S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Jo men jag har inget skit på i bakgrunden och har bara 400 mb i swap fil! ska köpa till mer minne så löser det sig nog!

Gör som jag, stäng av Växlingsfilen, stäng av allt som går inklusive explorer, starta S.T.A.L.K.E.R och njut av kortare laddningstider och högre FPS . har bara 2GB ram och det går alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem

du måste vara tokig som stänger av växlingsfilen, den behövs tro det eller ej och 2gb bara haha.

Permalänk

om man stänger av explorer hur ska man då kunna starta ett spel?

angående en psot om samsung spinpoint 250gb har 2st sånna sata 2 haft i över ett år inga hårddisk problem alls

måste vart ett måndags exemplar antar jag

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

Vad tycker ni om musiken grabbar? Jag gillar den starkt faktiskt, skrämmande och mörk. Får mig till att rysa varje gång jag hör meny låten.
http://www.youtube.com/watch?v=CWAsbmhMF4Q&feature=related

Sen är Bar låten också skön. http://www.youtube.com/watch?v=JdMWIJpW2Ks&feature=related

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

mycket av musiken finns i ogg-formatet - speciellt om det är modds

i clear-sky-demot från e3 är musik och ljud ~170mb (ogg)

där även denna låten finns med...

men jag håller med - musiken är en stor del av stämningen i spelet

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Kan inte vänta tills spelet kommer ut, det känns som evigheter.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

Musiken i SoC och CS är i båda spelen riktigt bra. Dessutom blev jag positivt överraskad över hur fint och bra E3-demot var. Musiken i SoC är mysig att lyssna på, speciellt när man skall gå och lägga sig (som en annan på detta forum skrev tidigare).

Permalänk

Har faktiskt aldrig lyssnat innan jag gick och la mig, kanske ska testa. Men när ni säger "musiken" vad syftar ni på då? Det finns ju OST till SoC och en ST från MoozE.
Var kan man lyssna musiken från CS? Jag har ingen koll när det gäller CS alls.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Det finns på trailers och en *host*läckt E3 demo*host* dessutom. Dett finns program för att packa upp stalker-filerna.

Permalänk

Ska se imorgon, nu när man har avslutat skol året då har man tid!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

http://www.pczilla.net/en/post/8.html så vitt jag vet så är detta inte olagligt, bara olägligt då GSC inte ville att läckan skulle ske. Men då detta demo hypar spelet positivt så borde dem vara glada.

Permalänk

Det borde vara en fördel, om det är flera som gillar det så köper de ju spelet direkt när det kommer ut.

Så det går att köra Dx10 i demot?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Nej, men det finns solstrålar på morgonen (använd / och * för att pausa eller starta dagscykeln) som ser minst lika snygga ut som crysis (och mycket mer krävande).

Permalänk

Coolt, starkars mitt grafikkort. Kanske dags att överklocka den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra repair mod som funkar med 10006? (Med bra balanserade priser, får inte vara för billigt)
Jag testade "repair_mod_multilingual_v2.5" men mina saves fungerar inte med den, crashar varje gång jag laddar en save.

Permalänk
Medlem

tyvärr är det inte många som anpassat sina mods efter 6 då den nästan bara bättrar på multiplayer...4 eller 5 är det bäst att körta så du får nog installera om spelet (men spara dina saves)

Visa signatur

Permalänk

här är i alla fall buggen jag snackade om: http://youtube.com/watch?v=45ZDD21IWAQ

Det var goda tider när man klättrade på kärnkraftverket!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
här är i alla fall buggen jag snackade om: http://youtube.com/watch?v=45ZDD21IWAQ

Det var goda tider när man klättrade på kärnkraftverket!

Där har man sprungit över med fusk, annars skulle men väl dött... Men det är ingen bugg uppenbraligen. Utvecklarna vill inte att du ska ramla ned genom taket.
Eller fast då kanske man skulle kunna få önskeslutet efter att man missat kryphålet i npp ändå.

Permalänk
Medlem

i ett hustak lite längre bort på NPP finns det en helikopter under taket och så finns det en bakom husen också - men lutad på sidan eller uppochner - finns ett par st i Pripyat också...

troligen bara ditlagda för att skapa helikopterljuden...

Det är fantastiskt vilken detaljrikedom dom lagt på delar av banorna som man egentligen aldrig kommer åt - man kan optimera stora delar av banorna...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Där har man sprungit över med fusk, annars skulle men väl dött... Men det är ingen bugg uppenbraligen. Utvecklarna vill inte att du ska ramla ned genom taket.
Eller fast då kanske man skulle kunna få önskeslutet efter att man missat kryphålet i npp ändå.

Underbart, tror inte heller att de ville att man skulle vistas där. Trodde aldrig att jag skulle falla igenom där!. Men jag tror att jag ska gå in dit igen och rota. Verkar intressant ju!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
i ett hustak lite längre bort på NPP finns det en helikopter under taket och så finns det en bakom husen också - men lutad på sidan eller uppochner - finns ett par st i Pripyat också...

troligen bara ditlagda för att skapa helikopterljuden...

Det är fantastiskt vilken detaljrikedom dom lagt på delar av banorna som man egentligen aldrig kommer åt - man kan optimera stora delar av banorna...

Vad intressant att de gjorde så. CS kommer att bli intressant pga det.

Tycker ni inte att det skulle bli kul om man kunde spela Co-op i campaign? Jag tycker att det skulle bli skitkul. Eller så kan de göra speciella uppdrag för flera spelare!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Förresten så ligger det där träskområdet i E3-demot väster om cordon. Sedan finns det något konstigt ställe på den kartan norr om agroprom. Kommer att bli intressant vad som har åstadkommits i detta spel. Den där volumetriska röken dör jag för att kunna få uppleva...

Permalänk
Medlem

troligen Dead City....
http://www.youtube.com/watch?v=da6Q6uOeqzo

vi håller på att bygga den
(jag bygger på denna raserade byggnad just nu)
http://s266.photobucket.com/albums/ii256/zoxfeld/STALKER%20BE...

en liten videodemo
http://www.youtube.com/watch?v=yzLQEOckBKQ

resurser:
http://s266.photobucket.com/albums/ii256/zoxfeld/STALKER%20BE...

http://priboi-story.extra.hu/

bytet från min gamla dator(med DX9) till den nya gav ett nytt spel vad gäller effekter, ljus mm- nu blev det tokskoj igen;)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hoppas add-on ger fler områden i spelet, jag kräver extremt lite till spelet då det har redan mycket som andra saknar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Nuukeer: Hur får man demot till att funka? Förstår inte riktigt, de förklarar inte så noga på hemsidan där man laddar ner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är nog över gränsen nu. Men packa upp demot installera det, sedan klickar du på ikonen run a life. Strunta i vad folk säger om att flytta om mappar och filer, allt ligger redan rätt från början.

Permalänk

Såja, nu funkar det.

Det är nice, men det känns att det finns många buggar. Hela spelet crashade när jag skulle ladda en save.
Eller, jag kan inte loada mina saves. Hela spelet crashar, vet inte varför!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ne, man kan inte loada. Det är mest ett grafikdemo, det finns inget speciellt att göra.

Permalänk

Jaha. Kommer att ta evigheter för mig att spela spelet pga skolan.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Du packar upp demot och så trycker du på run alife.cmd eller vad det nu heter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Du packar upp demot och så trycker du på run alife.cmd eller vad det nu heter.

Jepp, trodde att man skulle köra .run i bin mappen som vanligt.

Har även testat / och *, väldigt coola effekter blir det.

Visa signatur