckte inte den lät så bra, minns inte heller vad den hete.

Vet inte exakt vad alla heter, men jag har en som kallas WeaponSoundPack, som jag tycker låter bra Finns här: http://www.gsc-game.com/index.php?t=community&s=forums&s_game...

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

The Sweeper x:

Q1 = 1.a kvartalet under året
Q2 = 2.a kvartalet osv...

Jaha, tack för rådet!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Nu har jag hunnit köra att par timmar och det är fruktansvärt roande

Hur gör ni med allt användbart skräp ni samlar på er? För tillfället tar jag bara upp bandage, ammunition och artefakter, men det blir snabbt fullt i packningen ändå. Går det bra att lämna ifrån sig 'bra att ha grejer' i de olika "stash":erna som finns lite överallt, eller riskerar man att bli av med dem då? Håller på med ett par praktiska experiment just nu men vill gärna ha svar ändå. Tips? En stash i varje område med överlevnadsutrustning?

//mvh

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar dig att spara saker i en eller ett par "Stashes" på varje del av kartan.

Sedan får man transportera alla dessa "bra att ha saker" till en "Trader" eller till en uppdragsgivare för när man gör ett uppdrag någonstans kan dom tex begära en artefakt och då har du den ofta liggandes någonstans...

Vapen, ammunition och annat mindre viktigt som man får mängder av är bara att sälja för att kunna köpa bättre utrustning

Kan du inte få med dig så mycket i ryggsäcken kan du föra över saker på en död kropp - sedan släpar du med dig denna till en "Stash" eller trader - men du kan inte förvara saker på lik då de kan försvinna nästa gång du kommer tillbaka...

Du kan inte heller släpa med ett lik över en laddzon - du blir av med allt...

Använd bara lik som en tillfällig transportör...

Har du moddat ditt spel är det mycket möjligt att just det knepet är åtgärdat dvs du kan inte släpa på ett lik med flera hundra Kg utrustning efter dig som man kan göra i orginalspelet (en liten men användbar bugg)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån som kan berätta hur man installerar mods? Alla readme filer är ju skrivna av iq befriade tards verkar de som. Har testat lägga in dom själv några gånger nu men när jag ska starta spelet så klagar den på att en ljud fil saknas.

Visa signatur

AMD AM2 6000+/4GB/HD4770/500GB+750GB/Windows 7 64bit

Permalänk

SmartModManger är ett fint program istället för att kopiera o greja. Googla @ "SmartModManager stalker download" eller nåt

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Smart-Mod-Manager

http://www.smart-mod-manager.org/

men jag har aldrig använt det då jag alltid fått det att fungera direkt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

asså funkar STALKER på vista? testat 10000gånger men det går aldrig igång första gången va de fel på en ljud fil nu är de fel på själva filen man startar spelet med.

Visa signatur

AMD AM2 6000+/4GB/HD4770/500GB+750GB/Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem

Funkar utmärkt för mig med Vista Business 32-bit iaf. Kopieringsskyddet kan jävlas lite ibland så man kan behöva försöka starta 2-3 ggr innan det hittar skivan.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Avstängd

Nån som har en save game som funkar med v1,5 samt är i början av questen i red forest? Mina blev korrupta :/

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

gah.. nu har stalker skitit i det blåskåpet!

igår funkade det klockrent att starta senaste saven, men idag så går det f*n inte att göra det.
hamnar ut till skrivbordet efter en stunds laddning.

så jag spelade om från 3:e senaste saven (dom två första funkar inte), och sen sparade jag.
och nu när jag startar igen, så flyger man ut ur spelet.
kul och spela om allt för en 3:e gång och sen så lär ju inte saven funka efter det heller..

har nyaste patchen varjefall.

edit_

installerade om spelet, men samma sak.
faaaasiken också.. nu är det ju inge kul att spela mer.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Patch v1.0006 finns för nedladdning hos http://www.stalker-game.se nu, den nya patchen ska antagligen boosta fps:en lite samt optimera shaders m.m.

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500

Permalänk
Medlem

oho.. kanske den kan hjälpa mitt problem också.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Hur gör jag parralex mapping ännu bättre?

Har ultra graphic modden och det ser så snyggt ut att jag måste ha mera! Går fasen inte googla för mig hittar inget vettit och svenska sidor verkar ha företräde.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Hur gör jag parralex mapping ännu bättre?

Har ultra graphic modden och det ser så snyggt ut att jag måste ha mera! Går fasen inte googla för mig hittar inget vettit och svenska sidor verkar ha företräde.

var hittar man ulta graphic modden?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
var hittar man ulta graphic modden?

Hämta den här http://www.gameborder.com/game/S.T.A.L.K.E.R.%20Ultra%20Graph...

Permalänk

Jag kom till Baren och innanför där så hade jag kanske 4fps eller något dylikt (med mitt 8800GTS 320MB @ 1650x1050).. Installerade "Float32" prylen och jääääklar vilken fps-boost jag fick! nu flyter det i 40 fps på samma ställe. Sjukt underbart.

v1.0006.. Innehåller den just Float32 eller något annat dylikt? Läste att utvecklaren till Float32 skulle få Clear Sky innan releasen så han kunde tweaka den i tid till releasen o släppa senaste utgåvan på sin sida när spelet släpps

Sjukt underbart spel förövrigt.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan få tag i Stalker Collectors edition. Har hookat en polare på stalker nu och han ska få ta min skiva om jag hittar en collectors edition nånstans, men ingen verkar ha kvar några längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Någon som vet vart man kan få tag i Stalker Collectors edition. Har hookat en polare på stalker nu och han ska få ta min skiva om jag hittar en collectors edition nånstans, men ingen verkar ha kvar några längre.

Jag köpte en Collector Edition via EBAY - från någon engelsk säljare...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

näe inte funkar mina saves med nyare patchen heller..
*gråter*

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
näe inte funkar mina saves med nyare patchen heller..
*gråter*

Fanns något som gjorde om saven till att funka på de nyare patcherna, googla lite så kanske du hittar det.

Tycker stalker blev jävligt fint med Ultra Graphic modden. Vart mycket snyggare än float32 men ja fpsen är lägre men den håller sig ändå oftast över 50fps förutom arenan då där blir det 2fps för det buggade ljuset.

Lite fina screenshots.

Permalänk

Nu börjar jag bli lite efterbliven här.

Har det kommit ut ny patch eller?

Vad är Float32 för nått? Har aldrig hört förut :S

Snygga bilder Robbaz!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

ja det har kommit en ny patch

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl Patch v1.0005 - v1.0006
Denna patch uppdaterar massor av olika multiplayer problem, optimerar
spelets motor så fps:en ökar med upp till 10-15%, samt optimerar shaders.

men jag är lite skeptisk till att uppgradera då jag inte vet om mina moddar funkar - eller om mina alla mina saves kommer att funka till alla olika moddar....

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

ja det har kommit en ny patch

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl Patch v1.0005 - v1.0006
Denna patch uppdaterar massor av olika multiplayer problem, optimerar
spelets motor så fps:en ökar med upp till 10-15%, samt optimerar shaders.

men jag är lite skeptisk till att uppgradera då jag inte vet om mina moddar funkar - eller om mina alla mina saves kommer att funka till alla olika moddar....

Undrar om de har tagit bort grässkuggorna helt och hållet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Fanns något som gjorde om saven till att funka på de nyare patcherna, googla lite så kanske du hittar det.

mitt spel slutade funka innan jag patchade.
savade vid barkeeper, och sen gick det inte att loada igen.

funderar på att börja om från början..

Visa signatur

Haha.. Se på fan..