Geforce 9800 GX2 mot Radeon HD 3870 X2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
1. Företag tillverkar saker för att tjäna pengar och gå med vinst. Det är inga välgörenheter som "gör så alla kan få del av...".
Är det för dyrt - köp det inte! Vill du ha det bästa - betala!

2. Man kan ALDRIG jämföra en produkt med en annan om de inte har samma prestanda och/eller pris.

A. De har antingen samma prestanda
B. eller samma pris.

Då kan man jämföra.

Ex.
En Micra kostar 100kkr och går i 150km/h. En Ferrari kostar 1000kkr, den går ju dock inte i 1500km/h - och folk skriker "EJ PRISVÄRD"...
Självklart helt felaktig jämförelse.

Man kan inte resonera så - antingen jämför man produkter med SAMMA PRIS... eller produkter som har SAMMA PRESTANDA.

Pris-Prestanda kommer aldrig vara en linjär funktion.

Mina $0.02

Inte toppfarten som är viktgast utan hur bilen är på vägen dit!
Enligt mig iaf=)

Alla får gärna sluta jämföra bilar med datorkomponenter, alla dessa liknelser blir bara fel.

onT: Som pappy skriver, man ska inte jämföra produkter som inte är lika varandra. Visst kan man jämföra men det visar bara olika resultat som tilltalar olika personer. Vissa vill ha tyst och svalt medan andra vill värma upp huset med ett monster till turbinfläkt som blåser varmluft från grafikkortet.

Om man kollar i historiken å är ett nysläppt prestandamonster för 4800 kr relativt billigt. Småpengar egentligen. Släng ut vad 5 lax blir på ett år så har alla råd=). TYp. Spara 420 spänn i månaden så har ni råd, på releasedagen, att köpa nästa monster till krafikkort som släpps om ett år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xanan
Menar ATIs kort, Om Ati/amd hade samma budget som Nvidia/intel så tror jag att ATi/amd hade legat på 1:a

Vi kan ju vända på det hela också. nVidia/Intel är bättre på det som de gör, därför ligger dom 1:a och inte AMD/ATI, för att tala ditt språk

Sen kan man ju tycka vad man vill om respektive företag, men så är den bistra sanningen. Jag gillar AMD och vad de har gjort för processormarknaden och jag hoppas att de kommer att vinna tillbaka lite mark igen, men nu är det som det är...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Om man skulle diskutera som många som gnäller på nVidias priser gör, då skulle ju ni också tycka att AMD tar ut tokdyra pengar för sitt HD3870 X2. Om man jämför med ett 8800GTS (G92) som kostar 2400kr och presterar nästan lika bra och ibland bättre?!

Hur kommenterar ni det, ni som förmodligen tycker att ett HD3870 X2 är mer värt att köpa än ett 8800GTS (G92) fast det knappt är bättre.

Jag hittar ingen logisk förklaring hur ni då diskuterar.

Det enda som jag kommer fram till är att ni bara måste hata nVidia. Argumenten som ni kommer med håller ju inte för fem öre.

Är ett 9800GX2 för dyrt så är det ju betydligt mer prisvärt att köpa ett 8800GTS (G92) än ett HD3870 X2, eller hur?

Samma gamla fanboy-argumentation som gör att ni hamnar i en vinkelvolt av konstiga argument som inte håller. Själv köper jag det kort som för tillfället ger mig det jag vill ha i prestandaväg.

nVidia har idag det bäst presterande kortet på marknaden och även det mest prisvärda om man är lagd så. Punkt slut!

Har aldrig haft ett ati kort däför ska mitt nästa kort bli ati det är mitt argument!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
HD3870X2 är starkare än 8800GTS 512MB under alla Crossfire-applikationer. Punkt slut!

