S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Håller med er, jäkla bra känsla i spelet.

Men vem saknar inte Vampire: The Masquerade - Bloodlines? Wow vilket spel!

^^,

Har lirat igenom det på nytt, ganska härlig atmosfär och trevlig story och lite tänkande, dock så gillar jag atmosfären i S.T.A.L.K.E.R mycket mer, speciellt mitt i natten när det är stormigt och läskigt... :).

Jag väntar på Clear Sky nu bara.

Permalänk
Medlem

Är Clear sky en expansion?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Är Clear sky en expansion?

Nej det är efterföljaren, med ny grafikmotor etc.

Permalänk
Medlem

alright, tänkte för det står: "S.T.A.L.K.E.R. (Stalker) Expansion - Clear Sky" på:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=77542&traff=1 , så vart lite fundersam ^^

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag eller är det ospelbart på natten? Kör OL mod.
För det första ser man inget (har iofs inte nightvision än), sen så fångas man av radioaktiva vindar för man ser dem inte.

Annars är det kul att skjuta sovjeter och ta deras ak74 och medpaks. Får lite cash Är i noob området fortfarande. Något tips, som jag bör göra här?

Hur fungerar antiradiation drug? När ska jag använda den? Är det när det snurrar och man flåsar?

Vad betyder grön droppe (huden) till höger?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

ganska ospelbart under nätterna utan nightvision ja Har ej fått det heller, och då blir det fan svårt att smyga in i militär-basen.

En jävligt irriterande grej med OL är att alla verkar ha syn som stålmannen! Tyckte det va en stor del av Stalkers charm att man kunde smyga sig på folk och ta sig runt på ett tyst sätt. Men nu verkar man bli upptäckt direkt utan att man ens rör sig och när det är natt. Så fort jag tittar upp i militärbasen från den där underjordiska bunkern så blir jag nerskjuten av en sniper. Redan nere i bunkern blev man upptäckt direkt av militären även om man satt i ett mörkt hörn ca 30m bort och dom tom stog och skjöt mutanter samtidigt.

Aja, förhoppningsvis är det bara nån bugg, iaf det där med snipern. Ska prova igen senare.

Någon som vet hur man ändrar AI'ns syn annars? Så kan man kanske fixa det själv.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

finns realism mod till 1,5/1.3?
gillade den modden men hittar inte nån nya version

Permalänk
Avstängd

Nån som vet om det går köra carrymod ihop med oblivon moden?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Är du bara ute efter att kunna bära mer än en viss vikt eller kunna bära med dig fler saker som typ Saves - Carrymod ?

man kan redigera filerna själv...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Är du bara ute efter att kunna bära mer än en viss vikt eller kunna bära med dig fler saker som typ Saves - Carrymod ?

man kan redigera filerna själv...

bära mer minns ju inte var man gjorde det hjälp mig gärna!

Tack på förhud!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Jag har sett på youtube att folk fixat bilar till spelet.
Hur bra funkar dom och hur fixar man det?

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
bära mer minns ju inte var man gjorde det hjälp mig gärna!

Tack på förhud!

Försökte göra det så enkelt som möjligt att integrera med andra moddar. Lägg till detta i system.ltx i Oblivion-modden:

