AMD tror på Radeon HD 4850 X2

Permalänk

Matte A, Kapitel 3.1 - Att luras med statistik.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Colemeister
Matte A, Kapitel 3.1 - Att luras med statistik.

Det läste vi med förut

Kanonkul kort! Priset borde landa under 3000kr iaf, och då är det en jäkligt bra deal.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Men herre gud, vad är det med en del. Skalan är inget konstigt med överhuvudtaget.
0 = 0
1 = 100% = GTX280
ex.vis 1.3 = GTX280 + 30% mer prestanda = 4850X2

Inget av korten kommer av självklar anledning under 1 eller 0.8, GTX280 kan ju inte vara långsammare än sig själv, 4850 är snabbare än det i testerna. Varför ska de skriva ut hela skalan ner till noll? Bara onödigt. Varför ska de börja på 1, då hade ju GTX280:ns skala varit ett streck enbart.
Har någon så stora problem att läsa ut skalan rätt bör ni nog plocka upp matteböckerna och repetera lite

Angående 4850X2 verkar det va ett riktigt dräparkort, bara priset blir rätt vilket de säkert blir. Nu får Ati/AMD njuta så länge de kan

Åter igen, Skalan är kapad på 0.8 för att accentuera skillnaden mellan korten. Om stapeln hade börjat på 0 istället, så hade skillnaden inte sett så stor ut. Som stapeln är nu, så ser ju en 20%:ig förbättring av prestandan ut som en fördubbling av prestandan om man enbart ser till staplarnas storlek (viket alla gör vid en första anblick).

Jag har absolut inget problem med att läsa ut hur det verkligen är, men många tittar bara på stapelhöjden. Nvidia hade ett likadant diagram för ett tag sedan (även det ett "konfidentiellt" och lägligt läckt dokument). När detta diagram fanns med som en nyhet här, så blev det mycket gnäll angående Nvidias "fusk". Följdaktligen ter det sig logiskt att det blir lika mycket gnäll om ATI gör exakt samma sak, eller hur?

Angående kortet, så verkar det bli ett riktigt trevligt kort. Hoppas att pris och effektförbrukningen inte blir alltför höga.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av white_rabbit_
Mitt problem är inte avläsningen av diagrammet, ofta (jag iaf) så läser man av staplarna. Dubbelt så hög stapel = dubbelt så bra. Man missar dom där siffrorna. Och tro mig, det är rätt vanligt att folk läser av på det sättet och missar sifforna.

Håller med där. Det ser ut att vara betydligt större skillnad än vad det är

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Åter igen, Skalan är kapad på 0.8 för att accentuera skillnaden mellan korten. Om stapeln hade börjat på 0 istället, så hade skillnaden inte sett så stor ut. Som stapeln är nu, så ser ju en 20%:ig förbättring av prestandan ut som en fördubbling av prestandan om man enbart ser till staplarnas storlek (viket alla gör vid en första anblick).

Jag har absolut inget problem med att läsa ut hur det verkligen är, men många tittar bara på stapelhöjden. Nvidia hade ett likadant diagram för ett tag sedan (även det ett "konfidentiellt" och lägligt läckt dokument). När detta diagram fanns med som en nyhet här, så blev det mycket gnäll angående Nvidias "fusk". Följdaktligen ter det sig logiskt att det blir lika mycket gnäll om ATI gör exakt samma sak, eller hur?

Angående kortet, så verkar det bli ett riktigt trevligt kort. Hoppas att pris och effektförbrukningen inte blir alltför höga.

Visst går det att snygga till statistik, men det är ju ändå upp till var och en att läsa skalorna. I min värld är det mycket dumt att bara snabbt kolla på två färger och sen springa iväg till affären och köpa ett grafikkort bara för att ena färgen var två cm högre

Permalänk
Medlem

Finns ingen som helst logik att använda denna typ av staplar i annat syfte än att missleda kunder. Att förstå skillnaden rent logiskt är en sak. Fast den som tror sig inte vara undermedvetet missledd en sån här gång har troligen fel.