Frågan är: Hur många applikationer stödjer Crossfire? Det är ju faktiskt många spel där prestanda skillnaden inte är så stor om man till exempel jämför då 8800GTS 512 mot HD3870X2. Saken är att när man implementerar dubbla grafikprocessorer tycker man att det inte skall behöva något Crossfire stöd för att det skall prestera bra utan skall ge 100% under alla applikationer oavsett Crossfire stöd eller ej, vilket det tyvärr inte gör. För detta tycker jag faktiskt synd om ATi många gånger och detta på grund av att ATi hade framstått som en betydligt hårdare konkurrent till Nvidia om det inte vore för det usla Crossfire stödet. Men så länge pengar är inblandat så går det oftast till fördel för det bolaget som har djupast vänster ficka tyvärr.

HD3870X2 idag gör inte kortet till marknadens bäst presterande kort för pengarna då till exempel 8800GTS 512 kostar 2100kr mot 3200kr för X2. Du får även dubbla 9600GT för 3000kr och du får 9800GX2 som presterar avsevärt mycket bättre under de flesta applikationer.
Hade fler applikationer haft stöd för Crossfire och eventuellt en optimerad kod för shader koden i R600 arkitekturen hade det varit en markant skillnad, men så är det inte. Jag tycker att blade har rätt i det han skriver ovan.

ATi har sitt HDMI och inbyggda ljudkort, mycket mer änså är det inte tyvärr idag och just nu såvida man inte har särskilda ändamål. Nvidia har alldeles för många kort på marknaden vilket kan anses som korkat och man skulle kunna säga att de konkurrerar mot sig själva. Detta är ett bekymmer för ATi i Mid och High segmentet. Exakt hur det ligger till på low end marknaden vet jag inte just nu då det inte intresserar mig personligen.

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Ni testade väl att byta namn på exe-filen för crysis, innan ni körde prestanda testerna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Ni testade väl att byta namn på exe-filen för crysis, innan ni körde prestanda testerna

Vad tänkte du på? Det så kallade "fusket"? Det existerar inte och har inte gjort på länge. Det var aktuellt med 169.04 drivrutinerna så resultaten stämmer mycket bra och likt andra resultat från andra testsidor.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
9800GX2 presterar som ett monster och verkar vara värt sitt pris om man ser till prestandan, men att säga att det är prisvärt det vette fan : /

Så det är "värt sitt pris" men det är inte prisvärt?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Det börjar vara rätt prisvärt faktiskt under 4500kr tätt efter lansering. Det enda alternativet är ju nån annan Nvidia SLi rigg med start från 3000kr + moderkort högt ljud och mer el. Iaf när man snackar full HD.

Ett x2 för priset av förrförra årets 8800gts640 är fan inte pjåkigt. Sitter med en stekspade och slår mig på fingrarna varje gång priset sjunker. Måste se 4000... först.. doh! När hade vi senast tredubbel prestanda för budgethighend pris?

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Vad tänkte du på? Det så kallade "fusket"? Det existerar inte och har inte gjort på länge. Det var aktuellt med 169.04 drivrutinerna så resultaten stämmer mycket bra och likt andra resultat från andra testsidor.

Dojjan, det var fusk som gällde i den absoluta nya drivern vid Crysis-lanseringen/Demo-lanseringen. Kolla upp det och du kommer se helt felaktiga reflektioner på vatten och dylikt som resulterade i lägre GPU-stress och därmed ökad prestanda uppemot 10FPS. Hur annars skulle du förklara att den senare lanserade drivrutinen från Nvidia, eller genom .exe-ändring, resulterade i en försämrad allmän prestanda?