[size="2"] //CARRYMOD starts here - by save @ stalker-game.se //Kontroler -ModAddon(creature) monsters\kontroler\kontroler monsters\kontroler\kontroler_2 monsters\kontroler\kontroler_3 monsters\kontroler\kontroler_4 monsters\kontroler\kontroler_5 monsters\kontroler\kontroler_dead //Snork -ModAddon(creature) monsters\snork\snork monsters\snork\snork_dead //Dog -ModAddon(creature) monsters\dog\dog monsters\dog\dog_bulterier monsters\dog\dog_bulterier_dead monsters\dog\dog_dead monsters\dog\dog_red monsters\dog\dog_red_dead monsters\dog\dog_white monsters\dog\dog_white_dead //Mutantboar -ModAddon(creature) monsters\mutant_boar\mutant_boar monsters\mutant_boar\mutant_boar_dead monsters\mutant_boar\mutant_boar_strong //Poltergeist -ModAddon(creature) monsters\poltergeist\poltergeist monsters\poltergeist\poltergeist_strong monsters\poltergeist\poltergeyst_dead //Pseudodog -ModAddon(creature) monsters\pseudodog\pseudodog monsters\pseudodog\pseudodog_dead monsters\pseudodog\pseudodog_grey monsters\pseudodog\pseudodog_grey_dead //Psevdogigant -ModAddon(creature) monsters\psevdogigant\psevdogigant monsters\psevdogigant\psevdogigant_dead monsters\psevdogigant\psevdogigant_strong //Flesh -ModAddon(creature) monsters\flesh\flesh monsters\flesh\flesh_dead monsters\flesh\flesh_strong //Tushkano -ModAddon(creature) monsters\tushkano\tushkano monsters\tushkano\tushkano_dead //Deadbodies -ModAddon(creature) physics\dead_body\skelet_combine_pose_00 physics\dead_body\skelet_combine_pose_01 physics\dead_body\skelet_combine_pose_02 physics\dead_body\skelet_combine_pose_03 physics\dead_body\skelet_combine_pose_04 physics\dead_body\skelet_combine_pose_05 physics\dead_body\skelet_combine_pose_06 physics\dead_body\skelet_crash physics\dead_body\skelet_crash_monster physics\dead_body\skelet_foot1 physics\dead_body\skelet_foot2 physics\dead_body\skelet_head physics\dead_body\skelet_hend1 physics\dead_body\skelet_hend2 physics\dead_body\skelet_torso physics\dead_body\trofey_boar physics\dead_body\trofey_cat physics\dead_body\trofey_chimera physics\dead_body\trofey_pseudodog physics\dead_body\trupik physics\dead_body\trupik_crash physics\dead_body\trupik_fresh physics\dead_body\trupik_rope physics\dead_body\vertel_boar physics\dead_body\vertel_boar_nobranch //Balon -ModAddon(object) objects\dynamics\balon\balon_01 objects\dynamics\balon\bidon objects\dynamics\balon\bochka_close_1 objects\dynamics\balon\bochka_close_2 objects\dynamics\balon\bochka_close_3 objects\dynamics\balon\bochka_close_4 objects\dynamics\balon\bochka_fuel objects\dynamics\balon\bochka_open_1 objects\dynamics\balon\bochka_open_2 objects\dynamics\balon\bochka_open_3 objects\dynamics\balon\bochka_open_4 objects\dynamics\balon\kanistra physics\balon\balon_01 physics\balon\balon_02 physics\balon\bidon physics\balon\bochka_close_1 physics\balon\bochka_close_2 physics\balon\bochka_close_3 physics\balon\bochka_close_4 physics\balon\bochka_fuel physics\balon\bochka_open_1 physics\balon\bochka_open_2 physics\balon\bochka_open_3 physics\balon\bochka_open_4 physics\balon\bomb_01 physics\balon\box_lab_03 physics\balon\kanistra //Boxes -ModAddon(object) objects\dynamics\box\box_1a objects\dynamics\box\box_1b objects\dynamics\box\box_1c objects\dynamics\box\box_wood_01 objects\dynamics\box\box_wood_tara physics\box\box_1a physics\box\box_1b physics\box\box_1c physics\box\box_lab_01 physics\box\box_lab_02 physics\box\box_metall_01 physics\box\box_pak_01 physics\box\box_wood_01 physics\box\box_wood_tara physics\box\expl_dinamit physics\box\konteyner_01 physics\box\konteyner_02 physics\box\konteyner_03 physics\box\seif_01 //Boxscrap -ModAddon(object) physics\box\prt\box_lab_02_prt1 physics\box\prt\box_lab_02_prt2 physics\box\prt\box_lab_02_prt3 physics\box\prt\box_lab_02_prt4 