Vilka spel skulle denna duga till?

Permalänk
Medlem

Vilka spel skulle denna duga till?

Min andra crap dator gick sönder och inte värt att laga den skiten för den är för gammal, så det blir att köpa en ny och jag köper bara en enkel dator för som sagt ska inte ha den till så värst krävande spel för då använder jag min andra, men hade tänk wow, cod 4 (inte högsta grafik), cs, css och lite sånna spel. Sen undrar jag om denna är bra/dålig och varför isåfall.

intel Celeron 440, 2.0GHz - 800MHz FSB, 512KB L2 cache
internminne: 3GB DDR2 (1x 2GB + 1x 1GB) - 667 MHz - PC2-5300. 2 dimmplatser, 0 lediga. Max 4GB.
Grafik: NIVDIA GeForce 7100, upp till 1024 MB delat grafikminne
Ljud: High Definition Audio 7.1, Realtek ALC888S
6 analoga ljudportar på baksidan
Hårddisk: 250 GB SATA (7200 rpm)
Floppy: Nej
Optisk enhet: DVD-brännare
Operativsystem: Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit Svensk
Modem/ Nätverk: Ethernet 10/100/1000BT integrerat nätverksgränssnitt

Det är en Acer dator och jag vet att det är bättre och bygga en själv men som sagt så bryr jag mig inte så mycekt om datorn för den ska använads till att ladda hem film, se på film och lite andra spel.
Vill höra vad ni tycker om denna.

Permalänk
Medlem

Spel kommer det nog inte vara så kraftig i. 3gb minne behöver du inte. grafiken är väll inte heller det bästa. Men några spel kan du ju tex cs. wc3 m.m kommer inte på flera. Vista skulle jag ha skippad. :/ kommer kräva mycket av datan så du kommer inte heller kunna lira så många spel.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Inga fler svar?

Permalänk
Medlem

Så du måste köpa den färdigbyggd?

I så fall har jag inte mycket att säga

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Det är ju ingen höjdardator direkt, men köper du till ett halvhyfsat grafikkort så funkar den för det du har tänkt dig. (grafikkretsen som följer med suger)
Processorn är inte speciellt mycket krut i om du jämför med även en billig Core2Duo.
Vad har du för budget? Det kanske går att hitta en bättre färdigbyggd burk för samma budget?

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

www.komplett.se lol , där finns gamer-datorer.. För 5-7 k , lr har du inte så mkt pengar ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpiikeN^
www.komplett.se lol , där finns gamer-datorer.. För 5-7 k , lr har du inte så mkt pengar ?

Har redan en gamer dator, denna är till min lillebror på 12 år och han kommer bara lira wow eller något sånt cs och css. jag komemr bara ha den till att tanka filmer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpiikeN^
www.komplett.se lol , där finns gamer-datorer.. För 5-7 k , lr har du inte så mkt pengar ?

Lol. Snacka om att läsa om vad danis skrev i huvudinlägget.

Men inet har rätt hyffsad datorer Bla annat denna : http://www.inet.se/datorer/stationaera/hp-dc5800-och-22--l220... . men för hade dom ett "sämre" erbjudande för 4k minns dock inte vad som skillde mellan paketen. Iof kostar den 5k men du får ju med skärm också.. Och om jag har fattat det rätt så är den här processorn ( Intel Core 2 Duo) mycket bättre än den som du la fram.. Sen om grafikkortet är bra vet jag inte. Jag kan inte så pass mycket om datorer så jag är fel person att fråga.