Att detta fusket inte finns idag är självklart, det uppmärksammades mycket att Nvidia försökte trixa som de gjorde så de lär ju inte försöka sig på det igen i onödan. Så idag är resultaten ganska rätta inom Nvidias egna kretsar, då det är svårt att jämföra med grafikösningar från AMD eller annat då det fortfarande gäller hårdoptimering åt det gröna hållet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Dojjan, det var fusk som gällde i den absoluta nya drivern vid Crysis-lanseringen/Demo-lanseringen. Kolla upp det och du kommer se helt felaktiga reflektioner på vatten och dylikt som resulterade i lägre GPU-stress och därmed ökad prestanda uppemot 10FPS. Hur annars skulle du förklara att den senare lanserade drivrutinen från Nvidia, eller genom .exe-ändring, resulterade i en försämrad allmän prestanda?

Att detta fusket inte finns idag är självklart, det uppmärksammades mycket att Nvidia försökte trixa som de gjorde så de lär ju inte försöka sig på det igen i onödan. Så idag är resultaten ganska rätta inom Nvidias egna kretsar, då det är svårt att jämföra med grafikösningar från AMD eller annat då det fortfarande gäller hårdoptimering åt det gröna hållet.

Nej det var en bugg. Den här diskussionen har vi redan haft i en gammal gammal tråd. Prestandan blev inte påverkad heller. Åter igen, det var en bugg och inget annat.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Var är min GT200??? Är helt ointresserad av dessa dubbelkort...

Hoppas den kommer lägligt till Fallout3, det vore mysigt

Och hoppas den har någon sorts strömsparningsfunktion... 200W som tickar dygnet runt fastän man inte gör nått är inte nådigt för elräckningen....

Permalänk

Vad det gnälls! Fanboys slåss med näbbar och klor för att Nvidia gör si och ATI gör så. Det fuskas hit och det mutas dit... Sedan är det för dyrt också! Upp till kamp!

ATI släpper ett bra grafikkort som kostar cirkus 3500 (eller vad kostar bråten?) Nvidia släpper ett bättre (rätt så mycket bättre) kort som kostar 4600 (är väl vad den bråten kostar?). Varti ligger problemet? Kostar det för mycket för er? Jag tycker en Porsche kostar för mycket, men inte f-n sitter jag och gnäller över det, jag kör SAAB stället (nu kom en biljämförelse igen, det gillar vi ju!) Eller är det så förbannat svårt att acceptera att märket man inte gillar gör en bättre produkt?

Hade jag spanat efter ett högprestandakort idag hade jag lätt valt 9800gx2 (eller GTX, vet inte hur det presterar) och inte har jag monsterlön för det. Visst, hade jag haft en drös med ungar och lån med höga amorteringar hade jag inte lagt så mycket pengar på grafikkort, hade förmodligen köpt en konsoll istället, men då hade jag inte suttit och gnällt över att jag inte hade råd. Det handlar om PRIORITERINGAR i livet.

Jag betalade 4800:- för mitt 9700Pro, jag pungade ut med 5200:- för mitt nuvarande 8800GTX. Det nya toppkortet kostar mindre än båda dessa (som inte köptes direkt vid lansering) ,presterar betydligt bättre, och med inflation och alla högre kostnade sitter folk och påstår att det är dyrt!?

Dyrt är för övrigt ett ord som jag ogillar. Brukar föredra att "det kostar för mykcet för mig". Vem kan avgöra att något är "för dyrt"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Vad det gnälls! Fanboys slåss med näbbar och klor för att Nvidia gör si och ATI gör så. Det fuskas hit och det mutas dit... Sedan är det för dyrt också! Upp till kamp!

ATI släpper ett bra grafikkort som kostar cirkus 3500 (eller vad kostar bråten?) Nvidia släpper ett bättre (rätt så mycket bättre) kort som kostar 4600 (är väl vad den bråten kostar?). Varti ligger problemet? Kostar det för mycket för er? Jag tycker en Porsche kostar för mycket, men inte f-n sitter jag och gnäller över det, jag kör SAAB stället (nu kom en biljämförelse igen, det gillar vi ju!) Eller är det så förbannat svårt att acceptera att märket man inte gillar gör en bättre produkt?

Hade jag spanat efter ett högprestandakort idag hade jag lätt valt 9800gx2 (eller GTX, vet inte hur det presterar) och inte har jag monsterlön för det. Visst, hade jag haft en drös med ungar och lån med höga amorteringar hade jag inte lagt så mycket pengar på grafikkort, hade förmodligen köpt en konsoll istället, men då hade jag inte suttit och gnällt över att jag inte hade råd. Det handlar om PRIORITERINGAR i livet.

Jag betalade 4800:- för mitt 9700Pro, jag pungade ut med 5200:- för mitt nuvarande 8800GTX. Det nya toppkortet kostar mindre än båda dessa (som inte köptes direkt vid lansering) ,presterar betydligt bättre, och med inflation och alla högre kostnade sitter folk och påstår att det är dyrt!?

Dyrt är för övrigt ett ord som jag ogillar. Brukar föredra att "det kostar för mykcet för mig". Vem kan avgöra att något är "för dyrt"?

Kunde inte hålla med mer! Bra inlägg!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Dojjan, det var fusk som gällde i den absoluta nya drivern vid Crysis-lanseringen/Demo-lanseringen. Kolla upp det och du kommer se helt felaktiga reflektioner på vatten och dylikt som resulterade i lägre GPU-stress och därmed ökad prestanda uppemot 10FPS. Hur annars skulle du förklara att den senare lanserade drivrutinen från Nvidia, eller genom .exe-ändring, resulterade i en försämrad allmän prestanda?

Att detta fusket inte finns idag är självklart, det uppmärksammades mycket att Nvidia försökte trixa som de gjorde så de lär ju inte försöka sig på det igen i onödan. Så idag är resultaten ganska rätta inom Nvidias egna kretsar, då det är svårt att jämföra med grafikösningar från AMD eller annat då det fortfarande gäller hårdoptimering åt det gröna hållet.

Man kan få allt till att bli som man vill utan att ens vara intresserad av sanningen oavsett om det nu var fusk eller ej. Men Borka, när skall du lära dig att sluta upp med "Det är" "Det var" "Det kommer vara"- påståenden som du är expert på och framförallt när du väldigt sällan redovisar det du påstår. Det blir lite fel då när andra läser det du skriver. Många gånger skriver du bra och informativa inlägg där du bevisar din kunskap. Men när det kommer till typiska påståenden ovan blir det drygt och framförallt när du inte, som du sällan gör, redovisar det du påstår med källor, fakta. Inte något forum där du har 40 andra som tycker och tänker som du.
Du kan självklart spekulera hur mycket du vill och tycka precis vad du vill om allt, men vi när du påstår saker så lägg upp fakta och kan du inte så låt bli att påstå. Det är super enkelt. När du kan bevisa det kommer det kännas skönt för dig för då är diskussionen över.

Du citerade min text:

Citat:

Vad tänkte du på? Det så kallade "fusket"? Det existerar inte och har inte gjort på länge. Det var aktuellt med 169.04 drivrutinerna så resultaten stämmer mycket bra och likt andra resultat från andra testsidor.

Skriver jag någonstans att det inte var fusk? Skriver jag att det var en bugg? Nej. Jag skrev inget av det men det första du tänkte på var att försöka övertyga mig om att det var ett fusk som inte hade någonting med diskussionen att göra, om det var ett fusk eller inte. Det handlade om en fråga jag ställde och att han inte behövde tänka på det idag då fusket eller buggen inte existerar längre. Läs det du citerade en gång till så blir det bättre denna gången.

För övrigt kan jag också tänka mig att det var fusk men jag vet inte så jag låter bli att påstå något.
-------------------------------------------------
Ber om ursäkt för off-topic.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Blir det ett pris på 4k SEK--> blir det köp. Känns MKT prisvärt : (då, fast det är det kanske nu med..)

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
Det är fortfarande ett grafikkort med sitt största syfte är att användas till spel. Så vem som spelar använder 4st skärmar, eller vem som spear behöver 1HDMI och 3st DVI?!

