Permalänk
Medlem

Slut på diskutrymme

Jag har nyligen investerat i en sprillans ny diskmaskin, men nu har den till min stora besvikelse redan börjat krångla. Varje gång jag bootar upp den så får jag felmeddelandet "Slut på diskutrymme". Vad kan jag göra åt detta problem?

Jag är i desperat behov av goda råd, det är nämligen inte så kul att ha diskbänken full med en massa disk.

Jag hoppas verkligen inte att den enda lösningen är en tömmning av hela diskmaskinen då jag saknar energin att fylla den igen.

Tack på förhand.

Permalänk

Jag skulle föreslå en fragmentering, uppnås enklast genom att svinga en slägga i diskmaskinen, när det har blivit tillräckligt små fragment så får du plats med minst 10 gånger så mycket.

Permalänk

Vet inte om det hjälper dig något, men jag har hört att det finns en addon till flickvän som heter handdiskning, kanske det kan hjälpa dig...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RubberDucc
Jag skulle föreslå en fragmentering, uppnås enklast genom att svinga en slägga i diskmaskinen, när det har blivit tillräckligt små fragment så får du plats med minst 10 gånger så mycket.

Fast då tar det längre tid att söka efter disk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Fast då tar det längre tid att söka efter disk.

Jo, det är ju tyvärr det problemet man får av komprimering...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

mm sen kanske han menade defragmentering ?

annars formater men hmm :/.. prövat köra diskensning ??
eller ngn annan diskcleaner ?

Permalänk
Medlem

Två mycket bra ideér, men tyvärr måste jag nog förkasta båda. Flickvännsaddonen (svengelska ftw!!) då jag nyligen vart tvungen att avinstallera hela programet efter vissa problem med gränssnittet, och fragmenteringen då diskmaskinen har en diskklusterstorlek på en gaffellängd - något som känns mycket svårt att hålla under kontroll med släggmetoden.

Men likväl ett stort tack.

Permalänk
Medlem

Re: Slut på diskutrymme

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elwis2k
Jag har nyligen investerat i en sprillans ny diskmaskin, men nu har den till min stora besvikelse redan börjat krångla. Varje gång jag bootar upp den så får jag felmeddelandet "Slut på diskutrymme". Vad kan jag göra åt detta problem?

Jag är i desperat behov av goda råd, det är nämligen inte så kul att ha diskbänken full med en massa disk.

Jag hoppas verkligen inte att den enda lösningen är en tömmning av hela diskmaskinen då jag saknar energin att fylla den igen.

Tack på förhand.

köpa en till diskmaskin och RAID (Rätt Att Inte Diska) koppla?

Permalänk

Vad har du för OS? Har du det nya Windows Diska som de flesta nya diskmaskiner har förinstallerat kan det vara en ide att byta till ett Diskux baserat OS som tar mindre plats. Också hört rykten om botar för urplockning/iplockning, men vet tyvärr inget konkret om det.

Annars defragmentering och diskrensning som nämnts ovan.

Visa signatur

You're damned if you do and you're damned if you don't

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berserkargang
Vad har du för OS? Har du det nya Windows Diska som de flesta nya diskmaskiner har förinstallerat kan det vara en ide att byta till ett Diskux baserat OS som tar mindre plats. Också hört rykten om botar för urplockning/iplockning, men vet tyvärr inget konkret om det.

Haha, så skön