Antec Three Hundred + GX2 = Varmt?

Permalänk
Medlem

Antec Three Hundred + GX2 = Varmt?

Hej! Jag har nu införskaffat lite datordelar och undrar om jag kommer få plats med ett GX2 i ett Three Hundred och i så fall kommer det då bli väldigt varmt?
Delarna jag har köpt är följande:

Moderkort:
EVGA nForce 780i

Grafikkort:
EVGA 9800GX2 SC

PSU:
Corsair 750W

Hårddisk:
Samsung F1 500GB

(Det var väl dom som var mest intressanta angående denna fråga:P?)

Om det gfunkar med Three Hundred har jag även några hundra kronor över (500-700 kr) över till annan kylning om så behövs.

EDIT: Om allt funkar som jag frågat om kommer det bli jobbigt med all kabeldragningen? Nu blev det en väldans massa frågor:P

MVH Hannes

Permalänk
Hedersmedlem

Three Hundred ska ha bra kylning, speciellt med tanke på sin storlek, så det kommer inte bli några problem.

Om du tycker det är viktigt med bra kabeldragning rekommenderar jag ett modulärt nätagg istället, t ex Corsair HX620 (det kommer räcka för det systemet).
Till frågan, om det kommer bli jobbigt? Om man vill ha en bra/snygg kabeldragning måste man lägga ner tid på det. Men jag skulle inte påstå att det är fysiskt jobbigt...

Permalänk
Medlem

Okej. Jag har redan beställt ett Corsair 750W men blir det så jobbigt om jag bara lägger ner lite tid på det? Men menar du också att det räcker med original kylningen? För isåfall kanske jag sätter i andra roliga saker i den

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Okej. Jag har redan beställt ett Corsair 750W men blir det så jobbigt om jag bara lägger ner lite tid på det? Men menar du också att det räcker med original kylningen? För isåfall kanske jag sätter i andra roliga saker i den

Jag har ett Corsair 450W och kabeldragning är inga problem om du lägger ner tid på det i det chassit. Finns en plats avsedd för att gömma sitt ormbo i

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ok:). Men kommer original kylningen duga för att kyla mitt system?

Permalänk
Medlem

Varför 750w? Corsair 450w hade räckt.

Permalänk
Medlem

Ja men nu var det inte det jag frågade om för detta 750W Corsair är redan inköpt men om du vill får du gärna köpa ett 450W till mig. Frågan lyder fortfarande duger originalkylningen till detta GX2 system?

MVH Hannes:)

Permalänk
Medlem

Frågar du om fläktarna räcker eller vad är din fråga ?
Eller är det kylningen på grafikkortet ?

Skum jädra fråga, fixa dig ett par deltafläktar om det blir för varmt.
Och lär dig precisera dina frågor.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Ok förlåt förlåt:). Jag menar om det kommer bli något problem med värmen med allt original? Förstår du vad jag menar nu ?

Permalänk
Medlem

Chassit har ju gott om fläktar som även är ställbara.
Du borde ha ett kallt chassi även med ett av de kraftigare gkorten.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Så Three Hundred är inte tillräckligt kallt eller vad menar du ?

Permalänk
Avstängd

corsair 750 har riktigt mycke sladdar och de kan ju bli jobbigt litet chassi jag använder fulltower och där har man ju hur mycke plats som helst men de är fortf lite jobbigt med alla sladdar.

Men du behöver inte oroa dig över att de ska överhettas om du har någorlunda luftcirkulation. Mitt 9800gx2 går inte över 80Celsius även fast jag har överklockat de ganska ordentligt (700~~core) 1130~~ memory.

fast de låter som en jetmotor i full load.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

Okej. tack för alla svar

Permalänk
Medlem

Jag har ett Antec Three Hundred och valde att montera en fläkt även i fronten. Kör därefter de medföljande fläktarna på lågfart.

De medföljande fläktarna dånar ohyggligt på de högre farterna. Men med en tyst Noctua i fram så behölls ljudnivån och temperaturen på en låg nivå.

Vet inte hur stort Gx2 kortet är. Har ett 9800GT i och det är inga som helst problem.

Sitter med ett Corsair 450w psu och chassit har som sagt ett litet utrymme för att dölja kablarna i! Kanon nöjd med detta chassit!

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V