Permalänk
Robot

Billigt chassi experiment ;)

Ok, planen lyder följande:
Jag ville ha något att bygga och ville se om jag kunde fixa det utan att köpa saker (för om man köper nya plåtar och plexi blir det ingen utmaning ) så hela lådan är byggd av restdelar som jag hittade hemma. Själva designiden lade jag inte så mycket tid på, vilket säkert syns Men iden är att chassit ska vara en perfekt rektangel, blanksvart och den ska vara så tyst att man inte märker att den är igång. Har kommit en bit på vägen, fler bilder kommer senare.

30/08 -08 Så nu har jag köpt nya delar:
Moderkort: Asus M3A78 PRO
Grafikkort: Sapphire HD4850 512MB
Minne: Corsair 4GB 800mhz
PSU: Corsair TX 650W
CPU: Athlon64 X2 5000+
HDD: 1x160gb hitachi, 1x320gb spinpoint, 1x750gb spinpoint
Kylning: 1x80mm(bak), 1x120mm(fram), 1xpci-fläkt

Blev rätt nöjd med kylningen, min gpu ligger på 40-50 grader i idle

Besök albumet: Billigt chassi experiment av Soulrapist

Permalänk
Medlem

Moljövänligt att använda gammla delar man har i hemmet som står och skräpar.

Vill se resultaten

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk

Man tycker ju det Ska kanske lacka imorgon annars kommer resten under nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Intressant! Hoppas de blir snyggt!

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Fint bygge en fråga, när man gör en egen front av tex, alu. Så är ju de mkt tunnare än original plasten som är självaste fronten. Kommer inte dvd/cd'n sticka ut en bit eftersom alu'n är mkt smalare ? :/

Visa signatur

Think before u say anything, so u dont say that u think.

Permalänk

Jo från början så gjorde den det. Men man kan böja lite på metalen så att man kan trycka in den hela vägen. Enda "problemet" var att den kom i vägen för moderkortet men det var bara att sätta den högt upp så klarade det sig

Permalänk
Avstängd

Tycker inte direkt dina ordval som "skitchassi" passar här riktigt, försök hålla en mognare nivå samt respektera det du berättar om.

Visa signatur

Fractal Define - Corsair VX 450W - Asus P5K P35 - Intel C2D E8200@4GHz - 2048DDR2 Corsair TwinX - Sapphire HD4850

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
Tycker inte direkt dina ordval som "skitchassi" passar här riktigt, försök hålla en mognare nivå samt respektera det du berättar om.

Va fan har du med det att göra hur han formulerar ord o liknande tror nog mer att det är du som ska mogna o axeptera att detta är ett galleri o han får väl döpa o skriva som han vill.

TS: väntar på reusltat det kan bli kul

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
Va fan har du med det att göra hur han formulerar ord o liknande tror nog mer att det är du som ska mogna o axeptera att detta är ett galleri o han får väl döpa o skriva som han vill.

TS: väntar på reusltat det kan bli kul

Jag har anmält ditt inlägg nu pga. din dåliga och fientliga attityd. Väx upp!

Visa signatur

Fractal Define - Corsair VX 450W - Asus P5K P35 - Intel C2D E8200@4GHz - 2048DDR2 Corsair TwinX - Sapphire HD4850

Permalänk

Tror inte vi behöver diskutera ordval på sweclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
Tycker inte direkt dina ordval som "skitchassi" passar här riktigt, försök hålla en mognare nivå samt respektera det du berättar om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
Va fan har du med det att göra hur han formulerar ord o liknande tror nog mer att det är du som ska mogna o axeptera att detta är ett galleri o han får väl döpa o skriva som han vill.

TS: väntar på reusltat det kan bli kul

Om ni vill sitta och bråka med varandra pga helt onödiga saker som inte hör till galleriet eller tillför någonting så tycker jag att ni kan adda varandra på MSN eller liknande och uppta konversationen där, inte här på SweC. Väx upp båda två...

Ontopic däremot så ser det spännande ut, och jag väntar spänt på resultatet.

Visa signatur

[ Intel Core i7 920 @ 3,2GHz ] [ Asus P6T Deluxe ] [ 6GB Corsair DDR3 @ 1333MHz ] [ Sapphire Radeon HD4870 Vapor-X 1GB ] [ Corsair HX520W ] [ Cooler Master Cosmos S ]
Gamla burken :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boson
Om ni vill sitta och bråka med varandra pga helt onödiga saker som inte hör till galleriet eller tillför någonting så tycker jag att ni kan adda varandra på MSN eller liknande och uppta konversationen där, inte här på SweC. Väx upp båda två...

Ontopic däremot så ser det spännande ut, och jag väntar spänt på resultatet.

och jag håller med my man klockrent:D bra skrivet hampus:)

Visa signatur

q6600 @ 3ghz- gigabyte p35 ds3 - 4gb 6400 - hd3870 - antec sonata 3 - 320gb - 750gb- 200gb - 120gb- samsung 206bw - Z-5500 - logitech G5 -

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boson
Om ni vill sitta och bråka med varandra pga helt onödiga saker som inte hör till galleriet eller tillför någonting så tycker jag att ni kan adda varandra på MSN eller liknande och uppta konversationen där, inte här på SweC. Väx upp båda två...

Ontopic däremot så ser det spännande ut, och jag väntar spänt på resultatet.

Du!

Jag tycker inte att det är lämpligt att du lägger dig i.

Visa signatur

Fractal Define - Corsair VX 450W - Asus P5K P35 - Intel C2D E8200@4GHz - 2048DDR2 Corsair TwinX - Sapphire HD4850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
Du!

Jag tycker inte att det är lämpligt att du lägger dig i.

nu tycker jag att du är larvig faktiskt, det han säger stämmer riktigt bra. ni behöver inte bråka på ett almänt forum, utan ni kan ta upp eran lilla "konversation" på msn eller nått liknande sätt. sättet som ni beter er och bråkar på ger riktigt dålig stämmning i galleriet. det ska va kul att kolla i galleriet , man ska inte behöva undvika det p.g.a bråk.

förstår du?

Visa signatur

q6600 @ 3ghz- gigabyte p35 ds3 - 4gb 6400 - hd3870 - antec sonata 3 - 320gb - 750gb- 200gb - 120gb- samsung 206bw - Z-5500 - logitech G5 -

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
Tycker inte direkt dina ordval som "skitchassi" passar här riktigt, försök hålla en mognare nivå samt respektera det du berättar om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
Jag har anmält ditt inlägg nu pga. din dåliga och fientliga attityd. Väx upp!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
Du!

Jag tycker inte att det är lämpligt att du lägger dig i.

Det räcker. Håll er till topic.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Avstängd

vill se resultatet!:D

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Avstängd

jo jag ser fram emot ett förbannast bra resultat

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

funderar på något liknande själv faktiskt men osäker på om jag ska göra av trä eller alu/plåt.
ska bli nice att se hur du fortsätter, keep up the good work

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

du har en likadan plåtsax som mig FETT

Visa signatur
Permalänk

den äger

Permalänk

Slutbilder tack! hitils ganska snyggt

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

Permalänk
Medlem

Ser fint ut, väntar på slutbilder:)

Visa signatur

Intel i7 4790K @ 4.7Ghz, 1.25 Vcore, (NH-D14)
Gigabyte Z97X-Gaming 7
R9 290x & R9 290 DirectCU II i CrossfireX
8GB CL9 1600Mhz Vengeance LP
CM V1000, 1000W

Permalänk

Slutbilderna kommer troligtvis i helgen, eftersom jag fått en min nya komponenter idag

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, de blev väldigt bra tillslut!

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk

Riktigt vackert! har ett likadant chassi som jag fick av en datafirma här i gävle (Tack till www.hardsoft.nu) som jag också ska bygga om! ska dock göra vitt/himmels blått. med inspiration av www.highland-gaming.com.
ska ha HL loggan i hörnet av chassi sidan (som ett fönster (ja , det blir fjortis styling) med plexi bakom) och mitt cs nick ; ClansmaN på sidan av den, kommer upp byggblogg så fort jag börjat!

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk

Fronten gillar jag starkt, simpel o stilren...