Installera xp från usb-minne

Permalänk
Medlem

Installera xp från usb-minne

Tjenare,

Jag tänkte slänga in xp på min EEE pc901.
Jag är följt denna Guide http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6015&page=1
Allt har fungerat fint tills nu. Jag har bootat från stickan, formaterat disken och börjat kopiera xp filerna till Hdd:n. Sedan startar datorn om, och enligt guiden ska man välja "2 Gui mode" när man har kopierat in filerna på Hårddisken. Men när trycker där kommer det upp följande

[ Det gick inte att starta windows följande fil saknas eller är skadad <windows-rot\system32\hal.dll]

Hur ska jag få den att köra från usb-stickan igen efter första steget av installationen?

[BIOS]

Boot Device Priority
1st boot Device [USB:SanDisk Cruzer]
2st boot Device [Disable]

Hard Disk Drives
1st Drive [USB:SanDisk Cruzer]
2and Drive [SM-Asus SSD]

En sak till:

När jag väljer vilken partion jag vill installera xp på så finns det en partion som heter [Bios] C:
Försvinner Bios om jag formaterar den? Vill ju att Windows ska ligga på C:

Tack på förhand!

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk
Medlem

Hej jag har precis kört in xp på Eee 900 och den åker ur igen för det var det slöaste jag har varit med om.. Så nu blir det Ubuntu Eee istället..
Vad gäller din partion som heter "bios" den ska du ta bort innan du kör in xp.

lycka till...