physics\box\prt\box_lab_02_prt5 physics\box\prt\box_lab_02_prt6 physics\box\prt\box_metall_01_prt1 physics\box\prt\box_metall_01_prt2 physics\box\prt\box_wood_01_prt1 physics\box\prt\box_wood_01_prt2 physics\box\prt\box_wood_01_prt3 physics\box\prt\box_wood_01_prt4 physics\box\prt\box_wood_01_prt5 physics\box\prt\box_wood_01_prt6 physics\box\prt\box_wood_01_prt7 physics\small_trash\prt\wood_board_br_01_prt1 physics\small_trash\prt\wood_board_br_01_prt2 physics\small_trash\prt\wood_board_br_01_prt3 physics\small_trash\prt\wood_board_br_01_prt4 physics\small_trash\doski_br_02 //Fence -ModAddon(object) physics\zabor\wood_fence_1 physics\zabor\wood_fence_2 physics\zabor\wood_fence_3 physics\zabor\wood_fence_4 physics\zabor\wood_fence_5 physics\zabor\zabor_dver_02 //Fencescrap -ModAddon(object) physics\zabor\prt\wood_fence_part_1 physics\zabor\prt\wood_fence_part_2 physics\zabor\prt\wood_fence_part_3 physics\zabor\prt\wood_fence_part_4 physics\zabor\prt\wood_fence_part_5 physics\zabor\prt\wood_fence_part_6 physics\zabor\prt\wood_fence_part_7 //Bed -ModAddon(object) objects\dynamics\bed\bed_01 //Chair -ModAddon(object) objects\dynamics\chair\lavochka_01 objects\dynamics\chair\lavochka_02 objects\dynamics\chair\stul_wood_01 objects\dynamics\chair\taburet_wood_01 physics\stul\lavochka_01 physics\stul\lavochka_02 physics\stul\stul_1a physics\stul\stul_1c physics\stul\stul_wood_01 physics\stul\taburet_wood_01 physics\stol\stol_4 physics\stol\stol_6 physics\stol\stol_7 physics\stol\stol_8 physics\stol\stol_8a physics\stol\stol_9a physics\stol\stol_obedenniy //Decor -ModAddon(object) objects\dynamics\decor\tv_1_br objects\dynamics\decor\vedro_01 physics\decor\bag_01 physics\decor\banka_kraski_1 physics\decor\bottle_bar_1 physics\decor\bottle_bar_stakan physics\decor\brain physics\decor\butilka_1 physics\decor\butilka_2 physics\decor\butilka_2a physics\decor\butilka_2b physics\decor\butilka_vodka_01 physics\decor\butil_1 physics\decor\butil_2 physics\decor\butil_3 physics\decor\fire_schit physics\decor\fire_vedro physics\decor\freezer physics\decor\kartina03 physics\decor\kartina04 physics\decor\kartina05 physics\decor\kartina06 physics\decor\kartina_01 physics\decor\kartina_02 physics\decor\kitchen_bludo physics\decor\kitchen_kastrula physics\decor\kitchen_kastrula_up physics\decor\kitchen_krujka physics\decor\kitchen_lojka physics\decor\kitchen_miska physics\decor\kitchen_tarelka1 physics\decor\kitchen_tarelka2 physics\decor\kiy physics\decor\kozel_01 physics\decor\krisagenerator physics\decor\med_stoyka_01 physics\decor\monolith_generator physics\decor\musor_konteyner_01 physics\decor\mysor_korzina_1 physics\decor\mysor_korzina_2 physics\decor\ognetushitel physics\decor\plakat_01 physics\decor\plakat_3x4 physics\decor\plakat_map_gold_01 physics\decor\plakat_prop_map_01 physics\decor\pool_shar02 physics\decor\priemnik_gorizont physics\decor\prt physics\decor\rupor physics\decor\sign_bar_logo_01 physics\decor\sign_mine physics\decor\sign_radiation physics\decor\sign_stop physics\decor\switcher physics\decor\teapot_1 physics\decor\tiski physics\decor\tomb_00 physics\decor\tomb_01 physics\decor\tomb_02 physics\decor\tomb_03 physics\decor\tomb_04 physics\decor\tv_1 physics\decor\tv_1_br physics\decor\tv_2_br physics\decor\vedro_01 physics\decor\ventilator01_exp physics\decor\ventilator_01 physics\decor\ventilator_mike physics\decor\ventilyator_lab physics\decor\vetrogenerator physics\decor\weapons_schit physics\decor\wetryak //Plitka -ModAddon(object) objects\dynamics\plitka\plitka1 objects\dynamics\plitka\plitka_br1 //Tech -ModAddon(object) physics\technica\item_samopal physics\technica\komp_block physics\technica\komp_klava physics\technica\komp_monitor physics\technica\pribor_1c physics\technica\pribor_1d

