F1 - Sony kan förlora, F1 återkomst till PC?

Permalänk
Medlem

F1 - Sony kan förlora, F1 återkomst till PC?

Läste denna lilla artikel idag:
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/08050618453...

Uppenbarligen är Sony inte benägna att betala för F1 längre.
Jag har en stark känsla att det hela beror på att konsoll-spelare är för "casual gamers" och därav så är det svårt att få till köplusten. För mycket arkad-känsla och man förlorar F1-fansen. För realistiskt och man förlorar alla casual-gamers.

Men på PC... perfekt, plattformen för "riktiga" spel!

Jag lägger till en poll: vem vill ni se utveckla nästa generation F1-spel om man ska tro artikeln?

EDIT - Jag är kluven mellan EA och Ubi. Codemasters är för inne på att skapa dussin-spel för att sälja till den breda marknaden för att de ska vara intressanta.
EA har erfarenhet och storlek. Ubi känns för mycket som 50/50 (flipp/flopp) men när de är som bäst så är de mer innovativa medan EA kör på det säkra men lite tråkiga.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

EA är för pengakåta så dom lär inte göra ett "bra" F1 spel. Ubisoft litar jag inte på längre efter Assassin's Creed och Codemasters är för arkad (se Dirt och Grid).

Jag skulle vilja se Turn 10 (Forza) göra F1 spel och släppa till PC.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag skulle vilja se Turn 10 (Forza) göra F1 spel och släppa till PC.

Där sa du något!
Alternativt att kära gamla simbin ger sig på det igen?

EDIT - just det ja, ISI menar jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Polyphony givetvist! Dom som gör Gran Turismo serigen. Och enligt rykten så blir det dom som gör nästa F1 spel också. Fast om det kommer till PC blir tveksamt

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

EA publicerade ISI's F1C, men Ubi har också en del nischade spel i portföljen.
Förmodligen kan ingen göra det bättre än Simbin eller ISI.

Permalänk

F1C var ju en hit, håller än idag faktiskt, även om grafiken är sisådär. Men det är många som spelar det och det finns många mods. Jag tycker EA ska fortsätta med det. Dom är kända sedan tidigare och dom har gjort det bra, även om det är ISI (Image Space Incorporated) som gör själva spelet. Hoppas att se ett F1-spel till PC nästa år.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Testpilot

Ska man ha ett verkligt spel är det väl svenska SimBin som gäller

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

instämmer, simbin all the way

EA,Ubi och codemasters har alla sålt ut sig för länge sedan

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk

Det är väl bara hoppas på att EA låte ISI eller SBDT göra ett

När går EA:s Nascarlicens ut förresten?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk

Hmm... varför inte utveckla ett spel där man kan välja sim eller arkad i startmenyn. Känner man för att köra kvalificeringarna och sen en närmre 2 timmar lång tävling där bilen är påväg ut ur kurvorna om du inte kör perfekt så ska man kunna välja det och vill man kunna preja sina motståndare ala NFS så ska man kunna välja det. Samma motor, samma spel men olika val i början.

Vad skulle hindra dem? Bara att utveckla en sim och sen plocka bort "verkligheten" i den andra versionen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Hmm... varför inte utveckla ett spel där man kan välja sim eller arkad i startmenyn. Känner man för att köra kvalificeringarna och sen en närmre 2 timmar lång tävling där bilen är påväg ut ur kurvorna om du inte kör perfekt så ska man kunna välja det och vill man kunna preja sina motståndare ala NFS så ska man kunna välja det. Samma motor, samma spel men olika val i början.

Vad skulle hindra dem? Bara att utveckla en sim och sen plocka bort "verkligheten" i den andra versionen.

Det skulle bli 2 olika spel.. Det är inte bara att plocka bort det realistiska, man måste få till alla inställningar och allt sånt, det är inte lite jobb inblandat..