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Avstängd

Klart diagrammet är missvisande! Det är AMDs egna diagram och de vill få kortet att verka så bra som möjligt. Det är fel, javisst, men de är inte ensamma om att göra så. Nvidia gillar också den där taktiken.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Hedersmedlem

Off-T. tycker att man borde kunna gradera poster med - och + om dom är bra/dåliga. om någon post får 20- så göms,minimeras den eller liknande. Bara så man slipper se den.
Så kan man i sitt konto ställa in om man vill använda graderingstjänsten på forumet Borde gå att få i bruk innan jul?!

On-T. Ang x2 korten skulle jag inte klaga om de gör 3plattsers kylning till dem så de låter mindre. Vist, svårare med CF osv men alla behöver ju inte vara 3plattsers.

(pm svarar jag på)

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zonar
Suck^3!

Men snälla barn, har ni samtliga IG i mattematik? Det finns INGET fel på diagramet vare sig i skalan eller den grafiska pressentationen. Är ni för lata eller för puckade för att klara av att läsa av skalan? Att bara titta på skillnaden mellan två grafer utan att kontrollera om det skiljer 100% eller 2ppm. mellan kurvorna, tja om så är fallet är det nog kört för dig. Men snälla, sluta gnäll om din dummhet utan tig och skäms!

/z

Men klart som fan man kan läsa av diagrammet, men det är lite fult av dem att inte börja på noll, jag riktade kritik mot Nvidia när de gjorde det senast i någon nyhet hör på swec och nu tycker jag att även amd förtjänar lite kritik för det.
Jag har aldrig sagt att diagrammet visar fel på något sätt eller att jag inte förstår det, ifall du nödvändigtvis måste veta mitt matematikbetyg kan du pma mig, det är i varje fall inte ig kan jag lova.
Du kanske inte har tänkt på att väldigt många bara kollar på diagram som dessa och tror att HD4850x2 är nästan dubbelt så bra som GTX 280?

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk

Herregud vad mycket gnäll. De som om halva Swec medlemar har en kollektiv lingon vecka. Diagrammet är inte missvissande. Om man tycker det då är man ett får som har glömt bort allt den har lärt sig i skolan, eller så är man väldigt lättlurad.

Sen, företagets egna tester ska inte tas på allvar då det finns ingen information om hur dessa tester har gjorts. Man ska alltid vänta på oberoende tester.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zonar
Suck^3!

Men snälla barn, har ni samtliga IG i mattematik? Det finns INGET fel på diagramet vare sig i skalan eller den grafiska pressentationen. Är ni för lata eller för puckade för att klara av att läsa av skalan? Att bara titta på skillnaden mellan två grafer utan att kontrollera om det skiljer 100% eller 2ppm. mellan kurvorna, tja om så är fallet är det nog kört för dig. Men snälla, sluta gnäll om din dummhet utan tig och skäms!

/z

Håller verkligen med dig!
Folk verkar inte för skärpta på detta forum:/.
Det gäller såklart inte alla,men det verkar ju nästan vara en majoritet och det är läskigt.

EDIT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Du kanske inte har tänkt på att väldigt många bara kollar på diagram som dessa och tror att HD4850x2 är nästan dubbelt så bra som GTX 280?

Om folk tror det så fattas det ju något där uppe om man inte ens klarar av att utläsa ett enkelt diaram,eller?

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk

wihi detta ska jag ha i min dator:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe1990
Håller verkligen med dig!
Folk verkar inte för skärpta på detta forum:/.
Det gäller såklart inte alla,men det verkar ju nästan vara en majoritet och det är läskigt.

EDIT:
Om folk tror det så fattas det ju något där uppe om man inte ens klarar av att utläsa ett enkelt diaram,eller?

