Permalänk
Medlem

Har beställt en 1530 nu

Permalänk
Medlem

Vem som helst kan skriva på kvittensen vid leverans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
1) Ja, det kommer att komma ett mobilt 9x00 Gx kort senare i år, såklart. Räkna med att det kommer någon gång under sommaren. Dom här 8600GT korten har varit ute på marknaden ett tag.

2) Well, inte för att vara kaxig, men ta en bild, upplösning förslagvsvis 1280x1024 eller vad den där upplösningen är, sen tar du en 1440x900 bild och kollar på den. Thats pretty much the difference, fler pixlar, finare bild. Oftast.

Vad kan man gissa att det blir för 9x00 kort då? Hur stor prestandaökning i spel tror du?

En annan fråga;
Ifall man har skärm som klarar den högsta upplösningen, kommer det se förjäkligt ut om man väljer att köra i en lägre? Är lite orolig över att den högsta kanske är lite för jobbig att läsa på ifall man arbetar under längre tidsperioder, och då skulle det vara om man kunde ställa ned upplösningen från kanske 1920 till 1440 eller något.. Kommer det se skit ut då?

Permalänk
Medlem

Fan 10% koden gick precis ut. Kan någon lägga ut en ny? Snälla! Tänkte beställa en m1330 till min flickvän i nya färgn bubblegum pink

Permalänk
Medlem

Jag håller på att undervolta min m1530, men börjar bli lite smått orolig. Jag kör med orthos som ska pressa cpu och undervoltar med rightmark.
Jag har en T9300 (2,50 GHz), 4GB ram.

fullbelasting
FID 6.0x - VID 0,9250V
FID 13.0x - VID 0.9875V

Har fortfarande inte fått något felmeddelande (vad jag vet) och vågar knappt gå ner mer nu. Det börjar komma ner till väldigt låga volt nu. Gör jag något fel eller? Ska det verkligen gå att få ner den så här lågt... Va har ni andra fått?
http://i286.photobucket.com/albums/ll82/viktorwi/undervolt1.j...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ClaesW
Fan 10% koden gick precis ut. Kan någon lägga ut en ny? Snälla! Tänkte beställa en m1330 till min flickvän i nya färgn bubblegum pink

Här är rabattkoden D9LHWS$T8$761D gäller till den 05.21

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

Tja,
ska beställa en 1530 nu men en sista funderingen innan köpet,

Är det värt 1000kr extra att köpa en 2,5 GHz 6mb cache istället för en 2,4 GHz 3mb cache?

Datorn ska användas till spel och internet surfande!

Mvh,

Permalänk
Medlem

Jahapp jag frågar väl igen

Om Ni har nått problem med något som inte funkar, ringer ni då XPS Premium Support är tillgänglig 24x7 och endast på engelska 0771 340 340?

XPS Premium står det, men det är bara de nummret de hjälper oss på? Och varför finns den inte på svenska?! Offatbart.

Tackar åter

Visa signatur

Zlatan är bättre än Henke.

Permalänk
Medlem

Beställde en 1530 häromdagen, men eftersom jag inte har nå kreditkort så valde jag att förskottsbetala via Bankgiro. Nån annan som gjort det?

Man blir ju lite osäker på om man gjort rätt och så...och man vill ju inte att beställningen ska annuleras (vilket den gör efter 7 dagar om ingen betalning registrerats)

Nån som betalat dell via bankgiro som vill tala om hur han/hon gjorde?

Det jag är ute efter är tex. vilket "meddelande" som ni skickade med bg-betalningen. Jag följde instruktionerna i bekr.mejlet...9 sista siffrorna i IR-numret man får...men jag blir så förbannat osäker på om det verkligen är rätt!?? Liksom...varför 9 sista siffrorna och inte hela numret?

Om IR-numret ser ut såhär: SE0132-xxxx-xxxxx så angav jag bara "xxxx-xxxxx" som meddelande...frågan e om de fattar va det är? Vore ju bra mycket tryggare om man hade fått ange hela sitt IR-nummer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raxxa
Beställde en 1530 häromdagen, men eftersom jag inte har nå kreditkort så valde jag att förskottsbetala via Bankgiro. Nån annan som gjort det?

