Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Crossfire aktiverat eller inte?

Permalänk
Medlem

Crossfire aktiverat eller inte?

Hej och hej!

Har lite problem med min nyinförskaffade dator.
Jag vet nämligen inte om CF är aktiverat. Har Crossfire aktiverat i CCC och moderkortet är kompatibelt med CFX, då det är ett X48-DS5 från Gigabyte. Har inte kollat något speciellt mer på det där och idag körde jag ett 3DMark06 test och klickade på system för att kolla lite. Och där stod det att jag inte hade ihoplänkade grafik adapters. Hur gör jag för att aktivera det här? Någon som vet?

Infogar en bild där jag kollat lite olika program.
http://img378.imageshack.us/my.php?image=ehehehehehehjg8.jpg

Fick även väldigt låga poäng i 3DMark06, ca 11300, vilket jag tycker verkar lite för mitt system. Kan det vara så att det är för att CF inte är aktiverat det blev så lite?

Mitt system:
HD4850 x2
2 x 2048mb DDR2 Corsair PC6400
Intel Core 2 Duo E8400
S-ATA 500GB 7200rpm

allt är oklockat.

Tack för hjälp

Permalänk
Avstängd

prova sökfunktionen skriv crossfire

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stubben22
prova sökfunktionen skriv crossfire

redan gjort. Hittade inget liknande.

Permalänk
Medlem

Har ingen direkt koll men misstänker att CrossFire inte funkar som det ska,borde ju helt klart prestera bättre...

Oxå kul att inte bara jag får "crush on you" spammen i samma område

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Har ingen direkt koll men misstänker att CrossFire inte funkar som det ska,borde ju helt klart prestera bättre...

Oxå kul att inte bara jag får "crush on you" spammen i samma område

Nä, det verkar inte funka som det ska. Ingen som vet vad felet är/kan vara?

Permalänk

Prova nyaste drivrutinerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin1992
Prova nyaste drivrutinerna.

Självklart har jag nyaste drivrutinerna

Permalänk
Medlem

Jag satte i ett till 4870 i min burk för att köra crossfire, fick starta om 4ggr innan det gick att aktivera crossfire. Den blev helkonstig vid första monteringen av kort 2, blåskärm, omstarter,mm mm, bytte plats på korten, och sen funkade det. Hade också stora problem att få sync på fläkthastigheten, men dom går nu på runt 30% och 50c...Fick ca 15300 med enkel kort 3D mark 06 och 19600 med crossfire. Kanske är nåt liknande problem för dej???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vedma
Jag satte i ett till 4870 i min burk för att köra crossfire, fick starta om 4ggr innan det gick att aktivera crossfire. Den blev helkonstig vid första monteringen av kort 2, blåskärm, omstarter,mm mm, bytte plats på korten, och sen funkade det. Hade också stora problem att få sync på fläkthastigheten, men dom går nu på runt 30% och 50c...Fick ca 15300 med enkel kort 3D mark 06 och 19600 med crossfire. Kanske är nåt liknande problem för dej???

Hm, har aldrig haft problem med blåskärm eller något. Vi testade idag att avinstallera drivisar, plocka ut ett kort, installera drivisar igen, stoppa i andra kortet igen och sedan köra på bryggan. Funkar fortfarande inte. Kan det verkligen bli någon annan effekt av att byta plats på korten? Känns ju ganska konstigt Köpte båda korten samtidigt.

EDIT : Körde 3DMark06 igen efter det och fick 15645 i score. Helt klar bättre, men googlade lite på det och 15k är ungefär vad man ska få med ett kort. Eller? Har jag bra poäng?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vilden
Hm, har aldrig haft problem med blåskärm eller något. Vi testade idag att avinstallera drivisar, plocka ut ett kort, installera drivisar igen, stoppa i andra kortet igen och sedan köra på bryggan. Funkar fortfarande inte. Kan det verkligen bli någon annan effekt av att byta plats på korten? Känns ju ganska konstigt Köpte båda korten samtidigt.

EDIT : Körde 3DMark06 igen efter det och fick 15645 i score. Helt klar bättre, men googlade lite på det och 15k är ungefär vad man ska få med ett kort. Eller? Har jag bra poäng?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vedma
Jag satte i ett till 4870 i min burk för att köra crossfire,................Fick ca 15300 med enkel kort 3D mark 06 och 19600 med crossfire.

Som du ser så är det 15k med ett 4870. Tänk även på att din processor inte är överklockad och det är inte en Quad, det drar också ner rätt så mycket. Men bry dig inte om poäng, 15645 stämmer nog. Den presterar säkert grymt i spel

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

rätt mycket...
Jag har en E2180@3Ghz och får endast 11500 poäng jag får samma poäng oavsett vilken klock jag kör grafikkortet så där har vi flaskhalsen i 3Dmark06.

Permalänk
Medlem

Ok, tack för snabba svar!
Tycker dock inte att jag får så mycket bättre prestanda i spel (Fast har ju iofs dock inte spelat mer än Age of Conan & Assassins Creed), men de måste väl bli optimerade