Underligt problem med XP

Permalänk
Medlem

Underligt problem med XP

Hejsan!
Har råkat ut för ett underligt och smått irriterande problem.
När jag kör vissa program maximerade börjar de efter ett tag krångla.
Sitter jag exempelvis i Dreamweaver och har det maximerat samtidigt som jag har IE och FF igång och kollar på t.ex sidan jag jobbar med så händer det ganska ofta att programmet uppför sig som att de har hängt sig. Jag kan skriva och trycka på saker. Men jag ser inte vad som skrivs eller vad jag trycker på. Programmet slutar helt enkelt uppdatera det som händer. Istället speglas det jag gör framför den ytan.Exempelvis att jag drar förbi ett annat fönster. Det sjuka i situationen är att jag måste göra rutan mindre än X,Y antal pixlar för att den ska börja uppdatera det som händer i programmet.
Det räcker alltså inte med att återställa. Jag måste även göra fönster mindre än X,Y antal pixlar för att det ska fungera.
Jag hade gärna visat med en Print Screen. Men där kommer nästa problem.
Om jag kör Print Screen på rutor som är större än X,Y(samma som ovan) blir det bara svart med vita prickar på sina ställen.
Det är mycket irriterande när man jobbar med webbutveckling att inte kunna ta Print Screen snabbt och klistra in i PS.
För att ta ett sista exempel. Nu har jag hade Photoshop i helskärmsläge såg jag inte rättstavningsalternativen här i IE. Det blev bara en tom grå ruta. Mycket underligt.
Tacksam för förslag om vadsom kan vara galet.
, Jon W

Edit: Vet inte om det är en tillfällighet. Men oftast räcker det med att stänga ner ex. MSN för att det ska återgå till normalt. Så har jag gjort flera gånger. MSN uppför sig även likadant som Dreamweaver. Man ser inte vad som står i rutorna. Det är bara vitt eller helt genomskinligt...

Problem löst: Tydligen gjorde 3GB-switchen att datorn fick för lite kernelminne som i sin tur gjorde att datorn gick jävligt kasst i några månader tills jag böt tillbaka...