Permalänk
Medlem

Powerpoint i webbläsaren

Jag är ute efter en programvara som ska kunna utföra följande.
En användare ska kunna öppna en powerpoint presentation.

Sen ska andra användare kunna ansluta till denna presentation.
Man ska kunna följa med under presentationen precis som om man skulle sitta i ett möte i verkligheten.

Man ska alltså kunna följa presentationen via webbläsaren. Byter man sida ska alla deltagarna se det i sn webbläsare.

Är det någon som vet någon som erbjuder denna typen av tjänst.
Om inte hur skulle man kunna tänka sig utforma denna typen av tjänst?

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700K @4,7GHz GPU: 2X GeForce GTX 980Ti SLI RAM: 32GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Moderkort: Asus z170 PRO Gaming Systemdisk: Samsung 950 PRO 512GB Gamingdisk:Samsung 850 500GB Lagring: 4TB WD Red Mus: SteelSeries Rival Tangentbord: Corsair k70 Headset: Kingston HyperX Cloud http://www.it-schill.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är inte ett riktigt helt konferansprogram jag är ute efter.
Jag vill helt enkelt bara kunna göra följande.
En person kör igång en powerpointpresentation i webbläsaren.

Sen kan andra användare ansluta till en webbadress och följa denna presentationen.

Alltså inte ett helt konferansprogram.

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700K @4,7GHz GPU: 2X GeForce GTX 980Ti SLI RAM: 32GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Moderkort: Asus z170 PRO Gaming Systemdisk: Samsung 950 PRO 512GB Gamingdisk:Samsung 850 500GB Lagring: 4TB WD Red Mus: SteelSeries Rival Tangentbord: Corsair k70 Headset: Kingston HyperX Cloud http://www.it-schill.com

Permalänk
Medlem

annars kan du ju köra med något remote desktop-system, där alla besökarna bara har läsmöjligheter. Windows XP och senare har sånt inbyggt (samt fjärrhjälp), men om det systemet är något speciellt bra val vet jag inte.

Titta annars på VNC och lite sånt.

Permalänk
Medlem

Har sett detta någonstans, återkommer med mer information.

Edit: Verkar som det har hänt nåt, men det hette S6 (Synchronized S5) och det enda jag hittar är den här exempelpresentationen genom Web Archive.