Permalänk
Robot

Från ASIII Till Cosmos!

Ända sedan jag köpte min dator i höstas har jag aldrig riktigt varit nöjd med mitt Antec Sonata III. Trångt att bygga i, inga expansions möjligheter och relativt dålig kylning.
Jag bestämmde mig då för att inhandla "framtidssäkra" komponenter som passa mig i smaken. Det blev ett Cooler Master Cosmos, Corsair HX-620 och två st Noctua NF-12.

Datorsystemet:
C2D E4400 @ 3 Ghz
EVGA nForce-650i Ultra
NEC DVD Brännare
Corsair TWIN2X 5400 2048 MB
Thermalright Ultra Exreme
Inno3D 8800GT + VF900-CU
Samsung Spinpoint 250GB
Cooler Master Cosmos
Corsair HX-620
Fem st Noctua NF-12

Jag blev mycket nöjd med resultatet. Chassit är helt underbart och temperaturerna sjönk 3-4 grader för både processorn i Idle och Load samt grafikkortet. Det var inte lätt att få till en "någorlunda" kabeldragning men jag försökte mitt bästa. Nu är jag redo för framtiden! Ni får ursäkta att bilderna är lite halv kassa.

Besök albumet: Från ASIII Till Cosmos! av Tha Rostock

Permalänk

Helt klart godkänt=) Gillar dock personligen inte Cooler Master Cosmos, ser oerhört klumbigt ut och att nån gång (om det nu händer alls=P) åka på lan verkar som en omöjlighet=D Gillar mer den kantiga locken, typ (håll i hatten nu) ANTEC P182! Who knew...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Helt klart godkänt=) Gillar dock personligen inte Cooler Master Cosmos, ser oerhört klumbigt ut och att nån gång (om det nu händer alls=P) åka på lan verkar som en omöjlighet=D Gillar mer den kantiga locken, typ (håll i hatten nu) ANTEC P182! Who knew...

Tackar tackar!
Ja att åka på lan med denna klump det är nog rätt uteslutet -.^

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Avstängd

Ditt förra chassi var iof mkt snyggare.

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk

Grr! Både gamla och nya Cosmos är heta. Ganska bra kabeldragning också.
8p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
Ditt förra chassi var iof mkt snyggare.

Njaa det vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killerolav
Grr! Både gamla och nya Cosmos är heta. Ganska bra kabeldragning också.
8p

Tackar tackar!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Ganska onödigt å köpa 620w då ditt system drar 200-250w load...snyggt vare dock.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Ganska onödigt å köpa 620w då ditt system drar 200-250w load...snyggt vare dock.

Det håller jag med dig om till 100 % (I dagens läge), men som sagt, jag köpte allt detta för att vara beredd för framtiden (Snarare vintern då jag ska inhandla nya komponenter)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra val av chassi, man kan ju krypa in i det och skruva ^^ Har galleri uppe för mitt bygge, kolla igenom det så kanske du får lite tips/ideer om kabeldragning

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Mycket bra val av chassi! Gillar det verkligen..
Bra att du tog Fem st Noctua NF-12 också!

Permalänk

Fint

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | MSI Z77A-G41 ATX | Corsair CX 600W 80+ Bronze | Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge) | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | HyperX Savage 16GB CL11 2400Mhz XMP

Permalänk
Medlem

underbart chassi <3 faktsiskt en aning avundsjuk, hehe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Bra val av chassi, man kan ju krypa in i det och skruva ^^ Har galleri uppe för mitt bygge, kolla igenom det så kanske du får lite tips/ideer om kabeldragning

Haha jo det är stort som tusan!
Det har jag redan gjort för länge sedan, du var en av dem som fick mig att inspireras

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Mycket bra val av chassi! Gillar det verkligen..
Bra att du tog Fem st Noctua NF-12 också!

Tackar tackar !:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danneman10
Fint

Man tackar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3E
underbart chassi <3 faktsiskt en aning avundsjuk, hehe

Haha ja det kan jag förstå ..
Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Attans vad snyggt!

Låter den något alls?

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xJom
Attans vad snyggt!

Låter den något alls?

/xJom

Tack tack Mattias :)!
Den låter lite grann, men enligt mig får den klassas som Tyst trotts att det är 5 Noctua som flåsar på!

Visa signatur

Permalänk

Jag förstår inte vad det är som är så specielt med Cosmos egentligen...? =D

Kan någon berätta det för mig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Jag förstår inte vad det är som är så specielt med Cosmos egentligen...? =D

Kan någon berätta det för mig?

En trollkarl som heter cosmos var med och gjorde chassit för att det skulle hypnotisera folk vid när man såg det.
Nej men jag vet inte, jag såg det såtendes i en affär igår kväll o det var bara finare irl Riktigt cleant är det i alla fall.

Edit: oj, jag visste inte om jag skulle skriva vid första ögonkastet eller när man såg det så det blev en blandning där, haha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3E
En trollkarl som heter cosmos var med och gjorde chassit för att det skulle hypnotisera folk vid när man såg det.
Nej men jag vet inte, jag såg det såtendes i en affär igår kväll o det var bara finare irl Riktigt cleant är det i alla fall.

Haha den var bra
Det är definitivt ett utav det cleanaste chassin som finns!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vackert är det.

Permalänk
Medlem

Trevligt med ett grönt moderkort, sådana är inte så vanliga nuförtiden, dock förstår jag inte valet av chassifläktar, tysta måhända men svindyra och blåser dåligt, Nexus ftw!

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Trevligt med ett grönt moderkort, sådana är inte så vanliga nuförtiden, dock förstår jag inte valet av chassifläktar, tysta måhända men svindyra och blåser dåligt, Nexus ftw!

Hehe möjligtvis blåser de inte lika bra men de är tysta som attans vilket vägde över luftflödet för min del
Har iof för mig att jag sett något test där Noctua och Nexus blåser i princip exakt lika mycket? (Kan ha fel)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Haha den var bra
Det är definitivt ett utav det cleanaste chassin som finns!

- Nja, jag tror mitt P190 tar den poängen... =D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Nja, jag tror mitt P190 tar den poängen... =D

Hehe smaken är som baken, kluven
IMO tar Cosmos Allt

Visa signatur

Permalänk

tjenare..jag undrar om det ditt chassie blir så flottigt som alla säger att cosmos blir?ha de gött;)