Finns ingen vettig anledning, förutom att kortet är sämre på alla andra jävla sätt förutom att den har 4st DVI kontakter vilket knappast var AMDs syfte med kortet när dom tillverkade det. Dom hade nog gärna haft ett kort som spöar Nvidias värsting fast med endast 2st DVI kontakter, vem hade inte velat haft det?

Fyfan och hurpass användarvänligt det är att ha 4st skärmar inkopplade eller 1st HDMI TV och 3st DVI skärmar ger mig mardrömmar.

Jävlar vad du gnäller. Kortet är specialtillverkat för just folk som vill ha 4 DVI. Vill du inte det så kan du väl köpa ett med 2 DVI eller ett med HDMI direkt på kortet. Förresten så har det ju komponent utgång där du kan koppla in din hdtv om du vill.

Å andra sidan när det gäller professionellt grafik och bild arbete så presterar ATI betydligt bättre än Nvidia och för just sådana människor kan ett sådant här kort med 4 DVI vara himmelskt. Sluta gnäll!

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Varför får SweC inte mer i 3DMark06? Läste på Futuremark's orb att ngn fick 29K med ett 9800GX2, eller var det med Quad SLI?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Operatören
Köper hellre 2 st 3870x2 från Asus än 1st 9800x2 från Nvidia..
Nvidia är f*n mästare på ta betalt för sina prylar, kommer ihåg då 8800GTX/Ultra kom, snordyra grejjer!
ATI korten diggar jag då dem har mer Bang For Buck!

Både Intel o Nvidia har storhetsvansinnen att ta betalt för sina toppmodeller, tråkigt, men men.. Man kan inte alltid få det man vill..

Fattar inte vad du sitter och grinar över helt ärligt.
9600GT kostar 1500kr och är jävligt bra bang-for-the-buck.
9800GX2 presterar förbannat bra och den lilla ökade prestandan du får med dubbla 3870X2 är inte värt dom extra pengarna.

Och ja, smakar det så kostar det. Vad är det att grina illa över? Hela världen är formad efter den mallen.
Eller för du samma argument varför du aldrig får senaste sportbilen, lyxvillan, yachten etc etc?

Just nu är det extremt billigt att köpa grafikkort dessutom. Känns som att du sitter och är förbannad lite per automatik. Chilla!

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Jävlar vad du gnäller. Kortet är specialtillverkat för just folk som vill ha 4 DVI. Vill du inte det så kan du väl köpa ett med 2 DVI eller ett med HDMI direkt på kortet. Förresten så har det ju komponent utgång där du kan koppla in din hdtv om du vill.

Å andra sidan när det gäller professionellt grafik och bild arbete så presterar ATI betydligt bättre än Nvidia och för just sådana människor kan ett sådant här kort med 4 DVI vara himmelskt. Sluta gnäll!

Det är du som gnäller för att du vet att jag har rätt.

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
Det är du som gnäller för att du vet att jag har rätt.

Du lägg ner grabben, har du inget bättre att tillföra än att käfta så kan du hålla det för dig själv.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Du lägg ner grabben, har du inget bättre att tillföra än att käfta så kan du hålla det för dig själv.

Jag käftar inte, varför är du så hotfull mot mig? Har du något emot mig?

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
Jag käftar inte, varför är du så hotfull mot mig? Har du något emot mig?

Det är sitt sätt att uttrycka dig som inte är alltför snyggt och som jag ogillar, dina åsikter får väl du själv stå för. Du får uttrycka dig lite bättre än att svära var och varannan mening. Det är det som jag stör mig på.

Om du upplever mig hotfull, ta och kolla dina egna inlägg istället och tagga ner lite. Du kan ju inte på fullaste allvar mena att jag är hotfull bara för att jag tyckte att du käftar, eller vad är det som gör mig hotfull?!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

jag är nöjd med mitt 9800GX2 iaf

8800GT: http://data.fuskbugg.se/skalman01/FEARXP2%202008-03-22%2021-1...

