Permalänk

WoW är ett bra spel, men att få komma åt det content som finns så måste man spela otroligt mycket. Arbetande människor som kanske bara har tid att spela 1-2 timmar per dag, och lite mer på helger har inte möjligheten att vara så aktiva. Jag förstår folk som köper guld. Att få guld genom att sitta och plöja dailyquests och grinda primals varje dag är ett slags arbete. Att köpa WoW guld för pengar man tjänat via t.ex. vägarbete är ju samma sak.

"Om man köper guld så fuskar man och hoppar över själva idén med spelet." Att göra samma quest varje dag, och grindar firelementals på ett litet område flera timmar per dag är inte vad jag anser vara ett spel.

I slutändan är det Blizzards eget fel att det säljs/köps så mucket guld. Pengar har alldeles för stor roll i spelet, blandat med det faktum att spelets content är LÅNGT ifrån tillgängligt för alla.

Skitspel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Om man ska hålla sig till konspirationsteorier så har troligtivis blizzard en tumme i spelet med goldsellers, det är en stor marknad som både kunder, säljare och blizzard kan tjäna stora pengar på.

Haha, jo Arena Net har ju också blivit anklagade för att hjälpa farmare i Guild Wars. Verkar ju ganska logiskt att hjälpa så att fler kör, sen när det går för långt bannar man massor med folk så dom måste köpa nya konton. Genialt!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
I slutändan är det Blizzards eget fel att det säljs/köps så mucket guld. Pengar har alldeles för stor roll i spelet, blandat med det faktum att spelets content är LÅNGT ifrån tillgängligt för alla.

Skitspel

håller med till fullo.

Och moraltanterna har varit i fullgång ser jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Förstår inte hur det kan vara att fuska, jag fuskar ofta på singelplayer spel men aldrig på online spel.
Jag slår ner datorstyrda gubbar, slåss aldrig med allierade är med på såna där arenor eller vad det heter.
Jag köper mig tid bara, ist för att gå o slakta elektroniska grisar i flera timmar som så många arbetslösa/studenter/soc snyltare verkar ha tid med.

Jag har barn + en bil som tar upp mycket tid med.
Jag missa det helt i avtalet att man måste ha en viss tid att lägga ner på spelet, annars får man inte spela det.
Ungefär som att knalla in på en bil firma och köpa en bil emot löftet att man måste köra X antal mil med bilen, annars får man inte köpa den. Make´s no sense.

Rekord är det en av 10 som faktiskt svarat på frågan i topic, resten är små paragrafryttare med en inkomst på knappa 1000kr i månan som dyngtjuter, härligt.

Hahaha... har du något belägg för att de som kritiserar att du vill köpa guld skulle vara låginkomsttagare? Själv bor du i Finspång.. det är väl inte välfärdens högborg direkt? Du får köpa hur mycket guld du vill, det skiter jag fullständigt i, men när du försöker rättfärdiga ditt fuskandet med att du inte har tid att spela som det är tänkt blir det lite väl patetiskt. Din analogi med bilfirman är skrattretande.. du menar att det är lika självklart att man ska fuska i onlinespel som det är att man får köra sin bil precis så långt/kort man vill? Ja du... lille vän.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Själv bor du i Finspång..

Var man bor har inte så mycket att göra med hur mycket pengar man tjänar.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Hahaha... har du något belägg för att de som kritiserar att du vill köpa guld skulle vara låginkomsttagare? Själv bor du i Finspång.. det är väl inte välfärdens högborg direkt? Du får köpa hur mycket guld du vill, det skiter jag fullständigt i, men när du försöker rättfärdiga ditt fuskandet med att du inte har tid att spela som det är tänkt blir det lite väl patetiskt. Din analogi med bilfirman är skrattretande.. du menar att det är lika självklart att man ska fuska i onlinespel som det är att man får köra sin bil precis så långt/kort man vill? Ja du... lille vän.

är du avundsjuk för att han väljer att spendera mindre tid på wow och därmed köper guld för att konsumera det på consumables + repair cost medans du tvingar dig själv att spela tiden och samla på allt ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
är du avundsjuk för att han väljer att spendera mindre tid på wow och därmed köper guld för att konsumera det på consumables + repair cost medans du tvingar dig själv att spela tiden och samla på allt ?

Du kan ju råna en bank för du inte har ork att jobba för dina pengar med, men det blir inte mer lagligt/rätt för det.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Du verkar vilja gnälla mer på att folk snyltar skattepengar och är arbetslösa medans du är hårt arbetande men ändå inte vill skaffa ditt guld själv? Luktar dubbemoral.

Haha jo låtsas pengar är ju detsamma som riktiga pengar.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

Jag spelar inte WoW så nej, jag är inte det minsta avundsjuk Däremot tycker jag det är kul när någon beklagar sig över att man har så lite fritid att man måste köpa guld i WoW. Har man inte tid att spela ett spel utan att fuska finns det en utmärkt lösning på det, skit i att spela Som sagt köp hur mycket guld du vill men lägg av med dina patetiska förklaringar till varför du "måste" köpa guld.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD

Permalänk
Citat:

Jag spelar inte WoW så nej, jag är inte det minsta avundsjuk Däremot tycker jag det är kul när någon beklagar sig över att man har så lite fritid att man måste köpa guld i WoW. Har man inte tid att spela ett spel utan att fuska finns det en utmärkt lösning på det, skit i att spela Som sagt köp hur mycket guld du vill men lägg av med dina patetiska förklaringar till varför du "måste" köpa guld.

Finns det nån bättre förklaring än att man har dåligt med tid ?
Skiter fullständigt vad små flottiga 15åringar eller arbetslösa socsugare säger här jag ställde en fråga om vart man kunde köpa guld och skrev även att MORALTANTER UNDANBEDES!

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Citat:

Finns det nån bättre förklaring än att man har dåligt med tid ?
Skiter fullständigt vad små flottiga 15åringar eller arbetslösa socsugare säger här jag ställde en fråga om vart man kunde köpa guld och skrev även att MORALTANTER UNDANBEDES!

Fortfarande otroligt dåligt argument för att rättfärdiga att bryta mot spelreglerna. Men har man inte respekt för dom så har man inte.

Erik

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Fortfarande otroligt dåligt argument för att rättfärdiga att bryta mot spelreglerna. Men har man inte respekt för dom så har man inte.

Erik

Okej men nu har du fått mig på helt andra tankar, tänker lämna in en avskedsansökan imorgon på jobbet så jag får all tid i världen och ägna åt att springa runt på de elektroniska ängarna hand i hand med en inavlad dvärg.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Hehe jag bara älskar paragrafryttare

Jag spelar förvisso inte wow så det påverkar mig inte med din attityd kring spelregler.

Hoppas verkligen att alla en dag börjar köpa pengar istället så spelet består av en gigantisk inflation, så alla kan levla och få alla vapen direkt, så det inte finns något gameplay kvar, det är precis så spel ska spelas, förstår inte att folk kunnat missa det!

Edit till din edit. Du har inte funderat på varför du spelar då? Om du tycker det är tråkigt så sluta. Du ska inte ha förtur bara för du råkar tjäna "riktiga" pengar. Jag jobbar också varje dag, och spelar jag så är det för det är kul, inget ger mig rätten att fuska, oavsett om folk har mer tid än mig eller inte. Att du rättfärdigar ditt köpande av saker för riktiga pengar bara för att bidragstagare, arbetslösa och studerande har mer tid är bara... löjligt.

Tilläggas på det är att du säkert har ett bra mycket bättre liv än dom, då du har pengar, slipper ha alla olika kassor i baken, för mycket fritid, o.s.v. Se positivt istället på det liv du har än att klaga på att dom kan spela mer än dig.

Erik

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hej!