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Codemasters satsar på F1
[i]Formelracing med Dirt-motorn

Bilsportsiten Autosport avslöjar att brittiska Codemasters, som ligger bakom Colin McRae- och Race Driver-spelen, har skaffat sig rättigheterna att göra spel baserat på Formel 1 efter att Sony tidigare haft ett exklusivt avtal kring dessa rättigheter. Det betyder också att vi för första gången på länge kommer få ett Formel 1-spel som släpps till flera format då rättigheterna som Codemasters snappat upp inkludera såväl nya konsoler, äldre konsoler, bärbart samt PC.

Den huvudsakliga versionen som gissningsvis utvecklas till PC, Playstation 3 och Xbox 360 bygger på samma grafikmotor som användes i Colin McRae: Dirt och det kommande Race Driver: Grid. Codemasters tog nyligen över Segas nedläggningshotade racingstudio vilket kommer väl till pass nu när de utökar sitt racingstall med vad som troligen blir ett årligt Formel 1-spel. Det första Formel 1-spelet från Codemasters kommer att släppas nästa år och bygga på 2009-säsongen.[/i]

http://www.gamereactor.se/nyheter/13832/Codemasters+satsar+p%...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fowler
Codemasters satsar på F1

Bilsportsiten Autosport avslöjar att brittiska Codemasters, som ligger bakom Colin McRae- och Race Driver-spelen, har skaffat sig rättigheterna att göra spel baserat på Formel 1 efter att Sony tidigare haft ett exklusivt avtal kring dessa rättigheter. Det betyder också att vi för första gången på länge kommer få ett Formel 1-spel som släpps till flera format då rättigheterna som Codemasters snappat upp inkludera såväl nya konsoler, äldre konsoler, bärbart samt PC.

Den huvudsakliga versionen som gissningsvis utvecklas till PC, Playstation 3 och Xbox 360 bygger på samma grafikmotor som användes i Colin McRae: Dirt och det kommande Race Driver: Grid. Codemasters tog nyligen över Segas nedläggningshotade racingstudio vilket kommer väl till pass nu när de utökar sitt racingstall med vad som troligen blir ett årligt Formel 1-spel. Det första Formel 1-spelet från Codemasters kommer att släppas nästa år och bygga på 2009-säsongen.[/i]

Hoopas de blir bra spel....är F1 tok

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk

Jag är rädd för att det kommer bli för arcadigt.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure

Permalänk
Avstängd

Huh, tur att inte EA förstör ett spel till

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

EA gjorde det bästa F1 spelet hittills imo. Har du ens spelat det?

Visa signatur

Rebelution Stick Figure

Permalänk
Medlem

Hoppas det här blir bra. Har väntat som en galning på ett nytt F1 spel sen F1 challenge. Bara det inte blir allt för arcadigt som de tidigare race driver spelen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fowler
Codemasters satsar på F1

Hopp. Jävla skit säger jag bara. Vi kommer få samma akradiga bajsruna grafikmotor som används till dirt och grid. Spelade nyss GRID till PS3 och usch! Sicket skräpt. Jag vet inte vad det är dom gör men varför är allt så brunt och bloomigt? Urk.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
EA gjorde det bästa F1 spelet hittills imo. Har du ens spelat det?

Och det är din enda EA spel?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Nej, men nu är det F1 vi diskuterar och det var dom bra på.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure

Permalänk
Medlem

Simbin skulle nog gjort de här spelet så de blir nån realismen att tala om:)
Dom andra sysslar ju bara med arkadracer....

Permalänk
Medlem

Japp Simbin skulel få gö F1 spel...De skulle nå bli 100% rent nöja att spela.Inte tal om hur gtr och gtr2 är.Så samma feeling i F1 som de är i gtr och gtr2 o bättre grafik så skulle de vara grymt spel.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

Extra artikel, intervju med Codemasters Rod Cousens:

http://www.formula1.com/news/interviews/2008/5/7859.html

Visa signatur