[/size]

Mina explosiva objekt som går att plocka upp är nog redan integrerade i Oblivion-modden har jag för mig, annars är det weapons-filen - sök efter CARRYMOD. För att sedan traders ska kunna köpa och sälja så är det config/misc och de filerna där. Leta efter explosive_fuelcan = 5, 0.6 och de filerna under. Siffran 5 betyder kvantitet i lager och 0.6 är chansen av kvantitet (har jag för mig). Dessa filer är uppbyggda efter olika moment i spelet så du får ändra på flera ställen i varje fil.
Models/objects är bara för objekt som ska stanna kvar längre så man kan bära på tex brädflisor (för realismens skull).

Lycka till!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Försökte göra det så enkelt som möjligt att integrera med andra moddar. Lägg till detta i system.ltx i Oblivion-modden:

[size="2"] //CARRYMOD starts here - by save @ stalker-game.se //Kontroler -ModAddon(creature) monsters\kontroler\kontroler monsters\kontroler\kontroler_2 monsters\kontroler\kontroler_3 monsters\kontroler\kontroler_4 monsters\kontroler\kontroler_5 monsters\kontroler\kontroler_dead //Snork -ModAddon(creature) monsters\snork\snork monsters\snork\snork_dead //Dog -ModAddon(creature) monsters\dog\dog monsters\dog\dog_bulterier monsters\dog\dog_bulterier_dead monsters\dog\dog_dead monsters\dog\dog_red monsters\dog\dog_red_dead monsters\dog\dog_white monsters\dog\dog_white_dead //Mutantboar -ModAddon(creature) monsters\mutant_boar\mutant_boar monsters\mutant_boar\mutant_boar_dead monsters\mutant_boar\mutant_boar_strong //Poltergeist -ModAddon(creature) monsters\poltergeist\poltergeist monsters\poltergeist\poltergeist_strong monsters\poltergeist\poltergeyst_dead //Pseudodog -ModAddon(creature) monsters\pseudodog\pseudodog monsters\pseudodog\pseudodog_dead monsters\pseudodog\pseudodog_grey monsters\pseudodog\pseudodog_grey_dead //Psevdogigant -ModAddon(creature) monsters\psevdogigant\psevdogigant monsters\psevdogigant\psevdogigant_dead monsters\psevdogigant\psevdogigant_strong //Flesh -ModAddon(creature) monsters\flesh\flesh monsters\flesh\flesh_dead monsters\flesh\flesh_strong //Tushkano -ModAddon(creature) monsters\tushkano\tushkano monsters\tushkano\tushkano_dead //Deadbodies -ModAddon(creature) physics\dead_body\skelet_combine_pose_00 physics\dead_body\skelet_combine_pose_01 physics\dead_body\skelet_combine_pose_02 physics\dead_body\skelet_combine_pose_03 physics\dead_body\skelet_combine_pose_04 physics\dead_body\skelet_combine_pose_05 physics\dead_body\skelet_combine_pose_06 physics\dead_body\skelet_crash physics\dead_body\skelet_crash_monster physics\dead_body\skelet_foot1 physics\dead_body\skelet_foot2 physics\dead_body\skelet_head physics\dead_body\skelet_hend1 physics\dead_body\skelet_hend2 physics\dead_body\skelet_torso physics\dead_body\trofey_boar