Jaja, jag förstår ju diagrammet, men eftersom jag skrev att jag inte gillade när nvidia gjorde samma sak för ett tag sen så tyckte jag att även amd förtjänade det samma. Men vissst håller jag även med er att det inte är något fel med diagrammet.
Är det bara jag som tror att de utformar sina diagram såhär medvetet för att lura en del? De lyckas ju inte lura oss, men jag tror att en del kan bli lurade av detta och att ens försöka är ju riktigt lågt.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

hoppas på 1gb varianter av detta kort i Sverige. kom ju aldrig några 4870x2 1gb. känns omotiverat att betala för 2gb när jag inte kommer dra nytta av det
varför måste man må dåligt att bo i Sverige?
Räcker det inte med FRA och allt vad "storebror ser dig" innebär?
att flertalet modeller aldrig når oss är ju svin trist, då majoriteten av dessa kort är riktigt bra, och sparsamma.
vi såg förövrigt endast en modell av 3850x2, och den från ASUS, men har för mig att 3850x2 va speciell på det viset att ATI inte "officiellt" gick ut med det kortet, utan att det va upp till tillverkarna själva...
Eller va det bara en "Sverige grej", att övriga världen fick flera olika modeller av 3850x2 men inte vi?

Varför är minst 95% av alla inlägg för denna nyhet angående huruvida diagrammet är missvisande eller inte? Spelar det någon som helst roll?
Har man någonsin brytt sig om att titta på diagram framställda av själva företaget?
De flesta av er borde kanske skaffa en hobby eller två i stället för att leta fel?
tröttsamt

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Undrar hur många watt 4850x2 kommer ligga på? klarar man två sånna på ett 730 watts hiper?

Tveksamt. Vi får se när de släpps. Två stycken HD4850 drar ju i dagsläget ca. 260 watt vid full load så det kan nog tänkas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Du klarar 2 st HD4870X2

Hur har du fått för dig det. I de flesta recensioner så ligger HD4870X2 Crossfire över 800 watt i full load. Sedan skall man komma ihåg att inte hela watttalet handlar om 12V kanalerna. Mitt 850W Zalman kan till exempel enligt specifikationerna bara leverera 768W på 12V. Lägsta rekommenderade jag har sett för två HD4807X2 är 1000W och många säger att 1200W är bra att ha om man skall köra två stycken.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Undrar om det blir bra att köra 4870+4850x2?

vore kul om sweclockers kunde göra en stor test med dom flesta kort ur ati´s 4000 serie i crossfire!

Enligt AMD själva så går det inte att köra HD4870 med HD4870X2 så det du skrev lär ju knappast funka heller. Tyvärr... Förstår inte vad som hände. HD3xxx serien hade hur mycket CF kompatabilitet som helst.

On-T: Diagrammet är fult gjort, vare sig man har IG eller MVG i matte då det är vinklat för att få produkten att se bättre ut än vad den är. Oss lurar de kanske inte men det är en mängd folk som skulle luras av sådant här kan jag lova er. Som sagt förtjänar ATI kritik då de flesta här på forumet inte aktade sig för att kritisera Nvidia när de gjorde samma sak. Har man inte tillräckligt med självdistans att man ser att det är fel också när det bolaget man tycker om bättre gör samma sak, så är det ju snarare ni som behöver hjälp. För övrigt så är jag betydligt mer ATI-människa och har varit det sedan jag köpte första egna datorn för ca. 5 år sedan.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Avstängd

Angående staplar och fakta angående hur bra/dåligt ny hårdvara presterar från AMD så läste jag en intressant analys om varför AMD brukar vara så tysta med vad som kommer och komma och varför de eventuellt säger lägre prestandasiffror ibland än vad som är fallet.

Det har lite med David mot Goliat taktik och göra. Goliat (Intel och nVidia) är så mycket större, starkare och har mer resurser. Möjligheterna att vinna för David är inte genom kraft utan list och överaskning. Om David (AMD) avslöjar fakta så kan Goliat lätt försvara attacken men om David överaskar så kan det gå bättre.

Skulle AMD avslöja fakta och prestandasiffror så skulle förmodligen Intel och nVidia kunna få ideer och snabbt kontra då de har mer pengar och lägga ner på utveckling m.m.

