Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Hehe, en mycket god lösning

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Avstängd

Blev denna tv:n, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331212 En samsung skärm i grund och botten. Visst bara 720p upplösning för hdmi men ska räcka gott och väl! Ser fram emot att få stoppa in hdmi kabeln och installera yellowdog

Edit: har tydligen 1080i också

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Har inte så bra erfarenheter av Hyundai efter att ha arbetat på en returavdelningen. Byggkvalitén brukar vara plastig och under all kritk, men att panelen kommer ifrån Samsung (som du hävad) bådar ju iaf gott ;).. har inte tid att själv kontrollera det.

Själv kör jag min Sony PS3 kopplad via HDMI mot en Samsung 720p-TV, och den fungerar OK. EDID-chippet är lite fuckat, så ibland fastnar TV:n när PS3:an försöker synka in rätt upplösning... jävligt irriterande när det väl händer! EDIT: när TV:n fastnar innebär det att bilden brusar; stjärnornas krig utspelar sig, och blinkar om vartannat svart.

Förresten: 720p > 1080i!

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR
Förresten: 720p > 1080i!

Yup, håller med dig.

1080p > 720p > 1080i > 480p > 480i

På 480p så blir det väl 576p för oss?

IMO, man ska inte ha 1080i på. Jävla skit upplösning.

Permalänk
Medlem

Vad gör dagens nya firmware uppdatering, bara buggfixar kanske?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

toffe, firmware 2.17 innebär buggfixar ja. Sony har inte skrivit någon detaljerad changelog, men det som nämns är att de implementerat fixar för onlinespel (ej några specifika titlar nämnda).

Jag har sett att en del användare rapporterat bättre kompatibilitet med vissa PS2-titlar dessutom, men så länge inte Sony uttalar sig mer om firmwaren får man ta allt som skrivs med en nypa salt, om det inte finns helt uppenbara bevis för att de användarna skriver är sant

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Avstängd

Jao, får hoppas tv:n duger iafall Klart bättre bild än på den jag har nu iafall!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Jösses, man måste verkligen ge beröm till Polyphony. Hur sjutton lyckas dom släppa samma spel gång på gång och få folk att köpa det? Dom lyckas till med få folk att betala för demon. O_o

Ähh sluta grina! Dom blir ju bättre och bättre och varför skulle folk inte vilja ha bättre spel?!

Men det med demon är lite skumt, även om jag antagligen köper den. Dock med en visst motstånd.

Permalänk
Medlem

Det är för fasen inget demo! Förstå det.

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Jösses, man måste verkligen ge beröm till Polyphony. Hur sjutton lyckas dom släppa samma spel gång på gång och få folk att köpa det? Dom lyckas till med få folk att betala för demon. O_o

Jag antar att du inte har spelat Gran Turismo?

Permalänk
Medlem

på tal om GT5, denna firmware kanske hade nått med det förestående släppet av det att göra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR
Det är för fasen inget demo! Förstå det.

hehe, en förtitt kan man ju säga kanske. som att läsa boken innan man ser filmen, eller tvärtom..

oavsett vad man kallar det känns det ju rätt fjantigt att gnöla om det då denna "demo" är mer omfattande än de flesta "riktiga bilspel" ens kommer i närheten av ändå.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR
Det är för fasen inget demo! Förstå det.

Inget demo? Vad kallar du deras utgåva då? Betal beta? Det är långt ifrån ett fullständigt spel....

Men visst, en eloge till dem att de verkligen lyckades med ideen och att det finns folk som går med på att betala sådär mycket pengar för ett ofullständigt spel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Jag antar att du inte har spelat Gran Turismo?

Jag har spelat väldigt mycket Gran Turismo, det är därför jag blir så besviken. GT1 är nog det spelet jag lagt ner mest tid på och när GT4 köpte jag en PS2 enbart för det, och hur förvånad blev inte jag när det är exakt samma spel med uppdaterat grafik och lite fler bilar och banor. Dom har ju till och tagit bort racingdekalerna man kunde köpa i GT1.