9800gx2: http://data.fuskbugg.se/skalman01/-mumma.jpg

8800gt:
min: 57
avg: 94
max: 173

9800gx2:
min: 111
avg: 187
max: 491

allt kördes med maximum (UTAN FSAA och med x2 på antistrofisk.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Varför får SweC inte mer i 3DMark06? Läste på Futuremark's orb att ngn fick 29K med ett 9800GX2, eller var det med Quad SLI?

Tänk även på att det resultaten du syftade på från 3dMark var under den dyraste processorn överklockad till max med hjälp av flytande kväve - knappast något Sweclockers gör bara för en benchmark i allmänhet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Det är sitt sätt att uttrycka dig som inte är alltför snyggt och som jag ogillar, dina åsikter får väl du själv stå för. Du får uttrycka dig lite bättre än att svära var och varannan mening. Det är det som jag stör mig på.

Om du upplever mig hotfull, ta och kolla dina egna inlägg istället och tagga ner lite. Du kan ju inte på fullaste allvar mena att jag är hotfull bara för att jag tyckte att du käftar, eller vad är det som gör mig hotfull?!

Jag kan på fullaste allvar inte förstå hur du ens har stake nog att förolämpa mig på det här sättet. Du påstår saker som inte är sanna och för att få ut dom ordentligt så tar du dig till med facistiska metoder för att övertyga dig själv om att jag lyssnar på dig.

Detta är skamligt, jag ska hålla ett öga på dig, ifall du gör något fel så kan du förvänta dig att se mig i rätten.

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

Trevligt test Sweclockers! Här har ni en länk till 9800GX2 Quad SLi Crysis http://www.youtube.com/watch?v=UXlR-Sjwg4w

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Tänk även på att det resultaten du syftade på från 3dMark var under den dyraste processorn överklockad till max med hjälp av flytande kväve - knappast något Sweclockers gör bara för en benchmark i allmänhet.

Men så 'dålig' (inte dålig, men sämre) är väll inte SweC (Knightcharger?) processor? Att SweC får hälften i 3DMark.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Men så 'dålig' (inte dålig, men sämre) är väll inte SweC (Knightcharger?) processor? Att SweC får hälften i 3DMark.

Många som överklockar till 4500 MHz och mer på orben. Du får nog ta fram en länk. Med en QX9650 vid 3.0 GHz får du definitivt inte 29000 poäng i 3dmark 06 med ett 9800GX2. Så enkelt är det. En skillnad på 1500 MHz på processorn kan göra mycket när det gäller högprestandakort i 3dmark. Det har även stor betydelse vilka inställningar man har kört eftersom man kan ändra upplösning (vilket jag inte ändrade utan det var standard).

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Här är länken, 30004 poäng.
Men varför kommer det inte några nya 3DMark rekord med 9800GX2 i Quad SLI? På Guru3D så står det såhär om forceware 174.74:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tr0n @ Guru3D * Supports single GPU and NVIDIA SLI™ technology on DirectX 9, DirectX 10, and OpenGL, including Quad SLI technology with GeForce 9800 GX2.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Här är länken, 30004 poäng.
Men varför kommer det inte några nya 3DMark rekord med 9800GX2 i Quad SLI? På Guru3D så står det såhär om forceware 174.74:

Ok det där är med ett 9800 GX2 (han har skrivit single och moderkortet stödjer inte SLI). Processorn är överklockad till 5615 MHz så det är inte så konstigt att det blir höga poäng i 3dmark. Det är inte omöjligt att det även är med extremkylning på grafikkortet då kortet är överklockat långt över det jag hade som högst. Vore tom mycket troligt då han måste kylt processorn ordentligt för att nå de frekvenserna.

Inget som ser konstigt ut i mina ögon iaf.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)