Man blir ju lite osäker på om man gjort rätt och så...och man vill ju inte att beställningen ska annuleras (vilket den gör efter 7 dagar om ingen betalning registrerats)

Nån som betalat dell via bankgiro som vill tala om hur han/hon gjorde?

Det jag är ute efter är tex. vilket "meddelande" som ni skickade med bg-betalningen. Jag följde instruktionerna i bekr.mejlet...9 sista siffrorna i IR-numret man får...men jag blir så förbannat osäker på om det verkligen är rätt!?? Liksom...varför 9 sista siffrorna och inte hela numret?

Om IR-numret ser ut såhär: SE0132-xxxx-xxxxx så angav jag bara "xxxx-xxxxx" som meddelande...frågan e om de fattar va det är? Vore ju bra mycket tryggare om man hade fått ange hela sitt IR-nummer!

Det är korrekt det du har gjort.

Man kan skriva utan bindestreck med, som sagt spelar det ingen roll.

Tar upp till 4 dagar innan dom registrerat pengarna,va lika orolig som du va så, ta en grogg å lugna dig

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Det är korrekt det du har gjort.

Man kan skriva utan bindestreck med, som sagt spelar det ingen roll.

Tar upp till 4 dagar innan dom registrerat pengarna,va lika orolig som du va så, ta en grogg å lugna dig

Tack som fan Toivo! Det va skönt att höra. Man e ju lite orolig för att det ska bli nåt knas med betalningen och att det leder till att man missar den rabatt som blev när man la beställningen...

Permalänk
Medlem

precis precis, men som sagt.
Det kommer att gå fin fint

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ska beställa mig en XPS M1530 själv.
Vad tror ni om den här konfigurationen?

Base Intel® Core™ 2 Duo-processorer T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
Operativsystem Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
Minne 3 072 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [1x2048+1x1024]
Tangentbord Inbyggt tangentbord, svenska/finska (QWERTY)
Grafikkort NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat
Hårddisk 320 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
Optisk enhet Fast, slank fackmatad Blu Ray 2X-enhet, inklusive
Trådlös anslutning Intel® nästa generations Wireless-N-minikort - Europa - Core 2 Duo Processors
Strömförsörjning 90 W nätadapter, jordad
Bluetooth Dell™ trådlös 355 Bluetooth 2.0-modul (upp till 3 Mbit/s) med bättre datahastighet - Eur
Primärt batteri Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar)
Biometric Identification Biometrisk fingeravtrycksläsare med SVART detalj
Färgval Kamera med 2,0 megapixlar i smokingsvart för CCFL-skärm
TV-tuner Dell™ resefjärrkontroll
LCD-skärm 15,4-tums WUXGA (1 920 x 1 200) TFT-widescreenskärm med TrueLife™

Tot: 15 700:-
med rabattkoder etc.

Ska använda datorn till film, bildredigering och lite spelande.

Synpunkter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cipr0x
Ska beställa mig en XPS M1530 själv.
Vad tror ni om den här konfigurationen?

Base Intel® Core™ 2 Duo-processorer T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
Operativsystem Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
Minne 3 072 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [1x2048+1x1024]
Tangentbord Inbyggt tangentbord, svenska/finska (QWERTY)
Grafikkort NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat
Hårddisk 320 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
Optisk enhet Fast, slank fackmatad Blu Ray 2X-enhet, inklusive
Trådlös anslutning Intel® nästa generations Wireless-N-minikort - Europa - Core 2 Duo Processors
Strömförsörjning 90 W nätadapter, jordad
Bluetooth Dell™ trådlös 355 Bluetooth 2.0-modul (upp till 3 Mbit/s) med bättre datahastighet - Eur
Primärt batteri Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar)
Biometric Identification Biometrisk fingeravtrycksläsare med SVART detalj
Färgval Kamera med 2,0 megapixlar i smokingsvart för CCFL-skärm
TV-tuner Dell™ resefjärrkontroll
LCD-skärm 15,4-tums WUXGA (1 920 x 1 200) TFT-widescreenskärm med TrueLife™

Tot: 15 700:-
med rabattkoder etc.

Ska använda datorn till film, bildredigering och lite spelande.

Synpunkter?

frågan är hur mycket du tjänar på att ta 2.5 Ghz istället för 2.4GHz. Hur mycket gör de extra mb'n i cache ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av capefear
Här är rabattkoden D9LHWS$T8$761D gäller till den 05.21

Tack så jätte mycket! ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Non^Sense!
frågan är hur mycket du tjänar på att ta 2.5 Ghz istället för 2.4GHz. Hur mycket gör de extra mb'n i cache ?

2.4ghz har 2mb cache istället för 6mb cache som 2.5ghz har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cipr0x
2.4ghz har 2mb cache istället för 6mb cache som 2.5ghz har.

Okej, men hur stor effekt har det i praktiken??

Permalänk

det var ju liksom det som var min fråga.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cipr0x
2.4ghz har 2mb cache istället för 6mb cache som 2.5ghz har.

Nej, T8300 har 3mb cache.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Okej, men hur stor effekt har det i praktiken??

Det är inte väldigt stor prestandaskillnad vad jag har hört. 10% eller nåt i den stilen. Högre hastighet gör större skillnad än högre cache-minne.

Personligen tycker jag inte att det är värt pengarna att uppgradera från T8300 -> T9500. Man ska hålla på med väldigt processorkrävande program för att märka någon skillnad.

Permalänk
Medlem

Alright. Tack för tipsen, ska fundera hur jag gör med processorn

Vad tycker ni i övrigt om paketet?
Andra synpunkter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cipr0x
Alright. Tack för tipsen, ska fundera hur jag gör med processorn

Vad tycker ni i övrigt om paketet?
Andra synpunkter?

Nae inte enligt mig.
Sen om du är i behov av en bluray eller inte är ju upp till dig, ett par tusen lappar att spara in där annars

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

lär ju komma bättre stationära blueray spelare snart för en billigare peng... kan man ju tänka på

Permalänk
Medlem

Eller lägga på några hundra och köpa sig en PS3 med duglig bluray spelare i?

Permalänk
Medlem

dell tar ju ändå 3760kr för deras bluray

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

det är ganska mycket faktiskt...

Permalänk
Medlem

Iofs gör dem det.
men tittar man på andra bärbara datorer med blue-ray så ligger dem i samma prisklass som dell-datorn hamnar på.

Kommer nog använda datorn mer eller mindre som dvd/blueray -spelare så det känns onödigt att behöva köpa till det senare.

Permalänk
Medlem

well,då så
som sagt så är det lite mer av ett personligtval.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

jag vet att det inte finns dockningsstation att köpa hos dell till xps 1530, men finns det någon annan lösning till problemet? Finns det någon annat sätt så man slipper plugga i skärm, mus och tangentbord separat ..?

Permalänk

Jag är på gång att köpa en bärbar och 1530 verkar vara ett bra alternativ, jag kommer att köra Linux och funderar på följande spec:

- Intel® Core™ 2 Duo-processorer T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
- 15,4-tums WUXGA (1 920 x 1 200) TFT-widescreenskärm
- 4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048]
- 200 GB hårddisk med Free Fall Sensor (7200 RPM)
- NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne
- Blu Ray 2X-enhet
- Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar)
- Intel® nästa generations Wireless-N-minikort - Europa - Core 2 Duo Processors

Är det någon som kör Linux på sin 1530 och vet hur det är med drivrutiner? Går det att få igång extra tangenter för volym mm? Och hur är det med Blu Ray, finns det stöd i Linux för att bränna skivor och se på film? Många frågor blir det...

Permalänk
Medlem

du kan itne bränna bluray skivor med den så du vet det, om det va det du menade

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |