GeForce 9800 GX2 vs 2st Geforce 9800GTX

Permalänk

GeForce 9800 GX2 vs 2st Geforce 9800GTX

yo yo på er allihopa!

Ska inhandla lite delar till min dröm maskin nu äntligen för första gången i mitt liv vet att det handlar om mycket pengar men då jag har jobbar röven av mig för att kunna köpa dessa saker är priset inte så relevant.
Jag har inte tänkt att överklocka grafikkorten utan jag vill att där ska finnas tillräckligt mycket kräm i systemet att jag inte ska behöva tänka på det på ett bra tag.

Så min fråga är helt enkelt. Vilket får man mest ut av? 2st gtx kort eller ett gx2?

Ska kanske tillägga att skulle jag köpa ett gx2 kort kommer denna inom en överskådlig framtid att få en kompis jämte sig.

så med det i tanke, biter jag mig själv i röva om jag satsar på 2 gtx kort? eller är 2st gtx kort ändå bättre än 2 gx2? quad sli låter ju lite lockande. (vet att det inte har så mycket stöd än.)

detta kommer köras på en 24" asus skärm i höga upplösningar i både spel och grafikprogram såsom photoshop och 3d studio max.

tacksam för alla tankar och funderingar ni kan tänkas ha över det här
MVH Stefan

Permalänk

9800GX2 är väll "smartast" att köpa...

2x9800GTX in SLI är väll mer ett andrahandsalternativ...

Permalänk

2x GTX har ju bättre prestanda än ett GX2, och då skulle du kunna uppradera till 3 st i framtiden också. Vet dock inte vad som är bäst mellan 3x GTX och 2x GX2.

GX2 ger däremot definitivt bättre valuta för pengarna, iallafall så länge som man bara har ett.

Permalänk

hm. ja, nån som vet nån site där dom har testat 3st gtx och jämfört med 2st gx2 ?

Permalänk

www.anandtech.com har gjort det, och naturligtvis är 2x9800GX2 bättre.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w