AMD har ju testat lite med att "snacka" upp en produkt med men inte lyckats speciellt bra med det, däremot har det gått bättre när de varit helt tysta.

Om de nu säger att HD4850X2 kanske är nästan 30% bättre jämfört med GTX 280 så är det nog ingen överdrift. Det finns även en del teknik på dessa X2 kort som inte är påkopplade i drivarna men som de kan koppla på senare och få än mer prestanda.

gissar att nVidia jobbar hårt på sin SLI teknik för att kontra så småningom

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Angående staplar och fakta angående hur bra/dåligt ny hårdvara presterar från AMD så läste jag en intressant analys om varför AMD brukar vara så tysta med vad som kommer och komma och varför de eventuellt säger lägre prestandasiffror ibland än vad som är fallet.

Det har lite med David mot Goliat taktik och göra. Goliat (Intel och nVidia) är så mycket större, starkare och har mer resurser. Möjligheterna att vinna för David är inte genom kraft utan list och överaskning. Om David (AMD) avslöjar fakta så kan Goliat lätt försvara attacken men om David överaskar så kan det gå bättre.

Skulle AMD avslöja fakta och prestandasiffror så skulle förmodligen Intel och nVidia kunna få ideer och snabbt kontra då de har mer pengar och lägga ner på utveckling m.m.

AMD har ju testat lite med att "snacka" upp en produkt med men inte lyckats speciellt bra med det, däremot har det gått bättre när de varit helt tysta.

Om de nu säger att HD4850X2 kanske är nästan 30% bättre jämfört med GTX 280 så är det nog ingen överdrift. Det finns även en del teknik på dessa X2 kort som inte är påkopplade i drivarna men som de kan koppla på senare och få än mer prestanda.

gissar att nVidia jobbar hårt på sin SLI teknik för att kontra så småningom

t.ex det galna pris/prestanda-tänket på 4870 som slog GTX2*0 rakt i pannan med en (rätt stor) sten

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Hedersmedlem

Fan va hett ett sånt blir det nog när budgeten tillåter

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Kul att se hur det går fram dock väntar jag tills mitt kort bara kan köra nya spel på low/medium(beroende på hur det ser ut, te.x. som AoC ser kasst ut enligt mig med meduim inställningar)
Vill se mitt kort för under 900kr så blir jag glad

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Får se vad priset hamnar på i svenska butiker. GTX 280 finns för 400 dollar i USA och kostar typ runt 3700kr så bara några hundringar billigare än 4870X2 som kostar 570-580 dollar på newegg. Tycker det verkar lite konstigt, om 4850X2 som har samma pris som GTX 280 hamnar på samma pris i sverige finns det ju knappt någon anledning att köpa det då ett 4870X2 bara kostar typ 300kr mer.

Tycker GTX 280 kommer behöva sänkas, ca 9kr per dollar för det medan 4870X2 kostar ca 7kr per dollar.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig, kan någon vara så vänlig och länka till tråden som handlar om 4850 X2? Jag verkar ha hamnat i någon slags diskussion om huruvida ett diagram är ett diagram är ett diagram ...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zonar
Suck^3!

Men snälla barn, har ni samtliga IG i mattematik? Det finns INGET fel på diagramet vare sig i skalan eller den grafiska pressentationen. Är ni för lata eller för puckade för att klara av att läsa av skalan? Att bara titta på skillnaden mellan två grafer utan att kontrollera om det skiljer 100% eller 2ppm. mellan kurvorna, tja om så är fallet är det nog kört för dig. Men snälla, sluta gnäll om din dummhet utan tig och skäms!

/z

Jaaa du killen, man kanske ska passa sig för att kalla folk för lata och puckade när de har lite problem med inlärningen när man själv inte räcker till.

Uppenbarligen så missade du en del vad gäller svenska och rättastavning...

...kasta sten i glashus, ehhh?

Permalänk
Avstängd

Någon som vet hur prestandan på 4870 1x2 Gb står sig i Crossfire mot 4870x2. Hinner inte kolla upp då man ska dra till skolan. Siffrorna som visades i diagrammet var för 512x2.

Permalänk

Ingen som tänkt på att det skulle vara mer eller mindre värdelöst med ett stapeldiagram i den storleken om det började från 0? Skulle det då vara säg 4% skillnad i något spel så skulle det knappt äns gå att se med så korta staplar. Visst, då kanske man tycker att om det är så liten skillnad, då spelar det ju ingen roll ändå. Så är det inte, kolla bara på alla som sitter och klockar för att få några 3D-marks mer, folk ÄR intresserade av skillnaden även om den bara är mariginell, så jag tycker inte alls diagrammet är så dumt. Är man sen själv dum i huvudet så man inte kan tolka det korrekt så ja, då får man helt enkelt skylla sig själv.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clint Eastwood
Jaaa du killen, man kanske ska passa sig för att kalla folk för lata och puckade när de har lite problem med inlärningen när man själv inte räcker till.

Uppenbarligen så missade du en del vad gäller svenska och rättastavning...

...kasta sten i glashus, ehhh?

Ursäkta, här kommer den rättstavade versionen. Hoppas du förstår den bättre!

Men snälla barn, har ni samtliga IG i mattematik? Det finns INGET fel på diagrammet vare sig i skalan eller den grafiska presentationen. Är ni för lata eller för puckade för att klara av att läsa av skalan? Att bara titta på skillnaden mellan två grafer utan att kontrollera om det skiljer 100% eller 2ppm. mellan kurvorna, tja om så är fallet är det nog kört för dig. Men snälla, sluta gnäll om din dumhet utan tig och skäms!

/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

Självklart är det inget faktamässigt "fel" på diagrammet.

Dock så är det ju ändå avsett att förleda folk att tro att skillnaderna är större än de är. Gör man en snabb titt och inte granskar det finstilta så ser man ju en stapel som är dubbelt så hög som en annan och får ett första "wow" intryck.

Det är lite som att i ett kontrakt dölja väldigt viktig information på någon undanskymd plats i väldigt liten stil, eller i en försäljningskampanj i liten stil nederst på sidan skriva att priserna bara gäller om man samtidigt köper det och det..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zonar
Ursäkta, här kommer den rättstavade versionen. Hoppas du förstår den bättre!

Men snälla barn, har ni samtliga IG i mattematik? Det finns INGET fel på diagrammet vare sig i skalan eller den grafiska presentationen. Är ni för lata eller för puckade för att klara av att läsa av skalan? Att bara titta på skillnaden mellan två grafer utan att kontrollera om det skiljer 100% eller 2ppm. mellan kurvorna, tja om så är fallet är det nog kört för dig. Men snälla, sluta gnäll om din dumhet utan tig och skäms!

/z

Hmm, matematik stavas inte mattematik.

Dessutom stavas inte heller rättstavning rättastavning.

Nåväl, nog om det.

Åter till topic.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zonar
Ursäkta, här kommer den rättstavade versionen. Hoppas du förstår den bättre!

Men snälla barn, har ni samtliga IG i mattematik? Det finns INGET fel på diagrammet vare sig i skalan eller den grafiska presentationen. Är ni för lata eller för puckade för att klara av att läsa av skalan? Att bara titta på skillnaden mellan två grafer utan att kontrollera om det skiljer 100% eller 2ppm. mellan kurvorna, tja om så är fallet är det nog kört för dig. Men snälla, sluta gnäll om din dumhet utan tig och skäms!

/z

Jahadu, smartass. Då är det här diagrammet också korrekt då...

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

jag tror att 4850x2 är bättre än vad de har vissat här kommer ni inte ihåg att t ex 4850 skulle utmana 8800gt eller ´´9800gt´´ Nu slår den 9800gtx+

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vihan
jag tror att 4850x2 är bättre än vad de har vissat här kommer ni inte ihåg att t ex 4850 skulle utmana 8800gt eller ´´9800gt´´ Nu slår den 9800gtx+

Inte i alla spel. Det är 50/50.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."