Permalänk
Medlem

Tapetsera insidan av chassi

Funderade på att tapetserade insidan av ett chassi med en snygg tapet.

Men hur tror ni det går med brandrisken?

Och vilket lim skulle vara lämpligt för det?

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk

Lova mig att göra ett galleri när du är klar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Lova mig att göra ett galleri när du är klar!

Jag lovar

men ingen som har några tips?

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk

Ja, snälla!
Ett galleri

Tapetklister samt:
http://lindahellstrom.blogg.se/images/100_0620_1159263134.jpg

Visa signatur

Jag har också en dator, eller sju..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungdahl
Ja, snälla!
Ett galleri

jarrå

ska bara leta på nån snygg tapet som jag kan använda

Edit: Funkar det med tapetklister på plåt?

Visa signatur

Permalänk

För lim skulle jag nog gå in på http://www.casco.se och söka lite. Tapetklister tror jag inte fäster på plåt. Sen bör limmet vara brandsäkert och klara de temperaturer som kan uppstå ichassit, även på stället där fläktarna inte kommer åt. Annars kan du nog få hjälp på någon bättre byggmarknad.

Permalänk
Medlem

Ok, tack för svaret. Ska kolla mer på det Senare när jag fått lite sömn

Visa signatur

Permalänk
Sötast

Även om tapetklistret skulle fästa så tror jag att det skulle vittra ganska snabbt i ett chassi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Även om tapetklistret skulle fästa så tror jag att det skulle vittra ganska snabbt i ett chassi.

Hur menar du? Att det kommer ruttna eller torka o sen rammla av?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Lim i sprayburk, sen klarlack på tapeten

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Lim i sprayburk, sen klarlack på tapeten

Bra idé, får ta o testa med det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänk på att lim och klister kan vara mycket brandfarliga.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janee
Tänk på att lim och klister kan vara mycket brandfarliga.

Min dator blir aldrig mer än 60 grader, är det nån fara då?
Och man kan ju skippa att tapetsera bakom moderkortet där det kan bli varmt, där det ändå inte syns.

Visa signatur

Permalänk

Vad har du för chassi?

Visa signatur

Jag har också en dator, eller sju..

Permalänk
Medlem

Om de blir +3-400 grader i ditt chassi så kanske du ska oroa dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungdahl
Vad har du för chassi?

Ska ta mitt gammla Nzxt Nemesis chassi. Tänkte också¨bygga om fronten på den. Tips?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Om de blir +3-400 grader i ditt chassi så kanske du ska oroa dig

okej då är det nog inge fara ^^'

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo! Tapetsera!!!Kul ide.
Kom på en annan ide,skulle man inte kunna måla insidan med UV-florucerande färg?

Blå

Eller Grön

samt Röd,Orange.

Hittade ett tidigare inlägg om detta här på Sweclockers.
http://www1.acryan.com/_blackmagic/index.shtml

Permalänk
Medlem

Har inga konkreta tips men jag vet att i min gamla lägenhet så hade tapeten släppt lite bakom utblåset på datorn.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wallan2
Jo! Tapetsera!!!Kul ide.
Kom på en annan ide,skulle man inte kunna måla insidan med UV-florucerande färg?

Blå

Eller Grön

samt Röd,Orange.

Hittade ett tidigare inlägg om detta här på Sweclockers.
http://www1.acryan.com/_blackmagic/index.shtml

Jo det skulle nog bli redigt häftigt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Har inga konkreta tips men jag vet att i min gamla lägenhet så hade tapeten släppt lite bakom utblåset på datorn.

okej. Nu när jag tiittar närmare i chassit så ser jag att jag inte har några släta ytor som det kan sitta bra på, förutom lite runt moderkortet. Så jag funderar på att beställa lite sån där färg o måla insidan, gillade den idén skarpt har några UV rör liggandes så det passar bra.
Ska ändå köpa nytt chassi nästa månad så det spelar ingen roll om det inte blir superlyckat.

Förrästen? Går det att köpa i sverige?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör på tapet istället... det är mer unikt. UV-färgen kommer du tycka om i början men ganska snabbt tröttnar du.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

tapet låter ganska så roligt. jag har hittat uv färg hos min lokala billakerare tidigare när jag kollat på lack

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Avstängd

UV/flucurent eller vad det heter finns på biltema, 40kr?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1702&iItemI...

Hittade på biltema, hobbyfärg, och däribland fans det röd, grön och gul.

Visa signatur