Permalänk
Proffsmoddare

Nahalem vs c2d KÖP.

Hej! har börjat få ett stadigt cashflow nu och funderar på att kassera in min nuvarande dator för ett nytt intel-system.

Köpet kommer att äga rum i början av oktober som tidigast. Jag har för mig att Core i7 kommer någon gång i oktober, så är det väl?

Vad skulle ni rekommendera?

Behålla mitt DDR2 ram och köra på XFX 780/Asus Rampage X48/Asus Striker 780 med en E8600.

Eller köpa ddr3 minnen och nahalems moderkort och prolle.

Jag vet att det är en ganska ovärd förfrågan, men svara om ni vill.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

"Nehalem kommer i olika varianter för olika prestandasegment. Först ut är Bloomfield, en värstingprocessor som motsvarar dagens Core 2 Extreme. Det är först hösten 2009 som modeller för andra marknadssegment lanseras."

Värt att tänka på

http://sweclockers.com/nyhet/8113-nehalem_ar_intel_core_i7/

Permalänk

Om nu Core i7 kommer i oktober, så lär den kosta fläsk..
Vad jag vet så är det sagt att den nya prollen kommer under Q4 2008 vilket betyder att den kan komma den 28:e december. Och det är då Hi end prossecorerna som kommer då. Vanligt köpare får nog vänta 1 år eller något sådant innan det är prisvärt.

Visa signatur

AMD64 Athlon 3000+, MSI K8T Neo-Fis, POV GeForce 6800GS, 2 *Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB,
Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA2 + Maxtor 200GB S-ATA

Permalänk
Proffsmoddare

Jag hade tänkt mig en bloomfield, men det är väl bara att vänta och se då.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS