S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem

Hmm, är ganska säker på att jag spelade över 20 timmar innan jag råkade formatera bort min save så något annat måste jag ha gjort:D

Permalänk

Det här är kul! Jag ska posta tiderna när jag får tillgång till min stationära ikväll. Den exakta tiden när jag började och slutade! Kul.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Nice, väntar på tiden...

Permalänk

Okej, nu kommer det!

Börjar: 2007-07-10 20:06

Slutar: 2008-03-26 20:56

Ahh, jag kommer fortfarande när jag började spela med min skit datorn i somras. Man var typ skiträdd och noob också! Gick igenom till Army Warehouses, sen krashade datorn i Augusti.
Började spela igen innan 2008, gå runt och samla på saker runt om alla banor innan jag gick till Pripyat. 2007-03-23 bestämde jag mig att klara hela spelet! Nu är jag äntligen nöjd, skönt faktiskt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Okej, nu kommer det!

Börjar: 2007-07-10 20:06

Slutar: 2008-03-26 20:56

Ahh, jag kommer fortfarande när jag började spela med min skit datorn i somras. Man var typ skiträdd och noob också! Gick igenom till Army Warehouses, sen krashade datorn i Augusti.
Började spela igen innan 2008, gå runt och samla på saker runt om alla banor innan jag gick till Pripyat. 2007-03-23 bestämde jag mig att klara hela spelet! Nu är jag äntligen nöjd, skönt faktiskt.

Okej, skulle vilja ha svar i timmar, ifall det går vill säga:)

Permalänk
Medlem

du kan spela i fler månader utan att fullfölja storyn med att göra sidequests - kolla stashes från lik osv...sälja all utrustning och köpa bättre osv...

Det tog mig en halv dag IRL att flytta allt från Agropom till Bar för att kunna sälja sakerna jag samlat på mig där...

Det är helt upp till dig hur lång tid du vill ta på dig - men kom ihåg att du inte kan gå tillbaka om du går för långt norrut...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svaren:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
du kan spela i fler månader utan att fullfölja storyn med att göra sidequests - kolla stashes från lik osv...sälja all utrustning och köpa bättre osv...

Det tog mig en halv dag IRL att flytta allt från Agropom till Bar för att kunna sälja sakerna jag samlat på mig där...

Det är helt upp till dig hur lång tid du vill ta på dig - men kom ihåg att du inte kan gå tillbaka om du går för långt norrut...

Precis vad jag gjorde! Jag samlade alla vapen från alla gubbar jag dödade och sålde dem. Tjänade pengar och köpte 2st crystal som sänkte radioktiviteten med 30% tror jag. Och massor av andra prylar som ammo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

att få in runt 200k på en "säljrunda" är inte ovanligt - snarare 250k - men det tråkiga är som nämts tidigare viktgränsen och att man inte kan släpa lik över laddzoner...ser man till att ha en stash på var sin sida så brukar det lösa sig och ordna fram en kamel (ett lik att släpa) så behöver man inte springa lika mycket...jag har inte ändrat viktgränsen i Priboi så här är det problemet påtagligt...

Visa signatur

Permalänk

Jag har alltid undrat, varför ska man släpa lik?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan föra över dina saker på ett lik - precis som till en stash och en fördel(bugg) med detta är att du kan lägga över väldigt mycket (obegränsad?) vikt på liket

Om du inte har moddat får du väl bara rum med 60-80 Kg i din egen ryggsäck(beroende på dräkt)

Med ett lik kan du samla ihop allt och föra över det till en central stash.

Liket kan man släpa med sig - men det finns inga portabla stashes...

En varning är dock att aldrig spara saker permanent på ett lik för att kunna hämta vid ett senare tillfälle för lik försvinner och likaså gör då dina saker
(även om du återupptar et sparat spel så kan då dina saker vara borta- utom på de unika lik som finns kvar från gång till gång)

EDIT - felstavning

Visa signatur

Permalänk

Låter rimligt, har inte tänkt på det faktiskt. Det ultimata är om man har modden så att man kan bära 80kg med Exoskeleton väst + 10kg tror jag eller mer.
Det med att liken försvinner blir man rädd för.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har köpt S.T.A.L.K.E.R via Steam nu, har precis börjat lira och det går helt felfritt. Men vissa gånger när jag klickar på Last Save i menyn så kraschar programmet, det har försvunnit nu dock.

Men, och stort Men. Det kan dyka upp osynliga objekt, har gjort det lita här och var, metalliska, ibland lyckas jag kolla på dem med en sån vinkel att man ser smala delar väldigt transparant. Jag la upp en kort video inspelad med Fraps Här, 149MB stor dock.

Har ni stött på osynliga objekt ngn gång? det var som om att två världar hade blandats ihop eller att raderade objekt som ursprungligen skulle vara där dök upp.

Permalänk
Inaktiv

Hur är patch 1.06? Fixas grässkuggorna? Det var några månader jag spelade stalker senast, nu börjar nostalgiflashbacks komma så nu måste jag börja spela igen.
Sen så är det mycket trevligt att göra sidequests, försöka hitta såånga stashar som möjligt!

De där osynliga objekten har man träffat på tidigare.

Permalänk
Medlem

Objekt som saknas eller är osynliga händer lite då och då - oftast löses det med att ladda igen eller byta zone

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Objekt som saknas eller är osynliga händer lite då och då - oftast löses det med att ladda igen eller byta zone

Men objekt som inte hör hemma där syftade jag på, allt annat var perfekt, men det fanns flera osynliga/ultratransparanta metalliska objekt. Men jaja, det kom till användning då jag Gick upp i trädet och det kom en 15 monster som försökte äta mig, bara att sitta lugnt och pricka en efter en .

Permalänk

Jag har gjort en kul video på en bugg! Kan ladda upp den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vilken bana är det och vart?

jag kan ladda in den i 3dstudio och kolla vad som finns där...

pripyat i 3dstudio-format är på 145Mb

EDIT :

en sen ändring (00:33)

Min dator orkar inte med Priboi längre - jag får lägga det på is...

Testar att slänga in patch 5 och kör lite Oblivion Lost istället

Övertalat frugan om att vi behöver en ny dator...blir ett quadcore paket...

Visa signatur

Permalänk

Nice, men mitt program vill inte minska storleken så jag kommer och ladda upp den på fredag tror jag, eller inte. Skit åsså.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

vilken bana är det och vart?

Menar du buggen jag hittade?, Första världen, om man går mot den lilla bron med en tunnel under så är det på vänster sida vid en liten kulle. Jag vet inte varför Fraps inte kunde spela in flytande, det gick mellan 60-80FPS vid inspelningstilfället utan drops. Utan fraps går det i 127-220 .

Och för min del är det... Jag stötte på samma fel igen.

Vet inte vilken Patch jag har då jag kör med Steam som sköter det åt mig, men jag har den allra senaste skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Cordon - jag skall kolla på det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

O shit, nu när jag startade Stalker igen och laddade var alla quests jag redan gjort tillbaka :O. Alltå de från NPC-s som bara kan göras en gång mm. Så jag gick bZerk och dödade alla i Cordon. Blev en 200 000:- av all loot. Men, jag måste göra om alla quests igen =/ .

Permalänk

nån som sett bilder video´s av clear skies?

ser otroligt snyggt ut i dx10 i alla fall

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

Jag har sett bilder, men inte videor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Jag har sett bilder, men inte videor.

Här har du video: http://ve3d.ign.com/videos/26380/PC/S-T-A-L-K-E-R-Clear-Sky. Volumetric smoke-effekterna var ganska snyggt, och regnet.

Hur pass buggfri är spelet i dagsläget med alla patcher? Lånade S.T.A.L.K.E.R. av en kompis vid releasen och tyckte inte att det var spelbart alls. Kraschade konstant, mina sparfiler blev korrupta, m.m.

Visa signatur

.

Permalänk

Så jävla grymt spel asså, ska bli gött att köra det! Synd att jag har skit grafikkort bara

Det är sällan spelet crashade till mig, nästan aldrig. Inga filer blev korrupta.

Jag tror att GSC har lärt sig lite så att det blir lite mindre buggar nästa gång! Jag vet inte om man kan skjuta på lampor så att de går sönder på Shadow of Chernobyl, funkar inte till mig i alla fall.

Visa signatur

Permalänk

mm precis som Skarm så köpte jag stalker när det släpptes, spelade någon vecka sen blev mina spar filer korrupta av någon anledning. har inte spelat sen dess =(
så hur vilka patchar/mods är bäst att använda sig av för att inte råka ut för bekymmer igen!?

Permalänk

Jag har kört 1.0003 och bytt till 1.0004, saven funkade utan problem för mug. Vet inte om jag vågar att byta till 1.0006 faktiskt. Får nog göra det när jag ska spela om spelet.

Visa signatur

Permalänk

hehe verkar som allt fortfarande är väldigt ostabilt =/
det är synd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Walker
hehe verkar som allt fortfarande är väldigt ostabilt =/
det är synd!

Nej, jag skulle inte vilja säga att det är ostabilt, visst kanske grafikkortsdrivrutinen kraschar någon gång pga stalker. Men inga sparfiler blir korrupta med senaste patchen och allt fungerar som det ska. Jag har däremot haft väldigt konstiga problem :S , Mestadels beror det på min hårddisk som skriver fel när den är tungt belastad. Jag gjorde ett test, slog på en torrent, defragmenterade hårddisken, rarade upp en 1.7GB mapp och lyssnade på musik.

Jag fick bluescreen =/