Jag skulle behöva hjälp med att hitta några fusk till Counter-Strike då jag inte spelar lika mycket som alla überskillade no-lifers. Känns orättvist att de ska vara bättre bara för att jag inte är beredd att lägga ner tiden det tar att bli bra

Och då tycker jag att det är jättebra att det finns fusk, så alla spelar på samma villkor oavsett hur mycket tid de är beredda att lägga ner på att bli bättre!

.... 8)

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

det där var ett riktigt dåligt jämnförelse.

Varför då?Du får pengar på ett sätt som lagar eller spelregler inte tillåter. Om du jobbar får du pengar, om du spelar spelet får du pengar, ser du inte likheten?

Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kan ju råna en bank för du inte har ork att jobba för dina pengar med, men det blir inte mer lagligt/rätt för det.

Erik

en dålig jämnförelse. alla människor som har ett medvetande mellan rätt och fel rånar inte banker bara för att dem inte orkar jobba.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Hej!

Jag skulle behöva hjälp med att hitta några fusk till Counter-Strike då jag inte spelar lika mycket som alla überskillade no-lifers. Känns orättvist att de ska vara bättre bara för att jag inte är beredd att lägga ner tiden det tar att bli bra

Och då tycker jag att det är jättebra att det finns fusk, så alla spelar på samma villkor oavsett hur mycket tid de är beredda att lägga ner på att bli bättre!

.... 8)

din sarkasm är inte ett dug kul, kom med ett svar istället för att verka smart

Permalänk
Citat:

en dålig jämnförelse. alla människor som har ett medvetande mellan rätt och fel rånar inte banker bara för att dem inte orkar jobba.

Detsamma gäller för spel. En vuxen människa som spelar ett spel förstår att man inte kan blanda in faktorer som spelskaparna inte tillåtit. Så svårt borde det inte vara, eller? Alla spelar på samma villkor, har man inte tiden kanske man ska sluta spela istället för att säga "jag köper mina skills för jag har ont om tid".

För övrigt var pingvinens inlägg mycket bra, för alla ska spela på samma villkor, vilket man själv borde begripa.

Erik

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Erik

Sluta jämför det verkliga livet med ett spel!!!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

Så du gillar fuskare i spel, är det så jag ska tolka det? Jag har inget bättre att jämföra mot än paralleller mot hur det funkar i "verkligheten". Hoppades ändå på att någon som fuskar skulle förstå, men ack vad jag misstog mig. Tur man inte spelar dom spel där fuskare är välkomnade iallafall, jag älskar sporter och spel där alla spelar på samma villkor, tur att vi är olika då.

Erik

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
Var man bor har inte så mycket att göra med hur mycket pengar man tjänar.

Jo delvis. Men bor man i nån mindre ort lite avsides så brukar man generellt sett få lite mer pengar över. Med tanke på att man bor billigare helt enkelt.

Kom ihåg... det är inte hur mycket man tjänar som betyder nåt. Det är BEHÅLLNINGEN som räknas. ;P

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

Öhh är det inte exakt det trådskaparen gör när han vill köpa spelvaluta för riktiga pengar? Älskar för övrigt principen bakom det hela.. man har inte tid att följa reglerna så man bryter mot dem HAr man inte tid att träna tillräckligt mycket för att kvala till tävlingar som elitidrottare får man dopa sig! Orka träna löpträning hela dagarna liksom.. man har väl ett riktigt jobb för fan! För övrigt kul att bli kallad för flottig femtonåring och påstås ha en inkomst av 1000kr/mån av en fuskande fabriksarbetare från finspång

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Superboss: Jo det kan ju diskuteras hur man kan betala pengar för att få valuta i ett spel. Men att säga att det är samma sak som att råna en bank eller dopa sig, nej det kan jag bara inte hålla med om. Då tar man det här med spel väldigt för allvarligt.

Jag dömer ingen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Återigen: Den direkta effekten av att köpa guld är att du minskar värdet på andras hederligt förtjänta pengar och items. Det är därför du förstör.

Permalänk
Medlem

Haha lugna ner er det är bara ett spel. Förövrigt så använder jag MMOGlider för att levla, fixa mats och fixa guld och även bg afk'a

Permalänk

Konsekvensen av handlingarna är inte densamma men tanken bakom dvs det är okej att bryta mot regler för jag har inte lust att följa dem. Frågar du inbitna WOW-spelare så finns det säkert de som blir mer förbannade över fenomenet med goldfarmers & köpare än dopade elitidrottare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vill han spendera riktiga pengar kan han väl lika gärna spela Entropia?
Visst, han är inte villig att bo 24/7 i WoW, men samtidit bidrar han till att förstöra spelet. Egentligen är det ingen skillad på detta och att köra med aimbot i typ bf2 eller cs.

Superboss har rätt. Vill man inte träna så skall man inte fuska. Man kan heller inte förvänta sig att prestera som eliten när man inte lyfter arslet från tvsoffan.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Men det vet ni väl grabbar, alla ska ligga på samma nivå oavsett prestation. I slutändan ska den som kämpar minst vara bäst! Finns ju ingen anledning att kämpa när man kan göra det lätt för sig! Hoppas på fler botar och guldsäljare i spelen i framtiden så man kan vara ute och roa sig i naturen medans man spelar WoW samtidigt, multi-tasking som någon annan sa i en WoW-tråd!

Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sen när blev WoW en tävling i att skaffa guld?

Angående inflationen (ni som gillar verklighetsbaserade liknelser), är det fel att effektivisera fabriksproduktion också eftersom man minskar värdet på produkten även för andra som inte är lika effektiva? Henry Ford var en skitstövel! Tänk så lite bilar är värda nu!

ErikSvensson: Det är ju inte så att han kämpar mindre, han kämpar bara med andra saker som råkar vara effektivare.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Sen när blev WoW en tävling i att skaffa guld?

Angående inflationen (ni som gillar verklighetsbaserade liknelser), är det fel att effektivisera fabriksproduktion också eftersom man minskar värdet på produkten även för andra som inte är lika effektiva? Henry Ford var en skitstövel! Tänk så lite bilar är värda nu!

ErikSvensson: Det är ju inte så att han kämpar mindre, han kämpar bara med andra saker som råkar vara effektivare.

Tjena, är du här nu med

Gillar din liknelse med Henry Ford, precis så är det ju! Allt han gör är ju att effektivisera sig! Jag hoppas fler effektiviserar sig i spelet, gärna använda mer botar, spela mindre, ha saker igång över natten när man sover, köpa guld o.s.v. Jag lovar dig att spelet kommer vara så mycket roligare då! Det fnns ingen anledning att spela innan man har allt ju, det är bara korkat. Ett mmorpg är ju trots allt baserat på högsta leveln, innan man nått den finns ju inget att spela för.

Tycker att Blizzard ska sälja färdiga konton till alla som inte orkar/har tid att spela, så dom rika kan gotta sig i ett färdigt account direkt. Det måste även komma in ett val när man registrerar sig om man jobbar eller ej, kryssar man i att man jobbar så kan man köpa till sig bättre saker, är man däremot arbetslös får man spela utan denna möjlighet.

hoppas du känner sarkasmen? Jag är ganska säker på att Blizzard tänkte snäppet längre än så när man gjorde spelet, synd bara att folk inte respekterar det. Är så fruktansvärt glad att jag inte spelar det, då jag ser hur accepterat fusk är där. Folk som inte spelar på samma regler har inget i ett spel att göra.

Erik

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Det fnns ingen anledning att spela innan man har allt ju, det är bara korkat. Ett mmorpg är ju trots allt baserat på högsta leveln, innan man nått den finns ju inget att spela för.

Lite trist faktiskt att en VÄLDIGT STOR del spelare tycker precis sådär. =/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro