Permalänk

Vilket?

Det är så att jag behöver ha windows installed på min imac pga autoCAD och andra program som bara finns till windows, Vilket är bättre att göra, installera windows med hjälp av bootcamp eller köra med parallel.

Vilket skulle ni välja att göra?

Permalänk
Medlem

Beror väl lite på hur mycket kraft AutoCAD kräver (själv har jag ingen aning) och hur bra iMac du har? Har du en hel del RAM eller ifall AutoCAD har relativt låga systemkrav så kan du använda VMWare eller Parallels... Annars kanske Boot Camp är bättre.

Visa signatur
Permalänk

Jag har en imac med dual core intel cpu på 2,4ghz, 4 gb i minne.

AutoCad ska inte kräva mycket av en dator med tanka på att datorerna i skolan klarar av det utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.cadsoftware.se/produkter/acad/acad2006.htm
Rekomenderade systemkrav

* Intel® Pentium® III eller likvärdig processor, 800 MHz eller bättre
* Microsoft® Windows® XP (Professional, Home Edition, eller Tablet PC Edition med SP1 eller SP2), alternativt Windows 2000 Professional (SP3)
* 512 MB RAM
* 500 MB fritt diskutrymme för installation
* 1024x768 VGA med TrueColor
* Microsoft® Internet Explorer 6.0 (SP1)
* CD-ROM enhet
* Mus, styrkula eller kompatibelt pekdon

Ovanstående systemkrav rekommenderas för effektiv användning av AutoCAD 2006.

Permalänk
Medlem

Det ska nog utan vidare gå att köra virtuellt. Rekommenderar att du testar trial-version av både Parallels och VMware Fusion för att komma fram till vilket som passar dig. Uppnår det inte tillfredställande prestanda så kör det native via boot camp.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WildThang
AutoCad ska inte kräva mycket av en dator med tanka på att datorerna i skolan klarar av det utan problem.

Det beror väl på om man ritar tvådimensionella bilder av kugghjul eller om man sitter och bollar omkring med detaljerade 3D-ritningar av Airbus A380or hela dagarna.

Permalänk

Nu har jag hunnit testa boot camp/VMware och måste säga att VMware fusion är det bästa alternativet om man bara behöver windows för autocad