Permalänk

ska beställa idag !!!!!!!

tjenare

det är så att jag ska beställa idag tycker dator ser bra ut men skulle vilja höra med proffsen först

http://i26.tinypic.com/4kv22h.jpg

ska jag ändra något eller är allt bra

Permalänk
Avstängd

Mycket kraft för liten skärm

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Mycket kraft för liten skärm

låter bra, så den är framtidssäker på en liten skärm=P

för jag har aldrig kört mer en 1280x1024 i något spel så 1680 x 1050 blir en stor boost och min nuvarande skärm är på 19 tum så det blir bara nice

men undrar om jag kan kräma ut lite mer kraft om jag bytter moderkort eller har jag det bästa??

Permalänk
Medlem

Tycker att du skall skippa 620W agget och ta ett mindre 450-500 W istället, det klarar du dig ändå bra på samtidigt som du sparar pengar.

Tycker att du skall satsa på Vista home premium, jag tror att den kommer passa dig bättre och funktionerna är fler.

Sen vet jag inte hur stor ide det är att lägga nästan 4600 kr på ett grafikkort med 1024 Mb ram. Det är upp till andra att bedöma men jag tycker inte att det är valuta för pengarna.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pyromanzz
men undrar om jag kan kräma ut lite mer kraft om jag bytter moderkort eller har jag det bästa??

Du behöver inte kraft, det enda som inträffar är att du lägger ner massa pengar i onödan. Dessutom drar dator en hel del ström så risken är att du får svårt och få en hyffsat tyst låda.

Den hårdvaran du beställer passar bättre för en som spelar på en 30" skärm på 2560x1600

När det gäller framtidssäker så är det relevant om man inte kan byta hårdvara själv, annars är det bättre och uppgradera efter hand.

lägg pengarna på en snabb hårddisklösning isåfall, då märker du av att datan är snabbare.

En mer "klok" datorköpare kan ju nästan hitta grejer för halva beloppet och ni kommer knappt märka någon skillnad på prestanda.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Det här med att skärmen skulle vara "för liten" är fel. Om man nu tycker att spelet flyter på alldeles för bra i den upplösningen så är det bara att lägga på AA så är problemet löst.

För övrigt så har du ingen möjlighet till att maxa de nyaste spelen så som Crysis, och snart kommande spel, med det grafikkortet på en skärm med 2560x1600.

Det skitbra saker som du har valt. Möjligen ett svagare agg om du vill spara några hundringer. Den datorn drar ca 350 watt, inte mer.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
För övrigt så har du ingen möjlighet till att maxa de nyaste spelen så som Crysis, och snart kommande spel, med det grafikkortet på en skärm med 2560x1600.

Du menar crysis? eller vilka andra pratar du om

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Naturligtvis så kommer det nya spel inom en snar framtid som kommer att ha väldigt höga krav på grafikkortet. Så har det ju iaf varit hittills genom åren. Och ja naturligtvis så menar jag Crysis, har ju till och med skrivit det.

Läs Sweclockers test på 9800GX2.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

ser bra ut^^ men fattar inte varför alla klagar på nätagget?:S du har ju lagt till ett sli moderkort vilket betyder att du kanske vill köpa ett till grafikkort i framtiden:P då är det likabra att vara säker^^ annars så ser de riktigt bra ut GL!=)

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk

tack

dags att beställa

Permalänk
Medlem

pyromanzz, som du kanske märkt så är det rätt lång väntetid på processorn Jag sitter i samma sits, hur ska du göra? Byta processor til en som finns i lager eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gombo
pyromanzz, som du kanske märkt så är det rätt lång väntetid på processorn Jag sitter i samma sits, hur ska du göra? Byta processor til en som finns i lager eller?

vet fan
men den här dator är min drömdator så jag kan vänta några veckor om det behövs vill inte nergradera dator bara för att jag måste vänta lite mer

du då ??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hablam
ser bra ut^^ men fattar inte varför alla klagar på nätagget?:S du har ju lagt till ett sli moderkort vilket betyder att du kanske vill köpa ett till grafikkort i framtiden:P då är det likabra att vara säker^^ annars så ser de riktigt bra ut GL!=)

HAHAH och du tror på fullaste allvar att han kommer kunna driva 2 st 9800gx2 med en quadcore + andra saker med corsairs 620wattare?

I och för sig drar 3870x2 i Xfire lite mer ström än 9800gx2 i sli men som sagt är 620w alldeles i underkant om man ska ha ett "säkert" system.

"säkert" = Att du inte riskerar att bränna några som helst komponenter.

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

HAHA på sig själv! ska gå utmärkt att göra det. Komponenterna du nämnde, fast med enbart ett grafikkort, drar Högst ca 350 watt.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
HAHA på sig själv! ska gå utmärkt att göra det. Komponenterna du nämnde, fast med enbart ett grafikkort, drar Högst ca 350 watt.

tror mer på smOOthy

och vad pratar grabben om

säker ????? det ända som kan "bränna" dator är väll dålig kylinig och när det blir för varmt så stängs dator ner (kracha) så datorer som börjar brinna hör till 80-90-talet

och om det är förlite kraft så stängs datorn av eller så fungerar inte visa komponenter och när komponenter börjar ta skada av ström så är det fel på agget

OBS : det är vad jag tror, orkar inte hitta fakta så om du tycker att jag har fel så kan du gärna förklara varför