Pressmöte med Toshiba

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSwede86
Skulle du/ni kunna vidareutveckla detta lite mer:

"/../Samtliga datorer från Toshiba levereras med Windows Vista installerat men önskar man köra Windows XP kommer det med en DVD-skiva som användare kan utnyttja för att installera operativsystemet./../"

Menas det med att:

* Toshiba skickar med Windows XP OS med deras nya datorer
* Toshiba skickar ut en drivrutinscd med alla drivrutiner för den datorn på XP
* Annat svar

Tackar på förhand.

Om jag förstod det rätt handlar det om en OEM-licens som de skickar med via en DVD-skiva, som även innehåller program för att "nedgradera" Windows Vista till Windows XP. Skall dock höra med dem och se om jag förstod rätt.

Edit: Tydligen handlar det om en sorts kombinerad licens för både Windows Vista och Windows XP.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Om jag förstod det rätt handlar det om en OEM-licens som de skickar med via en DVD-skiva, som även innehåller program för att "nedgradera" Windows Vista till Windows XP. Skall dock höra med dem och se om jag förstod rätt.

Edit: Tydligen handlar det om en sorts kombinerad licens för både Windows Vista och Windows XP.

Tack för svaret!

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Snackade precis med Toshiba "pre-sale" support och de sa att Satellite U400 kommer under juni... pris visste de inte - utan de hänvisade till att den kommer att säljas av de vanliga varuhuskanaler som Toshiba säljer via.

Jag undrar om det pris som Märta Nyman angav i Pressmötesartiklen är med eller utan moms?

Soliga hälsningar från ett tropiskt varmt Malmö

/SwedenXP

ps. fick dock nedgraderingsmöjligheterna till XP bekräftade!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedenXP
Snackade precis med Toshiba "pre-sale" support och de sa att Satellite U400 kommer under juni... pris visste de inte - utan de hänvisade till att den kommer att säljas av de vanliga varuhuskanaler som Toshiba säljer via.

Jag undrar om det pris som Märta Nyman angav i Pressmötesartiklen är med eller utan moms?

Soliga hälsningar från ett tropiskt varmt Malmö

/SwedenXP

ps. fick dock nedgraderingsmöjligheterna till XP bekräftade!

8 995kr tar Komplett.se inkl. moms

Nedgradering till XP, Pro eller Home?

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

8995 låter som komplett stöld! - men strunt i det - när fler säljare kommer in brukar priserna sjunka.

Nedgradering till XP Pro (som jag förstod i alla fall).

Om nån får koll på när U400 serien börjar säljas hos fler så berätta gärna.

Soliga hälsningar från ett tropiskt varmt Malmö

/SwedenXP