Konvertera Spel till pc?

Permalänk
Medlem

Konvertera Spel till pc?

Tja jag undrar om de finns något sätt att spela te.x Xbox 360 spel på datorn?

För jag vill så gärna köra mx vs atv untamed.

Men de spelet finns till varenda format förutom PC

Skulle vara jätte bra om de gick med något program eller liknande

Mvh

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem

Nej det går tyvärr inte.

Permalänk
Medlem

Det du pratar om kallas emulering, och kräver extrem datorkraft för att fungera. Så det kommer ta många år innan det blir möjligt (om det en blir någon möjlighet) att spela Xbox360 spel på en dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Nej det går tyvärr inte.

100% ¨på de ?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet går det väl inte ens att emulera PS2spel vettigt i dagens läge, så det lär dröja innan vi ser xbox360-spel emuleras på pc.

Permalänk
Medlem

Det kommer dröja, men en vacker dag kommer det nog hända. Då kommer filstorleken på XBOX360 spelen kännas ungefär som vad NES rommar gör i dag.

Det tror jag stenhårt på! Ge det bara några år eller 10

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 93Clocker
100% ¨på de ?

Jupp, det är som de andra sagt i tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Så vitt jag vet går det väl inte ens att emulera PS2spel vettigt i dagens läge, så det lär dröja innan vi ser xbox360-spel emuleras på pc.

Joo, PS2 finns väl? Det finns ju fasen Nintendo 64 emu. Kanske tillomed Gamecube emu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryx
Joo, PS2 finns väl? Det finns ju fasen Nintendo 64 emu. Kanske tillomed Gamecube emu.

Men hur fixar man så man kan spela ps2 spel på datorn då ?

Såg att untamed fanns till ps2 med

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det finns inget sett att få tag på det Lagligt va ja vet så de funkar på pc.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

ps2 har en väldigt speciell arkitektur och är krånglig att emulera, i dagsläget finns inte ens en fungerande xbox-emulator och xbox'en är fruktansvärt lik en "vanlig" pc.

Så 360-emulator dröjer nog tio år till eller så...

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

och för att köra ps2 spel i någorlunda hastighet, de som stöds väldigt lite, krävs det en feting dator

Permalänk
Avstängd

det är svårt som fan om man inte är van vid att hantera filer och olika bios och det är otroligt svårt att hitta rätt Ps1 och ps2 bios, man måste ha typ Ps2'ans grafikkort bios å emulera den, sen ska man hålla på att pilla med romsen, å när man e klar det ska man fixa ljudkortet så det funkar, nä det är bara mer besvär än det är glädje, köp spelen istället å slipp allt jobb.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Det finns inget sett att få tag på det Lagligt va ja vet så de funkar på pc.

Vad jag vet så är emulator fullt lagligt, det är sen spelen som är olagliga.

Permalänk

*Låst, § 7*

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!