Hej,
jag har ett konstigt problem med mitt Asus Extreme Geforce 9800GX2 och min ViewSonic VP2030B 20" TFT skärm.
Problemet är att jag inte kan få igång skärmen med DVI-kontakten samt att jag har problem med att få bild med D-SUB-kontakten ibland. Problemet med D-SUB-kontakten är att vissa gånger när jag startar datorn inte får någon bild, men genom att starta om datorn nån gång så kommer bilden igång.
(om bilden inte kommer igång så spelar det ingen roll hur länge jag väntar eller hr mycket jag pillar på skärmen).
Är det någon annan som har liknande problem och har hittat en lösning för att få igång DVI-konktakten alternativt få bukt med problemet när man kör D-SUB-kontakten?
Nätagget klarar av att leverera ström och allt är inkopplat precis som det skall så det är inga problem där!
Har sökt runt lite på forumet men inte hittat någon som har exakt samma problem, vet att det är det finns folk som har haft problem med att en av kontakterna inte funkar men jag har testat de båda DVI-kontakterna på kortet och får ändå ingen bild via samma kontakttyp på skärmen.
Mvh
Milkacid
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.