Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon100
Moral e inte det JÄVLIGT 1990?

Menar du allvarligt att du tror att "moral" är en fluga från 1990-talet? Eller skojar du? (I sådana fall måste jag erkänna att det faktiskt var lite roligt.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Moral e inte det JÄVLIGT 1990?

Från vilket århundrade kommer du? Moral är alltid aktuellt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

Ok? Var är din?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svanteson
Ok? Var är din?

slutet av 1600 -talet, och jag är inte heller någon människa utan jag är en grönsak!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

Född 82? menade mest att de e lite "inne" att prata om det, precis som det tydligen är inne med stora solglasögon och rosé vin.

Visa signatur

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet

Permalänk
Medlem

vem ska tänka på dig själv om ingen annan gör de?
klart man måste vara egoistisk, ingen annan kommer tänka på dig om du inte gör de själv. huvudsaken är väl att man själv mår bra och har de bra

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Omoraliskt och jävligt tattigt.
Är ingen tattare så jag sysslar inte med sådant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
klart man måste vara egoistisk, ingen annan kommer tänka på dig om du inte gör de själv. huvudsaken är väl att man själv mår bra och har de bra

Ja, tänk om alla hade den mentaliteten! Gud vilken bra och trevlig värld vi skulle få! toker for president, hooray!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!

ehm... är vänner ett begrepp du stött på tidigare?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
ehm... är vänner ett begrepp du stött på tidigare?

Tror han syftar på "Sköt dig själv och skit i andra principen". Dvs, man tar hand om sig själv och det som står en kärt, oftast vänner och kära och resten går bort ;).

Köp stöldgods är fel. Det roliga är att många moralväktare här inne säkerligen skulle tänja lite på gränserna om de vore ett objekt som gynnade deras intresse/situation mer än kanske just en tv....

Men det är ju bra att moralen väger tyngre här inne på SweC än vad den brukar göra hos gemene man

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

bergstrom förstår exakt vad jag menar. kanske var lite otydlig men han fyllde i de fint.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom
Tror han syftar på "Sköt dig själv och skit i andra principen". Dvs, man tar hand om sig själv och det som står en kärt, oftast vänner och kära och resten går bort ;).

Vilket är nästan lika korkat. Varför ska man inte hjälpa andra bara för att man inte känner dem?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Det han menar är ju att man ska se om sitt eget hus... Du skiter fullständigt i att det dör x-antal 1000 personer i afrika varje dag, varöfr jo, finns inget direkt du kan göra för att hjälpa dem. så man bryr sig om de man har runt sig o skiter i de andra.. o de e väl inte mer än rätT? eller är du en sån där person som tror sig kunna hjälpa alla? haha?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det han menar är ju att man ska se om sitt eget hus... Du skiter fullständigt i att det dör x-antal 1000 personer i afrika varje dag, varöfr jo, finns inget direkt du kan göra för att hjälpa dem. så man bryr sig om de man har runt sig o skiter i de andra.. o de e väl inte mer än rätT? eller är du en sån där person som tror sig kunna hjälpa alla? haha?

"Haha?" Lol!

Anyway, nej, jag tror inte jag kan hjälpa alla, men jag är inte den som nekar någon hjälp bara för att det blir lite extra besvär för mig, oavsett om jag känner personen eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
"Haha?" Lol!

Anyway, nej, jag tror inte jag kan hjälpa alla, men jag är inte den som nekar någon hjälp bara för att det blir lite extra besvär för mig, oavsett om jag känner personen eller inte.

Lol?

Fan då är du en ritkgti duktig medborgare, hoppas jag stöter på dig någon dag så du kan hjälpa mig med diverse saker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Av någon anledning skulle det inte kännas alltför fel att köpa stöldgods om det var nytt i kartong och stulen från nån butik, posten eller liknande. Skulle då mer oroa mig för risken att åka dit än för att jag gjort något omoraliskt. Varan eller paketet var ju garanterat försäkrat då också, vilket iaf lättar mitt samvete (ja jag har läst allt tjat om "vem betalar försäkringen")

Däremot känns det ju rätt vidrigt att köpa nåt som är stulet från en privatperson, alltså typ mobiltelefon, bilstereo osv, särskilt om den personen blev rånad..

Men det är ju min moral detta...

Kan ju tillägga att jag aldrig köpt stöldgods, även om jag har haft möjlighet till det några gånger... köper hellre grejerna ärligt så klart.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist