Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ren ofiltrerad zoom?

Finns det nån firefoxplugin som klarar att zooma in bilder UTAN blurfilter så man ser pixlarna klart?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Det är den jag har, och får blur med.
Skall bli som bilden till höger (som photoshop).

Permalänk
Hedersmedlem

Då har du ställt in nåt fel. Zoomar jag så ser det ut som den högra.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Egentligen är det inget blur-filter, utan ett bilinear-filter. Det du vill ha är nearest-neighbor-filter, vilket var standard i Firefox 2. Värt att nämna också är att många klagade på just att FF2 hade dåliga zoom-filter ("pixliga"), så det var väl därför man ändrade detta i FF3.

Det verkar som det inte går att stänga av det dock. Finns en bug-request här, men det verkar inte ha hänt något än. En temporär lösning är att du går tillbaka till FF2 eller använder någon annan browser (Opera), vid just dessa tillfällen.

En annan nackdel är ju om man har en egen sida med mycket pixel-art, så funkar det inte riktigt att bara sätta width till 200%, för då kommer det upplevas som just lite suddigare i FF3, men skarpare i FF2 och IE6+. En lösning här är väl att manuellt ändra storlek i Photoshop och lägga upp bilderna på sidan med 100% width, så att inte webbläsaren skalar om den.

Permalänk
Hedersmedlem

Aha, en 'feature' i FF3. Då håller jag mej till 2an ett tag till.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

(ville förenkla ordvalet)
:C.. Det borde va en valmöjlighet, och som sidor kan programmera om man inte låst det oxo.

Filter image Up scaling
(nerest neighbour/bilinear)

Jag behövde det senast för att titta vilken FSAA en screenshot var i.
Så för mej duger det inte om det bara blir för smågiffar.

Hoppas på ny FF version snart.