När dom inser att dom måste uppgradera fysiken, stoppa in ordentliga skador, ordentligt onlinespel och fixa det kassa ljudet så återfår dom mitt intresse. Tills dess nöjer jag mig med Forza Motorsport.

Och givetvis är det ett demo, som man tvingas betal för. Sen blir man ju lite sur att dom inte lagt ner tiden GT5:P och GT:HD och allt vad dom heter tog på att utveckla GT5 istället.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Jag har spelat väldigt mycket Gran Turismo, det är därför jag blir så besviken. GT1 är nog det spelet jag lagt ner mest tid på och när GT4 köpte jag en PS2 enbart för det, och hur förvånad blev inte jag när det är exakt samma spel med uppdaterat grafik och lite fler bilar och banor. Dom har ju till och tagit bort racingdekalerna man kunde köpa i GT1.

När dom inser att dom måste uppgradera fysiken, stoppa in ordentliga skador, ordentligt onlinespel och fixa det kassa ljudet så återfår dom mitt intresse. Tills dess nöjer jag mig med Forza Motorsport.

Och givetvis är det ett demo, som man tvingas betal för. Sen blir man ju lite sur att dom inte lagt ner tiden GT5:P och GT:HD och allt vad dom heter tog på att utveckla GT5 istället.

Samma här, Gran Turismo 1 är det jag lagt ner mest tid på och det som var det största hoppet någonsin i ett bil spel.

Är det fel på PD att de bara fortsätter att förbättra conceptet? Visst, de har tagit bort lite saker som fanns i 1/2:an som aldrig kom i GT4.

Uppgradera fysiken? Det har de verkligen gjort och Gran Turismo har alltid varit det spelet som är mest realistiskt (varv tider på FM2 är flera sekunder för snabbt medans GT4 är mycket närmare en normal tid). Ljudet är mycket bättre och F430 har aldrig låtit så bra i ett spel. Slir ljudet är väldigt realistiskt nu. Det är dynamiskt. Det låter fortfarande inte rätt, men det är 1,000 gånger bättre än FM2s.

Det är just det de gör? De släpper Prologue för att få "feedback" från deras kunder eller vad man ska säga.

De gör banor, bilar, förbättrar fysiken, jobbar på dynamiskt väder, bilskador, online spelande och allting annat. Allt detta kommer användas i GT5 sen.

- - - - -

Fick min nya TV idag Ska slänga upp lite bilder sen.

Permalänk
Medlem

Ang. GT5, är det någon som hört någonting om tuning, styling och konfigurering av bilarna i spelet?
När jag spelar GT2 anser jag det mycket underhållande att fininställa bilarnas växellådor, trimma bilarna, byta däck, göra de lättare (genom att dra ur säten osv) och lacka om de (trist med 1-2 färgval bara). Biltvätten är också en rolig detalj i spelet

Har inte lirat GT3 el. GT4 så mycket, då jag hoppade över den generationens spelkonsol, PS2 (samt Xbox). Så jag vet inte riktigt vad jag har att se framemot om de skall vidareutveckla spelet därifrån.

Berätta gärna för mig hur GT3 och GT4 utvecklades från GT2, och berätta om alla smaskiga detaljer ni hårt om GT5 var gäller trimmning, stylning och inställning av allehanda komponenter.

EDIT: Jag sprang över följande:

Ang. GT4 får verkar det som om tuningen utvecklats rätt mycket från GT2 - vilket gör mig glad och ytterligare ser fram emot GT5 och dess GT mode: http://www.gtplanet.net/guides/index.php/Gran_Turismo_4_:_Tun...

Ang. GT5 Prologue: "Gran Turismo 5 Prologue Additional Features for Europe:

Drift Mode – The player’s drifting technique is measured based on drift angles, racing lines, and speeds within evaluation zones located at various turns on the course.
In Depth Car Tuning – Players have the ability to adjust the vehicle’s performance, including power, tyres, suspension and the ability for quick tuning whilst racing.
Two-player Split Screen Racing – Allows players to race head-to-head offline.
New Race Events – Online racing fans can join in on a new set of scheduled events and time trials."

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Jao, får hoppas tv:n duger iafall Klart bättre bild än på den jag har nu iafall!

Precis sådan TV jag köpte till min PS3 också!
Ser enligt mig riktigt bra ut, även i mörka områden etc

Permalänk
Medlem

Jag kan aldrig få nog av dessa jämförelser:

credits till bouc_emissaire neogaf.com.

Polyphony Digital gör ett bra jobb med modelleringen.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Mums

Permalänk
Avstängd

Bilder säger inte mycket. Lovar för mycket men tycker aldrig resultatet är den samma när man sätter i skivan och skall spela själv. Allt verkar så överdrivet...
Hoppas inte på för mycket!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Bilder säger inte mycket. Lovar för mycket men tycker aldrig resultatet är den samma när man sätter i skivan och skall spela själv. Allt verkar så överdrivet...
Hoppas inte på för mycket!

Den bilden är dock in-game, äkta 1920 x 1080 utan AA (dålig kvalité). Men de där bilderna du får från SOE är från repris läget och så har de tagit på jaggies och lite sånt. Så, ja, du har rätt, men det är så snyggt, bara inte så rent.

Edit: Jaha, du menar de andra, inte den jag postade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Mums

Hur najs är inte det?! Kommer den vara med i Prologue? För jävlar va grymt:)

Hey, Grattis till TV:n, men var är alla bilder som utlovades?;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Hur najs är inte det?! Kommer den vara med i Prologue? För jävlar va grymt:)

Hey, Grattis till TV:n, men var är alla bilder som utlovades?;)

Yup Det är PAl versionen på bilden.

Visst fan, har glömt bort det Ska se om jag orkar ta bilder imorgon.

Fan, jag tar och köper Prologue via PlayStation Store. Orkar inte vänta flera dagar extra för att få det på skiva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Yup Det är PAl versionen på bilden.

Visst fan, har glömt bort det Ska se om jag orkar ta bilder imorgon.

Fan, jag tar och köper Prologue via PlayStation Store. Orkar inte vänta flera dagar extra för att få det på skiva.

Gött:)

Vad är skillnaden på PSN o BR delen? I priset? Och när släpps de på PSN?

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna köra den F1:an i EU versionen?!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Bilder säger inte mycket. Lovar för mycket men tycker aldrig resultatet är den samma när man sätter i skivan och skall spela själv. Allt verkar så överdrivet...
Hoppas inte på för mycket!

Sjävklart. Det här är foton som förminskats. Därav ser man inga jaggies.

Men man ser vilken oerhörd detalj modellerna har jämfört med originalen.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Vad gör dagens nya firmware uppdatering, bara buggfixar kanske?

Bland annat täppte de till ett hål som lät en att köra osignerad kod på konsolen.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Gött:)

Vad är skillnaden på PSN o BR delen? I priset? Och när släpps de på PSN?

Inget vad jag vet.

PSN: 27:e mars
Blu-ray: 28:e mars, sen tar det tid att skicka den

Så, jag avbeställde min förbokning på PLAY och köper via PSN, jag har lov den veckan så jag vill hinna spela några dagar

- - - - -

SlimJim: Ja, man kommer kunna köra den

Permalänk
Medlem

Skillnaden är att BD versionen kommer att ha extra material med film/filmer där dom går bakom scenerna hos Polyphony teamet eller nått sånt.

Centura: Jasså? fan va gött Finns det några ingame bilder på den?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Här är den engelska 15 minuters gameplay demon (MGS4) från 20-års jubilet för er som ej sett:

http://www.gametrailers.com/player/31703.html

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /