Någon som knackat ut chassit?

Permalänk
Medlem

Någon som knackat ut chassit?

Råkade slummra till i soffan och vaknade med ett rycks så macbook airen fick sig en flygtur.
Blev en vacker buckla i sidan av skärmen, men funderar på om jag ska orka angagera mig och försöka knacka ut den.

Fast kollar lite och skärmen har inga skruvar utan sitter med jobbig dubbelhäftande tejp som kan ställa till mer skada en nytta när man försöker få isär den.

Någon som tagit isär skärmen?

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

En bluckla är inte lätt att "knacka" ut eftersom plåten inte bara tryckts in utan även sträckts ut.

Så nej försök inget och var nöjd att den fungerar

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

testa med sug prop i fall det nu inte är i hörnet någonstans

Permalänk
Medlem

Hejdå garanti, men var glad att den fungerar. Skulle nog ej rekommendera att försöka rätta till den.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

"airen fick sig en flygtur"

Kunde inte låta bli

Ang Topic, så om du har drulle försäkring el liknande så lämna in den.

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk

Tror inte det blir något bra om du gör det själv. Hur är det de gör på plåtverkstäder när de riktar ut bucklor? Lämna in den på nåt sånt ställe

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem

Min Powerbook 12" har några rejäla bucklor på skärmen. Problemet med dessa var att aluminiumet hadeinga bucklor på insidan, utan det hade omfördelat sin massa lite.

Däremot på baksidan av chassit vid ena fläktuttaget fick jag en buckla som jag kunde knacka tillbaka efter att jag lyft ut allt ur chassit.