physics\dead_body\trofey_cat physics\dead_body\trofey_chimera physics\dead_body\trofey_pseudodog physics\dead_body\trupik physics\dead_body\trupik_crash physics\dead_body\trupik_fresh physics\dead_body\trupik_rope physics\dead_body\vertel_boar physics\dead_body\vertel_boar_nobranch //Balon -ModAddon(object) objects\dynamics\balon\balon_01 objects\dynamics\balon\bidon objects\dynamics\balon\bochka_close_1 objects\dynamics\balon\bochka_close_2 objects\dynamics\balon\bochka_close_3 objects\dynamics\balon\bochka_close_4 objects\dynamics\balon\bochka_fuel objects\dynamics\balon\bochka_open_1 objects\dynamics\balon\bochka_open_2 objects\dynamics\balon\bochka_open_3 objects\dynamics\balon\bochka_open_4 objects\dynamics\balon\kanistra physics\balon\balon_01 physics\balon\balon_02 physics\balon\bidon physics\balon\bochka_close_1 physics\balon\bochka_close_2 physics\balon\bochka_close_3 physics\balon\bochka_close_4 physics\balon\bochka_fuel physics\balon\bochka_open_1 physics\balon\bochka_open_2 physics\balon\bochka_open_3 physics\balon\bochka_open_4 physics\balon\bomb_01 physics\balon\box_lab_03 physics\balon\kanistra //Boxes -ModAddon(object) objects\dynamics\box\box_1a objects\dynamics\box\box_1b objects\dynamics\box\box_1c objects\dynamics\box\box_wood_01 objects\dynamics\box\box_wood_tara physics\box\box_1a physics\box\box_1b physics\box\box_1c physics\box\box_lab_01 physics\box\box_lab_02 physics\box\box_metall_01 physics\box\box_pak_01 physics\box\box_wood_01 physics\box\box_wood_tara physics\box\expl_dinamit physics\box\konteyner_01 physics\box\konteyner_02 physics\box\konteyner_03 physics\box\seif_01 //Boxscrap -ModAddon(object) physics\box\prt\box_lab_02_prt1 physics\box\prt\box_lab_02_prt2 physics\box\prt\box_lab_02_prt3 physics\box\prt\box_lab_02_prt4 physics\box\prt\box_lab_02_prt5 physics\box\prt\box_lab_02_prt6 physics\box\prt\box_metall_01_prt1 physics\box\prt\box_metall_01_prt2 physics\box\prt\box_wood_01_prt1 physics\box\prt\box_wood_01_prt2 physics\box\prt\box_wood_01_prt3 physics\box\prt\box_wood_01_prt4 physics\box\prt\box_wood_01_prt5 physics\box\prt\box_wood_01_prt6 physics\box\prt\box_wood_01_prt7 physics\small_trash\prt\wood_board_br_01_prt1 physics\small_trash\prt\wood_board_br_01_prt2 physics\small_trash\prt\wood_board_br_01_prt3 physics\small_trash\prt\wood_board_br_01_prt4 physics\small_trash\doski_br_02 //Fence -ModAddon(object) physics\zabor\wood_fence_1 physics\zabor\wood_fence_2 physics\zabor\wood_fence_3 physics\zabor\wood_fence_4 physics\zabor\wood_fence_5 physics\zabor\zabor_dver_02 //Fencescrap -ModAddon(object) physics\zabor\prt\wood_fence_part_1 physics\zabor\prt\wood_fence_part_2 physics\zabor\prt\wood_fence_part_3 physics\zabor\prt\wood_fence_part_4 physics\zabor\prt\wood_fence_part_5 physics\zabor\prt\wood_fence_part_6 physics\zabor\prt\wood_fence_part_7 //Bed -ModAddon(object) objects\dynamics\bed\bed_01 //Chair -ModAddon(object) objects\dynamics\chair\lavochka_01 objects\dynamics\chair\lavochka_02 objects\dynamics\chair\stul_wood_01 objects\dynamics\chair\taburet_wood_01 physics\stul\lavochka_01 physics\stul\lavochka_02 physics\stul\stul_1a physics\stul\stul_1c physics\stul\stul_wood_01 physics\stul\taburet_wood_01 physics\stol\stol_4 physics\stol\stol_6 physics\stol\stol_7 physics\stol\stol_8 physics\stol\stol_8a physics\stol\stol_9a physics\stol\stol_obedenniy //Decor -ModAddon(object) objects\dynamics\decor\tv_1_br objects\dynamics\decor\vedro_01 physics\decor\bag_01 physics\decor\banka_kraski_1 physics\decor\bottle_bar_1 physics\decor\bottle_bar_stakan physics\decor\brain physics\decor\butilka_1 physics\decor\butilka_2 physics\decor\butilka_2a physics\decor\butilka_2b physics\decor\butilka_vodka_01 physics\decor\butil_1 physics\decor\butil_2 physics\decor\butil_3 physics\decor\fire_schit physics\decor\fire_vedro physics\decor\freezer physics\decor\kartina03 physics\decor\kartina04 physics\decor\kartina05 physics\decor\kartina06 physics\decor\kartina_01 physics\decor\kartina_02 physics\decor\kitchen_bludo physics\decor\kitchen_kastrula physics\decor\kitchen_kastrula_up physics\decor\kitchen_krujka physics\decor\kitchen_lojka physics\decor\kitchen_miska physics\decor\kitchen_tarelka1 physics\decor\kitchen_tarelka2 physics\decor\kiy physics\decor\kozel_01 physics\decor\krisagenerator physics\decor\med_stoyka_01 physics\decor\monolith_generator physics\decor\musor_konteyner_01 physics\decor\mysor_korzina_1 physics\decor\mysor_korzina_2 physics\decor\ognetushitel physics\decor\plakat_01 physics\decor\plakat_3x4 physics\decor\plakat_map_gold_01 physics\decor\plakat_prop_map_01 physics\decor\pool_shar02 physics\decor\priemnik_gorizont physics\decor\prt physics\decor\rupor physics\decor\sign_bar_logo_01 physics\decor\sign_mine physics\decor\sign_radiation physics\decor\sign_stop physics\decor\switcher physics\decor\teapot_1 physics\decor\tiski physics\decor\tomb_00 physics\decor\tomb_01 physics\decor\tomb_02 physics\decor\tomb_03 physics\decor\tomb_04 physics\decor\tv_1 physics\decor\tv_1_br physics\decor\tv_2_br physics\decor\vedro_01 physics\decor\ventilator01_exp physics\decor\ventilator_01 physics\decor\ventilator_mike physics\decor\ventilyator_lab physics\decor\vetrogenerator physics\decor\weapons_schit physics\decor\wetryak //Plitka -ModAddon(object) objects\dynamics\plitka\plitka1 objects\dynamics\plitka\plitka_br1 //Tech -ModAddon(object) physics\technica\item_samopal physics\technica\komp_block physics\technica\komp_klava physics\technica\komp_monitor physics\technica\pribor_1c physics\technica\pribor_1d

[/size]

Mina explosiva objekt som går att plocka upp är nog redan integrerade i Oblivion-modden har jag för mig, annars är det weapons-filen - sök efter CARRYMOD. För att sedan traders ska kunna köpa och sälja så är det config/misc och de filerna där. Leta efter explosive_fuelcan = 5, 0.6 och de filerna under. Siffran 5 betyder kvantitet i lager och 0.6 är chansen av kvantitet (har jag för mig). Dessa filer är uppbyggda efter olika moment i spelet så du får ändra på flera ställen i varje fil.
Models/objects är bara för objekt som ska stanna kvar längre så man kan bära på tex brädflisor (för realismens skull).

Lycka till!

Ok tack ska jag bara klistra in det i den filen?

jag la in carry moden och trader moden men det blev inget bra så jag la in en ren oblivion mod utan dom 2 andra modarna!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Ok tack ska jag bara klistra in det i den filen?

jag la in carry moden och trader moden men det blev inget bra så jag la in en ren oblivion mod utan dom 2 andra modarna!

Ja det är bara klistra in, du kan göra det i slutet av filen.

Sugen jag blev på att lira detta igen nu då. SMHI får boka in några regniga dagar snart.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Jag har sett på youtube att folk fixat bilar till spelet.
Hur bra funkar dom och hur fixar man det?

dom har fått till dem ganska ok nu, men bilarna är lite känsliga

det finns mods som gör detta åt dig, det enda du behöver göra då är att tilldela en knapp för i och urstigning, start av motor har jag för mig redan finns...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Måste tyvärr fråga er om någon här som har klarat hela spelet, kunde vara vänlig o dela med sig av sina sparfiler. Jag har spelat om början så jäkla många gånger, så nu är jag trött på spelet o jag totalvägrar spela om allt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

STALKER var en pina IMO. Hade funkat bättre om dom kört på HL2 motorn.

- Jättekassa vapen, tråkigt och stel action. Dum AI. Snårigt gränssnitt. Ofärdigt spel, massa buggar.

+ Men ändå väldigt skön stämning. Stalkers som lirar gura runt en lägereld mitt i ett radioaktivt fält. Artefakter, quests, vapenutbudet. Grymma detaljer ibland.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk

Äsch, jag tycker då att det är otroligt bra känsla i vapnen. Dom presterar ju efter sitt skick, och skotten studsar och spridningen är hyfsat realistisk, osv. Klart bättre än majoriteten av andra fps. AI'n är inte så hemsk heller för den delen. På öppna ytor söker dom skydd och flankar och slänger granater när man gömmer sig osv. Dom springer liksom inte bara rakt fram med ett smattrande vapen. Bättre än den vanliga AI'n man stöter på i dagens spel iaf. Och detta leder ju till riktigt najs action i min värld

Stalker skulle verkligen inte passat med Source-motorn. Jag gillar inte den alls faktiskt. X-ray är inte lika fulländad som Source, men passar perfekt till spelet. Jag vågar tom säga att X-ray ser mycket bättre ut än Source på sina ställen.

Fan, jag vill ha Clear Sky nu. Skall bli intressant att se hur dom har förbättrat spelet och motorn. Hoppas inte man får höra om en försening nu när det bara är några veckor kvar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
STALKER var en pina IMO. Hade funkat bättre om dom kört på HL2 motorn.

- Jättekassa vapen, tråkigt och stel action. Dum AI. Snårigt gränssnitt. Ofärdigt spel, massa buggar.

+ Men ändå väldigt skön stämning. Stalkers som lirar gura runt en lägereld mitt i ett radioaktivt fält. Artefakter, quests, vapenutbudet. Grymma detaljer ibland.

Är du ledsen för du inte kan köra Counter-Strikestyle och döda folk med en fjuttig pistol på 100m avstånd? Ja, då förstår jag att du tycker vapnena är kassa.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Är rätt stor skillnad mellan köra original Stalker och lägga in patchar som säg Float32 och Oblivion Lost. Lade in spelet igen för två veckor sedan med dessa och det ser bra ut, mycket bra, på min maskin.

Finns ny version av OL ute föresten - http://www.gsc-game.com/main.php?t=community&s=forums&s_game_...
Bra sida i övrigt - http://apiservers.com/stalker/mods.php

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

gud vad jag älskar det här spelet vissa stunder
då man klarar nåt lite svårare och det kommer en sekvens så man får veta lite mer av sin bakgrund

är alltid underbart
måste bara få tag i en g36...
orkar inte bli fiende med freedom heller

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Äsch, jag tycker då att det är otroligt bra känsla i vapnen. Dom presterar ju efter sitt skick, och skotten studsar och spridningen är hyfsat realistisk, osv. Klart bättre än majoriteten av andra fps. AI'n är inte så hemsk heller för den delen. På öppna ytor söker dom skydd och flankar och slänger granater när man gömmer sig osv. Dom springer liksom inte bara rakt fram med ett smattrande vapen. Bättre än den vanliga AI'n man stöter på i dagens spel iaf. Och detta leder ju till riktigt najs action i min värld

Stalker skulle verkligen inte passat med Source-motorn. Jag gillar inte den alls faktiskt. X-ray är inte lika fulländad som Source, men passar perfekt till spelet. Jag vågar tom säga att X-ray ser mycket bättre ut än Source på sina ställen.

Fan, jag vill ha Clear Sky nu. Skall bli intressant att se hur dom har förbättrat spelet och motorn. Hoppas inte man får höra om en försening nu när det bara är några veckor kvar.

Flyter spelet med 4870 kortet?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Jafan. Det flöt fint med mitt gamla x1900xt också Iof så kör jag min native-upplösning på bara 1440x900. Men det spelet ska inte vara någon match för 4870 i de högre upplösningarna.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt att spelet kommer flyta på mer när jag väl har petat in 3 GB mer minne o slopat 2 av mina 512 MB-minnen så att jag har 3.5 GB allt som allt. S.T.A.L.K.E.R. är ju ett minnes-krävande spel xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Hoppas innerligt att spelet kommer flyta på mer när jag väl har petat in 3 GB mer minne o slopat 2 av mina 512 MB-minnen så att jag har 3.5 GB allt som allt. S.T.A.L.K.E.R. är ju ett minnes-krävande spel xD

minneskrävande som fan
vill ha mer minne

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jafan. Det flöt fint med mitt gamla x1900xt också Iof så kör jag min native-upplösning på bara 1440x900. Men det spelet ska inte vara någon match för 4870 i de högre upplösningarna.

Ok hoppas det orkar med spelet i 1920*1200! beställde nyss ett 4870.

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Tror att spelet kräver mer av grafikkortsminnet än än vanliga RAM.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Tror att spelet kräver mer av grafikkortsminnet än än vanliga RAM.

Spelet flyter på otroligt bra när jag spelar online (själv dårå när jag testade) med allt på allra högsta, men inte under singleplayer. Då råladdar datorn för fullt. Har frågat här för några månader sedan om varför, o ni sa då att det berodde på att jag hade för lite minne. Jag kollade hur mycket minne som var ledigt medans jag spelade, o då hade jag under 5 eller nått sånt.

Så det är det vanliga minnet som är orsaken Men det är ju upp till bevis under mitten av veckan. Kan meddela er hur många fps jag har då och erbjuda med lite skärmdumpar i "Visa din screenies!"-tråden så får ni se hur underbart snyggt det är på en snart 5 år gammal dator Dock nyare grafikkort.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Spelet flyter på otroligt bra när jag spelar online (själv dårå när jag testade) med allt på allra högsta, men inte under singleplayer. Då råladdar datorn för fullt. Har frågat här för några månader sedan om varför, o ni sa då att det berodde på att jag hade för lite minne. Jag kollade hur mycket minne som var ledigt medans jag spelade, o då hade jag under 5 eller nått sånt.

Så det är det vanliga minnet som är orsaken Men det är ju upp till bevis under mitten av veckan. Kan meddela er hur många fps jag har då och erbjuda med lite skärmdumpar i "Visa din screenies!"-tråden så får ni se hur underbart snyggt det är på en snart 5 år gammal dator Dock nyare grafikkort.

Gött, men jag vet att 320mb grafikminne är inte tillräckligt för de högsta inställningarna.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Processorn kommer bli gränsfall också. Första gången jag lirade igenom Stalker hade jag en gammal AMD 3200+, 2GB RAM och x1900xt 512mb. Då var det som sagt gränsfall (20-40 fps). Sen köpte jag nuvarande processorn och minne, vilket gav mitt gamla x1900xt en rejäl kick i röven. Först då flöt det riktigt fint med högstra grafik i 1440x900.

Du blir garanterat av med hackandet från swappandet från disken, men ytterst tveksamt att du får schysst fps med höga inställningar. Kanske blandat medium/high Får väl se.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro